تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱

ماجرای قطع دست بیمار در مرکز ترک اعتیاد شیراز چه بود؟

از روز جمعه تصاویر قطع شدن مچ دست بیمار در حال ترک اعتیاد در شبکه‌های اجتماعی بازخورد‌های مختلفی به دنبال داشته است.

ماجرای قطع دست بیمار در مرکز ترک اعتیاد شیراز چه بود؟
رویداد۲۴ اینطور که در بیانیه سازمان بهزیستی آمده، علت جراحت، بی احتیاطی و ریختن آب جوش روی دستان بیمار عنوان شده است.

در ویدیو منتشر شده برادر این بیمار درباره ماجرا اینطور گفته بود: 《مسئول انتظامات کمپ دستان برادرم را بست. بعد از دو روز که خون به دست برادرم نرسیده او را به بیمارستان آوردند و گفتند باید دستش را قطع کرد. 》

روز پیش معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز از تشکیل پرونده قضایی، تعطیل شدن کمپ و دستگیری سه نفر از کارکنان این مرکز در شهر صدرای شیراز خبر داد.

او تایید کرده بود که دستگیر شدگان اقدام به بستن دست دو نفر از معتادین و وارد شدن آسیب جدی به مچ دست و انگشت دست آنان شده‌اند.

به گفته قاسم عسکری‌فر، دادستانی این استان از سه شنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱ پس از گزارش بهزیستی استان از صدمه بدنی به معتادین یک کمپ خصوصی در این شهر در ۵۰ کیلومتر شمال شرق شیراز پیگیری حادثه بوده‌اند.

او همچنین افزود:《در این پرونده دو تن از مدیران بهزیستی استان شامل یک تن از کارکنان و همچنین بازرس ناظر بر مراکز ترک اعتیاد نیز به اتهام ترک فعل و عدم انجام وظایف قانونی تحت تعقیب قرار گرفتند. 》

به دنبال این اتفاق اداره کل بهزیستی شیراز هم بیانیه صادر کرد. در این بیانیه نوشته شده بود که سازمان بهزیستی شانزدهم تیرماه از این مرکز بازدید داشته و مجوز کمپ ۹ روز بعد باطل شده است. در این بیانیه توضیح داده شده بود که بر اساس گزارش بازرس تعداد بیماران بیشتر از ظرفیت قانونی مرکز بوده است.

همچنین در بیانیه بهزیستی ادعا شده است که قبل از انتشار فیلم از قطع دست این بیمار باخبر شده و خانواده او گفته بودند که هیچ شکواییه‌ای ندارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان