تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۱ تير ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

هشتگ وریا غفوری تنها نیست چگونه ترند شد؟

وریا غفوری فعلا محبوب‌ترین بازیکن استقلال و البته بزرگترین مشکل مدیران باشگاه استقلال است. از یک طرف هواداران استقلال خواهان آن هستند که قرارداد وریا برای فصل جدید تمدید شود و دست‌کم در چند بازی اول حضور یابد و سپس از فوتبال خداحافظی کند اما گویا همین اقدام هم شدنی نیست. در چنین فضایی هشتگ وریا تنها نیست ترند توییتر شده است.

وریا غفوری

رویداد۲۴ هنوز تکلیف قرارداد وریا غفوری مشخص نیست و هواداران استقلال تهران نسبت به این موضوع گلایه دارند. ظاهرا تاکنون از باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد با وریا تماس گرفته نشده است؛ سایت فرارو در خبری نوشته دلیل اصلی ناراحتی وریا این است که قبل از او با سه بازیکن دیگر تماس گرفته شده تا برای تمدید قرارداد به ساختمان معروف خیابان علامه جنوبی بروند، اما با کاپیتان آبی‌ها که به هرحال بزرگتر تیم است، هیچ تماسی برقرار نشده است.

منتقدان وریا غفوری چه می‌گویند؟

انتقاد‌ها از عدم تعیین تکلیف وریا آنقدر بالا گرفته که از چند روز گذشته هشتگ «وریا تنها نیست» در توییتر هم ترند شده است. البته او منتقدانی هم دارد؛ کسانی که معتقدند قرارداد با وریا به خاطر سن او تمدید نشده است؛ مثلا عبدالرضا داوری از حامیان پیشین احمدی‌نژاد چنین نوشت: «فوتبالیستی که در آستانه ورود به ۳۶ سالگی است و به‌زعم کارشناسان، هم بدن و هم فوتبالش افت کرده و می‌دانسته که در پایان قراردادش، تمدیدی در کار نیست، ناگهان به اظهارنظر‌های شاذ سیاسی رو می‌آورد تا ضعف‌هایش را پنهان و خود را قربانی حاکمیت جلوه دهد! این روش‌ها نخ‌نما است آقای وریا غفوری!»

البته این سخن در حالی مطرح شده که سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس تهران متولد ۱۶۳۰ است و تا همین فصل گذشته قرارداد داشت، اما وریا متولد ۱۳۶۶ است. یکی از کاربران توییتر در واکنش به این مسئله چنین نوشت: «می‌گویند دلیل تمدید نکردن وریا غفوری سیاسی نیست و دلیل فنی داره و از بازی‌اش راضی نبودند. فکر کنم ممنوع التصویر شدنش هم بخاطر این بوده که خوشگل نیست!»

در مورد دیگری کاربری توییت زده بوده بود که وریا با قراردادی ۸۰ میلیونی به قلب مردم ایران پیوست، اما برخی از کاربران اصولگرا که به ارزشی‌های توییتر مشهور هستند، این عکس را بازنشر کردند و نوشتند «حساب ما را از این ۸۰ میلیون جدا کنید.»

کاربر دیگری در مقام تحقیر وریا برآمده بود و نوشت: «اندازه واقعی وریا غفوری همین ۸۰ میلیون ریال است. البته که ۸ میلیون ریال هم زیادش است! شاید بشود با ۸۰۰ هزار ریال یک کاری براش کرد! می‌تواند با ۸۰ هزار ریال یک فصل بازی کند، گل هم نزد نزد. وریا اصلا در عمرش گل زده؟»


بیشتر بخوانید: علت حذف وریا غفوری کاپیتان تیم استقلال چیست؟/ فوتبال با طعم سیاست


کاربر آدم که چهره‌های شناخته‌شده اصولگرا در توییتر است، در توییتی چنین نوشت: «وریا غفوری در این فصل کلا تو ۸ تا بازی بوده که ۷ تاش تعویضی بوده؛ نه گلی زده؛ نه پاس‌گلی داده و نه حتی دفاع و قطع توپی داشته و تقریبا هیچ تاثیری نداشته؛ حالا که می‌خواهند از استقلال بیرونش کنن می‌گویند به‌خاطر نظرات سیاسی است! اگر همان چارتا مزخرف هم نمی‌گفت که باید می‌رفت گدایی.»

در مقابل، هواداران وریا معتقدند مدیران استقلال شأن کاپیتان تیم را رعایت نکردند و دست‌کم تکلیف او را مشخص نکردند. آنها می‌گویند فشار برای عدم تمدید قرارداد وریا در فصل جدید و انجام بازی خداحافظی توسط نهادها و چهره‌های امنیتی به باشگاه استقلال وارد شده و سردار آجورلو ناچار به تبعیت از همین فشارهاست.

