تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

سردار کوثری: رابطه برادرانه ایران با روسیه و دیگر کشور‌ها به آمریکا ربطی ندارد

نماینده تهران در مجلس گفت: ما ۴۰ سال است که خودمان تصمیم می‌گیریم و بر اساس همین تصمیمات سیاست خارجی خودمان را مشخص می‌کنیم، آمریکایی‌ها هم بی ربط این حرف‌ها را می‌زنند.

سردار کوثری: رابطه برادرانه ایران با روسیه و دیگر کشور‌ها به آمریکا ربطی ندارد

رویداد۲۴ نامه نیوز نوشت: رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اخیرا نسبت به نزدیک شدن ایران و روسیه واکنش نشان داده و گفته «ایران باید بین احیای برجام و ایستادن کنار روسیه یکی را انتخاب کند.»

اسماعیل کوثری در واکنش به این اظهارنظر رابرت مالی گفت: آمریکایی‌ها همیشه دست پیش را می‌گیرند که پس نیفتند. آن‌ها خیال می‌کنند، الان نیز همان وضعیت بعد جنگ جهانی دوم بر جهان حاکم است و آمریکا قدرت بلامنازع جهان محسوب می‌شود بنابراین آمریکایی‌ها همیشه می‌خواهند با کشور‌ها تحکمی برخورد کنند.

وی با بیان اینکه ۷۰ سال از جنگ جهانی دوم می‌گذرد و دیگر از آمریکای قدیم آثاری نمانده که بخواهد عرضه اندام کند، افزود: با وجودی که همان زمان نیز ما توافق برجام را قبول نداشتیم، اما ایران به تمام تعهدات برجامی‌اش همان ابتدا عمل کرد، در حالیکه آمریکا از برجام خارج شد، چون ترامپ فکر می‌کرد هنوز می‌توان با قلدری، گردن کشی و زورگویی در دنیا رفتار کرد.


بیشتر بخوانید: آغاز فرم جدیدی از رایزنی سه جانبه بین ایران، ترکیه و روسیه/ اردوغان قبول کرده که بشار اسد رفتنی نیست


نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آمریکایی‌ها حالا باید جواب دهند، چرا از توافق برجام خارج شدند. ایران هیچ گاه از برجام خارج نشد و بند به بند تعهداتش جامه عمل پوشاند. هر کشوری بخواهد با ایران ارتباط بگیرد این کار در قالب روابط برادرانه انجام می‌شود و به آمریکا ربطی ندارد.

کوثری افزود: ما ۴۰ سال است که خودمان تصمیم می‌گیریم و بر اساس همین تصمیمات سیاست خارجی خودمان را مشخص می‌کنیم، آمریکایی‌ها هم بی ربط این حرف‌ها را می‌زنند و نمی‌توانند بگویند ایران بین این دو یکی را باید انتخاب کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اسماعیل کوثری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
0
0
رابطه برادرانه!!!!؟؟؟؟شرم نمیکنی از این کلمه استفاده میکنی؟؟اتفاقا به کل دنیا هم ربط داره خیلی هم ربط داره.ربطشم همین روزا میفهمی بیسواد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
0
0
بیشتر شبیه رابطه ارباب و رعیتی تا برادرانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
0
0
ایشون واقعا سیاست مدار هستند ؟؟؟؟ چنین ادبیاتی در دنیای سیاست مضحک و خنده داره ... پارامترها در دنیای سیاست فقط براساس منافع ملی و در همان بازه تاریخی هستش ..... واقعا جای تاسف داره
حمید
|
Canada
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
0
1
ازچه زمانی یه کشور کمونیسیتی شده برادر ما ،چه اتفاقی افتاده که کشوری که نه خدا نه پیغمبر نه دین ونه ایمانی را قبول نداره شده برادر ویار جونی ما،کشوری که در طول تاریخ سرزمین ما را به یغما برده وبیشترین خاک ما را از ایران جدا کرده الان شده برادر ما ،چه شده که پوتین رییس کا گ ب وکمونیست دوآتشه شده حامی ما وما چاکر ونوکر او،همانطور که عراق متجاوز که هزاران تن از فرزندان ایران را کشت وسرزمین وبسیاری از شهرها وروستاهای ایران را ویران کرد شد برادر عراقی .........ببین سیاست چقدر کثیفه که نه دین میشناسه نه وجدان
ناشناس
|
Norway
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
0
1
از کی تا حالا جمهوری اسلامی با میراث داران کمونیست و مارکسیست عهد اخوت بسته
نظرات شما
پیشخوان