تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۴ تير ۱۴۰۱

سهامداران عدالت بخوانند

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت افت دو درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس در اولین روز کاری هفته، روند منفی را تجربه می‌کند.

ارزش سهام عدالت

رویداد۲۴ بورس در هفته گذشته، افت دو درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۵۳۳ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند منفی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

دیمیتر زانچف، سفیر اتحادیه اروپا در فلسطین اشغالی گفته طرف‌های بین‌المللی سرانجام با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور به توافق دست خواهند یافت.

در صورت توافق می‌توان امیدوار بود که بورس در بلند مدت روند صعودی به خود بگیرد.

روح‌الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای جبران کسری برق استفاده از ظرفیت بورس انرژی راه‌حل بسیار خوبی است، البته شرط آن مردمی بودن و عدم مداخله دولت و قیمت‌گذاری دستوری است.

عرضه برق در بورس انرژی می‌تواند قیمت و نحوه استفاده از برق را متعادل سازد.


بیشتربخوانید: صفر تا صد اختصاص سهام عدالت به جاماندگان


محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است؛ در اواخر تیر انجام می‌شود.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که نقدینگی پرداخت از سود سهام عدالت می‌تواند در قالب سرمایه‌گذاری بلند مدت به بازار سرمایه برگردد.

زمان دقیق بازگشایی نماد استقلال و پرسپولیس مشخص نیست. قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته که پیگیری از شرکت‌ها و سازمان خصوصی‌سازی از سوی فرابورس در حال انجام است اما تا افشایی‌ها انجام نشود نمی‌‌توان گشایش را انجام داد.

محسن خدابخش، عضو هیأت مدیره سازمان بورس گفت: پیشنهادهای بورس و فرابورس پیرامون آثار تغییرات یک درصدی دامنه نوسان قیمت‌ها برای فصل جدید، در جلسات هیأت سازمان بورس بررسی و تصمیم گیری می‌شود.

افزایش دامنه نوسان در بلند مدت می‌تواند روند معاملات بازار سرمایه را متعادل سازد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
پیشخوان