تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱

راهکارهای استفاده از چمن مصنوعی در آپارتمان

امروزه مدل ها و انواع مختلفی از چمن مصنوعی در بازار تولید و عرضه می شود. برای استفاده از چمن مصنوعی در هر فضای قبل از هر چیزی بهتر است نوع کاربری فضا را مشخص کنید.

راهکارهای استفاده از چمن مصنوعی در آپارتمان

رویداد۲۴ با شنیدن نام چمن مصنوعی اولین مکانی که به فکر همه می رسد، زمین های ورزشی و فوتبال است. با پیشرفت تکنولوژی ساختار چمن مصنوعی به سمتی رفته است که قابل استفاده در بیشتر مکان ها می باشد. یکی از مکان های استفاده از چمن مصنوعی در فضاهای مختلف از جمله آپارتمان است. اینکار باعث ایجاد فضای زیبا و دلنشین در محوطه آپارتمان می شود.

آپارتمان فضاهای مختلفی دارد که می توان از چمن مصنوعی به عنوان زیبا سازی و حتی به عنوان کفپوش استفاده کرد. برای مشاوره در خصوص مناسب ترین چمن مصنوعی برای آپارتمان می توانید از تیم تخصصی شرکت چمنزار راهنمایی بگیرید. در ادامه به صورت کامل در خصوص این فضا توضیح خواهیم داد.

چمن مصنوعی مورد استفاده در آپارتمان

امروزه ، مدل ها و انواع مختلفی از چمن مصنوعی در بازار تولید و عرضه می شود. برای استفاده از چمن مصنوعی در هر فضای قبل از هر چیزی بهتر است نوع کاربری فضا را مشخص کنید سپس اقدام به انتخاب چمن مصنوعی کنید. این امر در رابطه با چمن مصنوعی آپارتمان نیز این مسئله صادق است. از آنجا که فضاهای مختلفی در آپارتمان است که می توان از چمن مصنوعی استفاده کرد، در نتیجه ابتدا نوع کاربری و مکان مورد نظر را انتخاب کنید وسپس اقدام به خرید چمن مصنوعی نمایید.

بهترین چمن مصنوعی برای آپارتمان

با توجه به شرایط زندگی امروزه، بیشتر افراد زندگی آپارتمانی را تجربه می کنند. در نتیجه ایجاد فضای آرام و دلنشین در محوطه آپارتمان و یا در حیاط و بالکن و حتی ورودی ساختمان از ایده های است که علاوه بر زیبایی

باعث ایجاد حس مثبت برای ساکنین می شود. این پرسش را که بهترین چمن مصنوعی برای آپارتمان چه نوع چمنی است به صورت کامل نمی شود توضیح داد.

زیرا همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم هر مکانی نسبت به کاربری که دارد چمن مصنوعی مختص به خود را می توان انتخاب کرد. ولی به صورت کلی بهتر است در انتخاب چمن مصنوعی به نوع الیاف و ساختار آن توجه داشته باشید که بر اساس استانداردهای تعریف شده باشند. هم چنین، در این راستا باید به مقاومت و زیبایی ظاهری چمن نیز توجه داشته باشید.

چمن مصنوعی بالکن و تراس

استفاده از فضای بالکن و تراس به عنوان فضای استراحت و یا حتی فضای بازی کودکان، از ایده های جدید طراحان فضای داخلی است. برای ایجاد فضای دلنشین در این محیط استفاده از چمن مصنوعی بالکن و تراس پیشنهاد می شود.

 از آنجا که این فضا در داخل محیط خانه است و می توان بدون کفش در این فضا تردد کرد، بنابراین، باید از  چمن مصنوعی استفاده کرد که الیافت آن نرم و لطیف باشد تا آسیب به دست و پا وارد نکند. این لطافت و نرمی در چمن مصنوعی های که دارای الیافی با ارتفاع  25 تا 35 هستند وجود دارد. ویژگی هایی که این مدل از چمن ها باید داشته باشند شامل موارد زیرند:

  • دارای الیاف بلند برای جلوه طبیعی تر
  • تراکم بالا
  • نرم لطیف بودن
  • شستشوی راحت و آسان
  • داشتن تاییده بهداشت

راهکارهای استفاده از چمن مصنوعی در آپارتمان

از نمونه چمن های که توسط متخصیص شرکت چمنزار برای محیط بالکن و تراس پبشنهاد می شود می توان به چمن ماهونیا25 و چمن رویال اشاره کرد.

