تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۱۵ تير ۱۴۰۱

فریدا کالو از تولد تا مرگ

فریدا کالو در چنین روزی در ۶ جولای سال ۱۹۰۷ میلادی در مکزیکوسیتی به دنیا آمد. فریدا از زنان نامدار تاریخ هنر معاصر است که بیشتر به خاطر خودنگاره‌های هنرمندانه اش، مشهور است.
فریدا کالو از تولد تا مرگ
 
رویداد۲۴ فریدا کالو در ۶ ژانویه ۱۹۷۰ در کویوکان مکزیک در یک خانه آبی رنگ کوچک متولد شد. فریدا کالو در حدود شش سالگی به فلج اطفال مبتلا شد که باعث شد او به مدت نه ماه در بستر بیماری باشد. بعد از اینکه از بیماری بهبود یافت. هنگام راه رفتن لنگ می‌زد، زیرا این بیماری به پای راست او آسیب زده بود.

در ۱۷ سپتامبر ۱۹۲۵ فریدا و الخاندرو گومز آریاس یکی از دوستان مدرسه‌ای او که رابطه عاشقانه‌ای با یکدیگر داشتند، در حال سفر با هم در یک اتوبوس بودند که با یک اتومبیل برخورد می‌کنند و در نتیجه این برخورد یک میله فلزی در نیمه پایینی بدن فریدا فرو می‌رود و از طرف دیگر به بیرون می‌آید؛ که در نتیجه چنین آسیب جدی‌ای چندین شکستگی در ستون فقرات و لگن وی ایجاد میشود.

فریدا پس از چند هفته بستری بودن دربیمارستان صلیب سرخ مکزیک برای ادامه بهبود خود به خانه برمی گردد و در دوران نقاهت خود از آنجایی که به شدت ساکن بودن و عدم داشتن تحرک برای شخصیتی همچون فریدا سخت و طاقت فرسا بود، خانواده او برای کمک به راحت‌تر گذراندن این دوران سه‌پایه‌ای برای او طراحی میکنند با رنگ و بوم تا بتواند خوابیده در تخت به نقاشی کردن بپردازد، و سال بعد اولین سلف پورتره (خودنگاره) خود را به پایان می‌رساند که آن را به کومز آریاس هدیه می‌کند.

در ۱۹۵۳ پزشکان به دلیل وخامت بیماری قانقاریا مجبور شدند یکی از پا‌های فریدا را قطع کنند. فریدا که یک سال آخر عمرش را بر صندلی چرخدار می‌گذراند، برای تحمل درد‌های جسمی و روحی به اعتیاد روی آورده بود.

در نهایت، فریدا کالو در ۱۳ ژوئیهٔ ۱۹۵۴ به دلیل انسداد جریان خون درگذشت. خاکستر او هم‌اکنون درون کوزه‌ای در خانهٔ قدیمی اوست که حالا تبدیل به «موزهٔ فریدا کالو» شده‌است. او چند روز پیش از درگذشتش در یادداشت‌های روزانه‌اش نوشته بود: «امیدوارم عزیمت لذت‌بخش باشد و امیدوارم هرگز بازنگردم.» در تصاویر روز عکس‌هایی فریدا کالو از تولد تا مرگ را ببینید. 

فریدا کالو از تولد تا مرگ
فریدا کالو در سن 2 سالگی
فریدا کالو از تولد تا مرگ
فریدا کالو نقاش مکزیکی در سن 4 سالگی
فریدا کالو از تولد تا مرگ
فریدا کالو در سن 6 سالگی
فریدا کالو از تولد تا مرگ
سال 1919 فریدا در سن 12 سالگی
فریدا کالو از تولد تا مرگ
فریدا کالو در سن 18 سالگی
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان