تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۱۴ تير ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

تصاویر تکان دهنده از خرکُشی در اصفهان

فیلمی از سر‌ها و پوست خر‌هایی که به طرز وحشتناکی سلاخی شده اند، در حالی منتشر شده که تجارت خر در ایران و جهان توسط سودجویان رو به افزایش است.

تصاویر تکان دهنده از خرکُشی در اصفهان

رویداد۲۴ صدای ضبط شده در این کلیپ نشان می‌دهد این مزرعه در حوالی فلاورجان اصفهان قرار دارد. با این حال پیگیری‌های اقتصاد ۲۴ از شبکه بهداشت و درمان فلاورجان بی نتیجه ماند. آنچه مسلم است سودجویی عده ای فرصت طلب موجب این تصاویر دلخراش شده است.

تجارت پوست الاغ

تعداد خر‌ها در ایران و البته در جهان با کاهش بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده که دلیل اصلی آن افزایش تقاضا برای پوست و گوشت آنهاست. «روغن الاغ امروزه طرفداران زیادی دارد.» این سخنی است که یکی از پرورش دهندگان الاغ به اقتصاد ۲۴ گفت و ادامه داد: محصولات مختلفی از خر‌ها تهیه می‌شود. به همین دلیل پرورش، نگهداری و ذبح این موجودات بی زبان، سود فراوانی دارد. هرچند گفته می‌شود گوشت خر سر از کارخانه‌های سوسیس و کالباس درمی آورد، اما این موضوع صحت ندارد.  

این فرد که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: شیر، گوشت و پوست خر امروزه طرفداران زیادی دارد.

شیر خر هر لیتر ۵۰۰ هزار تومان

این پرورش دهنده خر گفت: شیر الاغ قیمت بسیار بالایی دارد و هر لیتر آن تا ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. شیر الاغ بسیار مقوی و مغذی است و درمان کننده بسیار از بیماری‌ها و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. مصرف روزانه این شیر می‌تواند حتی برای درمان سرطان و درمان مشکلات پوستی بسیار مفید باشد.


بیشتر بخوانید: از «اقتصاد خر» چه می‌دانید؟


وی ادامه داد: علاوه بر مصرف شیر خر، از آن برای گرفتن پنیر نیز استفاده می‌شود. پنیر آن نیز سود بسیاری دارد.

قیمت بالای روغن الاغ

این پرورش دهنده خر گفت: بیشترین دلیل ذبح الاغ نه به خاطر گوشت، که برای روغن آن است. امروزه از روغن الاغ برای درمان و تسکین درد‌های استخوانی، عضلانی، لطافت و شادابی پوست صورت و... استفاده می‌شود. قیمت روغن خر در بازار بسیار گران شده و نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت.

وی ادامه داد: روغن خر بعد از مرحله ذبح حیوان و در مرحله روغن‌گیری به دست می‌آید. برای به دست آوردن این روغن از چربی الاغ استفاده می‌شود.

منبع: اقتصاد۲۴

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
0
0
پیش نماز که قوز کند پس نماز چلغوز کند.وقتی مملکت اسیر دست یه مشت بیسواد و اسکل است چه انتظاری از مردم دارید.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان