تاریخ انتشار: ۰۰:۰۳ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

مشکل کجاست که مهدی تاج به جای حضور در دادگاه، مدعی ریاست فدراسیون فوتبال شده است؟

صلاحیت مهدی تاج برای ریاست فدراسیون فوتبال تایید شده است. سوال این است که چه اتفاقی در این کشور افتاده که مهدی تاج با آن حجم پرونده که فقط یک پرونده آن قرارداد ویلموتس است و سازمان بازرسی تخلف آن را محرز دانسته، به جای بالا و پایین رفتن از پله‌های دادگستری، مدعی ریاست فدراسیون فوتبال شده است؟

مهدی تاج

رویداد۲۴ مازیار وکیلی: «طرف حساب من آقای تاج به عنوان رئیس فدراسیون است. تمام قراردادهایی که در فدراسیون منعقد شده، با امضای آقای تاج بوده و به خاطر همین قراردادها میلیاردها تومان خسارت داده‌ایم. تا روزی که امثال شما در این فوتبال هستید، کسی روی خوشی نمی‌بیند» علی کریمی در مناظره با محمدرضا ساکت

از زمانی که علی کریمی در برنامه نود خطاب به محمدرضا ساکت می‌گفت این جملات را گفت، خیلی نگذشته است. خطاب آن زمان علی کریمی به حضور حلقه مهدی تاج در فدراسیون فوتبال بود که تمام مناسبات فوتبالی زیر نظر آنها اداره می‌شد و در همان دوره اتفاقات عجیبی رخ داده بود؛ اتفاقاتی که مثل صدها اتفاق دیگر هیچگاه ابعاد آن روشن نشد. کریمی راست می‌گفت و فوتبال ایران واقعا روی آرامش ندید و بدتر از آن، اینکه میلیون‌ها دلار فقط به عنوان غرامت پرداخت شد و پول‌هایی از بیت المال هدر رفت که اگر در هر جای دنیا چنین اتفاقی می‌افتاد، به استعفا و بازداشت ده‌ها نفر ختم می‌شد. البته چنین نشد و هفته گذشته خبر رسید که مهدی تاج بار دیگر برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده و عجیب‌تر آنکه صلاحیت او تایید شد!

وقتی در تاریخ ۸ دی ۱۳۹۸ مهدی تاج به علت کسالت از سمت خود در ریاست فدراسیون فوتبال استعفا کرد، تصور همه بر این بود که قرار است مهدی تاج بازداشت شود. چه آنکه همان زمان روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور به‌‎طور رسمی اعلام کرد «با اتمام بررسی‌ها در پرونده اقدامات دخیل در موضوع قرارداد فدراسیون فوتبال با سرمربی سابق تیم‌ملی [ویلموتس]، این گزارش نهایی و برای دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال شد. در این گزارش، پرونده ۸ نفر به اتهام اهمال منجر به تضییع و ایجاد دین بر ذمه فدراسیون و ورود خسارت به اموال دولتی و حقوق عمومی و تضییع آنها به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال شد.»

پس از اعلام رسمی سازمان بازرسی، گمانه‌زنی‌ها برای بازداشت تاج افزایش یافت و همان زمان روزنامه فرهیختگان در گزارشی نوشت «قضیه تنها به یک اشتباه یا بی‌کفایتی تاج و دیگر مسئولان فدراسیون مربوط نیست و ممکن است کار به بازداشت کشیده شود.»

خبرگزاری ایسنا هم در گزارشی جزییاتی از پرونده‌ای که برای مدیران فدراسیون فوتبال تشکیل شده بود، خبر داد که «نام مهدی تاج، به‌عنوان متهم ردیف اول این پرونده دیده می‌شود.»

آنگونه که ایسنا گزارش کرده بود مهدی تاج، حیدر بهاروند، لیلا صوفی‌زاده، محمود اسلامیان، کاظم طالقانی، هدایت ممبینی، محمود شیعی و فریدون اصفهانیان، هشت متهم پرونده ویلموتس بودند.

موضوع قرارداد ویلموتس، تنها یکی از چندین موردی بود که باعث انتقاد از مهدی تاج می‌شد. در آن ماجرا مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد و بدون اینکه حضورش تاثیر خاصی بر فوتبال ایران بگذارد، از ایران رفت و چند میلیون دلار غرامت روی دست بیت المال افتاد.