عبدالکریم حسین زاده نماینده مجلس در حمایت از وریا چنین نوشت: «در همه سال‌هایی که وریا غفوری را می‌شناسم به غیر از وطن‌دوستی، وفاداری به مردم، شرافتمندی و عشق به میهنمان ایران از او ندیده‌ام. حذف وریا، تعبیری غیر از ضدیت با منافع ملی، وحدت ملی و ایران ندارد.»

کیهان کلهر در یک استوری حمایت خود را از وریا غفوری چنین نشان داده است: «حذف نمی‌توان کرد آنکس را که غمش فقر و بیکاری و نان ملتی است که مردم می‌دانند کدام نام را به عزت و احترام بر چشم و دل بنشانند و کدام نام را بر باد بدنامی؛ که کم ندیده‌ایم ازاین خیل منفور مسندپرست با مدال‌های زرین بر سینه. قهرمان کسی است که از قهر و درد ایرانیان بگوید.»

حمایت کیهان کلهر از وریا غفوری

وریا غفوری کیهان کلهر

در میان افرادی که از وریا غفوری حمایت کردند، متن رسول خادم نیز متن بلند و تاثیرگذاری بود. او در مطلبی که با هشتگ وریا غفوری قهرمان مسئولیت اجتماعی در اینستاگرام خود منتشر کرد، نوشت: «از درد مردم سخن گفتن برای یک قهرمان ملی‌پوش افتخار بزرگی است. برای مردمانی که چنین قهرمانانی دارند، ذوق و غرور است. در دنیای ورزش در جهان کم نیستند قهرمانانی که جز به منافع مادی خودشان و چگونگی کاسبی با هواداران فکر نمی‌کنند. قهرمانانی که گرچه خود برخاسته از طبقات اجتماعی پایین جامعه هستند، ولی پس از رسیدن به قلل قهرمانی با خاستگاه اجتماعی‌شان پشت می‌کند و هسپ مسئولیت اجتماعی را جز لقمه‌خواری پای هر سفره‌ای برای خود متصور نیستند. قدر و ارزش قهرمانان مردمی و میهن‌دوستمان را بدانیم. دارندگان افکار کوچک و پر اشتباه به جای توجه و تحسین چنین قهرمانانی، به دنبال حذف آنها هستند! همان افکاری که قهرمانان و نخبگان را فراری می‌دهند. نوکیسگان ورزشی و سیاسی تاب قهرمانان مردمی را ندارند. مردم در کنار قهرمانان مردمی‌شان می‌مانند.»

حمایت محکم رسول خادم از وریا غفوری

حمایت رسول خادم از وریا غفوری

صفحه فارسی اینستاگرام کنفوراسیون فوتبال آسیا هم با انشتار تصویری از وریا غفوری از او حمایت کرد و نوشت: «چیزهایی که دوست داریم در فوتبال ببینیم.»

هشتگ وریا غفوری

یکی از کاربران ناصر حجازی و وریا غفوری را با هم مقایسه کرده و نوشته «ناصر حجازی با تیم ملی ایران در جام ملت‌های ۱۹۷۲ و بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ قهرمان شد، در المپیک ۱۹۷۶ به جمع ۸ تیم برتر صعود کرد و در جام جهانی ۱۹۷۸ بازی کرد. آیا امروز کسی نام همبازی‌های او را بیاد دارد؟ شاید محدود! حرفم این است وریا غفوری نامش در دل مردم جاودانه شد. وریا حذف شدنی نیست.»

آریا جعفری عکاس خبری مطبوعات عکس زیبایی از وریا غفوری منتشر کرد که عبارت «همراه شما» در آن بود. و برخی دیگر کاربران نیز عکس‌هایی در حمایت از وریا درست کردند.