چمن مصنوعی پشت بام

یکی از مکان های که از چمن مصنوعی بیشتر استفاده می شود پشت بام و یا به اصطلاح دیگر روف گاردن مدارس، اداره ها و آپارتمان ها است. استفاده از این ایده علاوه بر ایجاد زیبایی همانند یک عایق و پوشش نیز برای فضای پشت بام ها به شمار می رود. از آنجا که این فضا به صورت مستقیم در برابر نور آفتاب و بار برف و باران قرار دارد، باید در انتخاب نوع چمن مصنوعی دقت بسیاری داشته باشید. از ویژگی های این مدل از چمن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر شرایط جوی مختلف
  • شعله وری به صورت نفطه ای
  • ارتفاع الیاف کمتر از 3 سانتی متر

راهکارهای استفاده از چمن مصنوعی در آپارتمان

پیشنهاد شرکت چمنزار در خصوص چمن مصنوعی پشت بام استفاده از چمن ماهونیا و رویال است که با توجه به ساختار و ویژگی هایی که این چمن ها دارند برای روف گاردن ها مناسب هستند. برای فضای پشت بام علاوه بر چمن مصنوعی می توان از گل و گلدان و سایر گیاهان و هم چنین آلاچیق نیز استفاده کرد.

چمن مصنوعی حیاط

 استفاده از چمن مصنوعی در محوطه حیاط بسیار پر  طرفدار است. در انتخاب چمن مصنوعی برای حیاط ابتدا باید به نوع کاربری آن دقت کنید. چرا که بر اساس نوع کاربری چمن مصنوعی هر فضا متفاوت هست. اگر فضای حیاط شما محیطی پر تردد است بهتر است از چمن مصنوعی استفاده کنید که مقاومت آن در برابر ضربه و کوبش بالا است و یا اگر از محوطه حیاط به عنوان زمین بازی کودک استفاده می کنید بهتر است از چمن مصنوعی با الیاف نرم و لطیف استفاده کنید تا آسیب به کودکان وارد نشود. ویژگی های اساسی که این مدل از چمن ها باید داشته باشند به صورت زیر هستند:

  • دیتکس بالا برای طول عمر و استحکام بیشتر
  • تراکم بالا برای مقاومت و زیبای بیشتر
  • الیاف با ارتفاع مناسب برای جلوگیری از شکستگی الیاف

از نمونه چمن های مصنوعی که می توان در حیاط استفاده کرد می توان به چمن مصنوعی مدل بهار، فیروزه، پاییزه اشاره کرد.

چمن مصنوعی برای ورودی آپارتمان

 از مکان های دیگری که در آپارتمان می توان از چمن مصنوعی استفاده کرد، ورودی آپارتمان است. از آنجا که ورودی هر آپارتمان مکانی پر تردد است در نتیجه استفاده از چمن مصنوعی طرح موکتی توسط شرکت چمنزار پیشنهاد می شود. از نمونه چمن مصنوعی برای ورودی آپارتمان می توان به مدل فیروزه و یاس اشاره کرد.

برای خرید چمن باید به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات مناسبی را در مورد چمن هایی که در فضاهای مختلف در آپارتمان مورد استفاده قرار می گیرند در اختیار شما قرار دهیم. شما می توانید از چمن مصنوعی در تراس، حیاط، روف گاردن و فضای ورودی آپارتمان ها استفاده کنید. اما در زمان انتخاب باید به ویژگی های چمن توجه داشته باشید.

اگر می خواهید برای خرید چمن مصنوعی در آپارتمان اقدام کنید، می توانید به سایت چمنزار مراجعه کنید. این سایت مرجع فروش چمن مصنوعی است و انواع چمن مصنوعی را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می دهد.

برچسب ها: اخبار روز
نظرات شما
پیشخوان