تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۱ تير ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

نقوی حسینی: مذاکرات ادامه می‌یابد و به نتیجه می‌رسد/ غربی‌ها شدیدا نیازمند توافق هستند

سید حسین نقوی حسینی به سایت خبرسراسری «گفت: غربی‌ها شدیدا در شرایط فعلی نیازمند توافق هستند و به هیچ وجه نمی‌خواهند که ایران خارج از توافق، فعالیت‌های خود را ادامه دهد.

نقوی حسینی: مذاکرات ادامه می‌یابد و به نتیجه می‌رسد/ غربی‌ها شدیدا نیازمند توافق هستند
رویداد۲۴ به گزارش نامه نیوز، به نقل از سایت خبرسراسری، سید حسین نقوی حسینی، نمایده سابق مجلس و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره ابهام در وضعیت مذاکرات در قطر گفت: «برداشت من این است که مذاکرات قطعا ادامه پیدا می‌کند و توافق هم به نظرم حاصل می‌شود دلیل هم این است که بالاخره غربی‌ها شدیدا در شرایط فعلی نیازمند توافق هستند و به هیچ وجه نمی‌خواهند که ایران خارج از توافق، فعالیت‌های خود را ادامه دهد، چون هم به لحاظ داخلی و پیشرفت تکنولوژی هسته‌ای در کشور ما ضرر خواهند کرد و در عرصه بین المللی و مناسبات سیاسی که در حال حاضر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با شرق دارند نمی‌خواهند ایران در جبهه شرق قرار بگیرد و مقابل غربی‌ها قرار بگیرد بنظرم اروپایی‌ها و آمریکا خواهان ادامه مذاکرات خواهند بود البته جمهوری اسلامی ایران هم شرایط را کاملا درک می‌کند و به هیچ وجه از خطوط قرمز خود خارج نخواهد شد و با حفظ خطوط قرمز و رفع تحریم‌های ظالمانه توافق انجام خواهد شد. البته سخت است که بگویم در کوتاه مدت به نتیجه می‌رسیم و مذاکرات طولانی‌تر خواهد شد بایدن هم که به منطقه می‌آید حتما ارزیابی از وضعیت خواهد شد که باعث می‌شود مواضع آن‌ها شفاف‌تر شود. ما اگر چند ماه دیگر بتوانیم از این شرایط اقتصادی عبور کنیم دیگر غربی‌ها حریف ما نخواهند شد».


بیشتر بخوانید: چرا مذاکرات قطر بی‌نتیجه بود؟


او در ادامه درباره عدم اطلاع رسانی طرف ایرانی از مذاکرات افزود: «تا جایی که من می‌دانم، هم وزیر امورخارجه، هم رئیس جمهور و هم آقای باقری از مذاکرات گزارش می‌دهند، اما جزئیات مذاکرات را شاید صلاح ندانند که منتشر شود، چون هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است وگرنه اعلام نظر در این رابطه اظهارنظر می‌کنند».

نقوی حسینی در پایان نسبت به گرایش ایران به شرق پس از شکست احتمالی مذاکرات گفت: «اکنون توافقات همکاری بلندمدت خوبی هم با چین و هم با روسیه داریم. اکنون ارتباطات جمهوری اسلامی با روسیه و آسیای مرکزی بسیار خوب هست و مناسبات خوبی برقرار شده است و قطعا این مناسبات اثر تحریم‌ها را کم خواهد کرد غربی‌ها نیز این را می‌دانند، اما توافق باعث می‌شود که مناسبات ما با غرب نیز حفظ شود، نه اینکه ما کاهش ارتباط با روسیه داشته باشیم همکاری ما با شرق با همین قدرت ادامه پیدا خواهد کرد، ولی مناسبات با غرب نیز حفظ خواهد شد، چون غربی‌ها می‌خواهند که جمهوری اسلامی ایران ارتباطش با غرب نیز قطع نشود».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
این همون نیست که صوتش دراومد
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
چرا دولت با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
آنهایی که به آمریکا جنایتکار دل بسته‌اند در جنایات او شریک هستند کارنامه سیاه آمریکا جنایتکار در نقض حقوق بشر از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است.
نظرات شما
پیشخوان