عکس وریا غفوری

وریا غفوری

وریا غفوری فعلا محبوب‌ترین بازیکن استقلال و البته بزرگترین مشکل مدیران باشگاه استقلال است. از یک طرف هواداران استقلال خواهان آن هستند که قرارداد وریا برای فصل جدید تمدید شود و دست‌کم در چند بازی اول حضور یابد و سپس از فوتبال خداحافظی کند اما گویا همین اقدام هم شدنی نیست. هشتگ وریا تنها نیست در چنین فضایی روز به روز بیشتر استفاده می‌شود و این نمونه‌ای است از مدیریت ضعیف در کشور. اگر مدیران باشگاه یا سرمربی تیم وریا غفوری را نمی‌خواهند، بدون لاپوشانی و اغماض بگویند، چنانچه در مقاطعی دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید هم با لیونل مسی و کریستین رونالدو قراردادشان را در وضعیتی کاملا شفاف پایان دادند و اتفاقی نیفتاد، اما زمانی که همه تصمیم‌ها در پستوهای غیرشفاف و توسط گروهی نامعلوم گرفته می‌شود، نتیجه‌ای جز این نخواهد داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
15
4
آدمهایی که در فضای مجازی بزرگ شوند هرگز در عالم واقع بزرگ نمی شوند! این شخص با این سن و سال شرایط ادامه بازی را ندارد! به اندازه کافی ثروت اندوخته که خوابش را هم نمی دید ، در پنت هاوس چندین میلیاردی زندگی می کند و خودش و خانواده اش در پول غلط می زنند و در انواع امکانات! بدبخت آدمهای محروم و فقیری که پشت صحنه را نمی دانند و از او هواداری می کنند! و این یکی از معایب فضای مجازیست که دوغ و دوشاب را مخلوط می کند و راست را با دروغ و...........
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
مشکل شما سن و سال ایشون هست؟ ثروت ایشون؟ پنت هاوس ایشون یا اظهار نظرهای ایشون؟
اگه به ثروته عسگر اولادی ثروتش هزاران برابر وریا بود و خانواده اش نه در پول بلکه در جواهرات غلط میزنند همچنین کاخ های عسگراولادی که در تهران و زیباکنار مشهوره پنت هاوس وریا پیش عمارتهای عسگراولادی آلونک به حساب میاد. و عسگر اولادی ۸۷ سال داست و وریا ۳۴ سال داره
برادر از خدا بیخبر آیا برای عسگر اولادی مرحوم هم این چنین تاخته بودی؟ که خواب این ثروت و هم نمیدید و از فقرا خبر نداره و ....
مطمئنم که نه
درد شما یه چیز دیگه ست
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
ناشناس بی نام و نشون
اگر امکانات داشته باشی و از مردم دفاع کنی و نترسی که اون امکانات رو ازت بگیرن مردی . نه مثل خیلی ها که از ترسشون توی لال شدن
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
1
17
درود به شرف و غیرت وریا غفوری و همه کسایی که ازش حمایت میکنن....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
1
14
وریا جان هر جا باشید چه فوتبالی چه غیر فوتبال ی دوستت داریم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
10
آقای عبدالرضا داوری شما بعد از بازداشتتون بدجوری خط عوض کردید و دارید نوربالا میزنید!.نمیشه که آدم یک شبه متنبه بشه! این روشها دیگه نخ نما شده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
10
اگر تحقیق درست صورت گیرد
حقیقت روشن میشود که این عبدالرضا داوری یک نغوذی اسراییل است
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
12
چندبار بگم این سرزمین جایی برای شیران و پارسایان ندارد جولان روبهان و شغالان رو میبینیم ....
احسان معتمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
14
3
ترند هیچ مهم نیست
مهم مخالفت بنده با ایشان است دلیل آن هم این است که مطالب گفته شده او بیشتر سخنان الکی بود اگر راست می‌گفت مانند جومونگ کفن می پوشید و در جلوی معبد کانی مانگا به دعا می نشست زیر باد و باران و دعا میکرد تا وضع مردم خوب شود نه اینکه میلیارد میلیارد بگیرد صفا کند بعد یک سخن پراکنی هم در و کند
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
15
مردم درد دارند، در رنج و فقر و فشار هستند، مگر غیر از این است؟
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
6
درسته خودم پرسپولیسی هستم اما وریا رو به چشم یک آبی پوش نگاه نمیکنم. وریا جزئی از این سرزمین هست
سرفراز باشی و برقرار
مهران
|
Russian Federation
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
6
1
چرا سیاسی می کنین طرف 36 سالشه تیم هم بازیکن جوانتر مثل حردانی تو پست اون داره جلوترش هم دارهاذرباد می گیره تازه محبی هم پیگیر جذبشه از طرف دیگه هم یک نفر دیگه از سپاهان جذب کرده ..............برای چی یک جای الکی پر کنه با وریا ... دیگه هر آمدی یک رفتنی داره ...دیگه هم وقت رفتن وریا بود .......... همه چیز سیاسی می کنین می خواهید از آب گل آلود ماهی بگیرین ... یا ربط میدن به کرد بودن اون یا انتقادات اون و... خیر عمر فوتبالی وریا داره به پایان میرسه و با قدرت میاد در عرصه مربیگری فعال میشه حتماً
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
1
2
اگر به سن وسال است که باید 90 درصد مسئولین بترمگند توی خونه و کار سیاسی نکنند چون دیگه مغزاشون پوسیده . همین که چهار تا اصولگرای نون به نرخ روز خور اسهال نظر کردند ، معنیش اینه که به دلایل سیاسی وریا رو کنار گذاشتند.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
1
0
وریا یک مهین پرست واقعی ست، و مردمان سرزمینشو دوست داره، درد ورنج قشر ضعیف جامعه رو بخوبی درک کرده، اما افسوس...... بهرحال با تقدیر نمیشه جنگید
ارزوی سلامی وموفقیت داریم براش
نظرات شما
پیشخوان