قرارداد ویلموتس انقدر ابهام داشت که حسن درویشیان رئیس وقت سازمان بازرسی آن را با قرارداد ترکمنچای قیاس کرده و گفته بود «این قرارداد از مصادیق قرارداد‌های ترکمانچای است، مساله مهم دیگر در این قرارداد به موضوع مالیات باز می‌گردد که بر حسب عرف، باید از سویی کسی که منفعت می‌برد پرداخت شود، اما در این پرونده مالیات هم برعهده فدراسیون فوتبال است!»

این تصمیم مدیران فدراسیون برای ویلموتس در شرایطی بود که خبرآنلاین در گزارشی افشا کرد که خود فدراسیون فوتبال به اداره مالیات بدهی مالیاتی ٩٠‌ میلیارد تومانی داشت و با وجود آن بدهی، در قرارداد سرمربی تعهد کرده بودند که مالیات ٧/٥‌ میلیارد تومانی ویلموتس را هم خودشان پرداخت کنند!

کار اما به همین جا ختم نشد و نمایندگان مجلس هم به ماجرای قرارداد ویلموتس ورود کرده و از ابهامات فراوان این قرارداد سخن گفتند. نصرالله پژمانفر نماینده مجلس از ارجاع این پرونده به قوه قضائیه خبر داده بود و گفته بود: «مسئولان گذشته و کنونی فدراسیون را همراه با وزیر ورزش به مجلس دعوت می‌کنیم تا در خصوص ابهامات موجود پاسخگو باشند تا در فضایی کارشناسی، مساله را تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.»

البته مانند سایر قرارداد‌هایی که در فوتبال ایران بسته می‌شود و نتیجه‌ای جز اتلاف منابع مالی در پی ندارد، پرونده ویلموتس هم با گذشت زمان و تغییر دولت به دست فراموشی سپرده شد و گزارشی درباره متخلفان به مردم داده نشد. همین عدم پیگیری و روشن نشدن ابعاد پرونده قرارداد ویلموتس باعث شد مهدی تاج با جسارت تمام بعد از عزل عزیزی خادم پای به فدراسیون فوتبال بگذارد و برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کند. اتفاقی که امیر حاج‌رضایی کارشناس قدیمی فوتبال آن را وقیحانه نامید.

اختلافات قبل از پرونده ویلموتس

طبق قوانین فیفا اگر کارفرمایی دو ماه از حقوق فرد تحت استخدام خود را پرداخت نکند، آن فرد چه بازیکن و چه مربی حق شکایت از کارفرما را برای کسب تمام حقوق خود دارد. ویلموتس با استفاده از همین بند شکایت کرد و دادگاه حکمیت ورزش که طبق قوانین سوییس و فرانسه اداره می‌شود فدراسیون فوتبال ایران را به پرداخت بیش از ۶ میلیون یورو محکوم کرد. یعنی به ازای ۲ ماه، هر روز ۶۷۰ میلیون تومان!

البته مهدی تاج مدعی بود که هیچ غرامتی وجود ندارد. او گفته بود «ویلموتس نمی‌تواند غرامت بگیرد و ۳۰۰ هزار یورو هم باید پس بدهد چرا که بیشتر به او پول داده‌ایم.» 


بیشتر بخوانید: ۸ سؤال از تاج درباره ۸ میلیون یورو!


یکی از مخالفان جدی مهدی تاج، احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی بود که درباره قرارداد ویلموتس به ایسنا چنین گفته بود: «در فدراسیون‌های مختلف جهان حداقل در یک سال گذشته شاهد برخورد‌هایی به دلیل مبارزه با فساد و پول‌شویی، سوءاستفاده، تبانی و موضوعات مرتبط با مسائل مالی و حتی اعمال منافی عفت بودیم. نمونه آن را می‌توان در دو فدراسیون فوتبال عراق و افغانستان دید که سیستم‌های قضائی و نظارتی آن‌ها با دو رئیس فدراسیون برخورد قاطع داشتند. در کشور‌های اروپایی توسط مقامات قضائی اعلام جرم صورت گرفته و پلیس و مقامات انتظامی نیز ورود‌های زیادی به موارد مختلف به دلیل وقوع جرائم رخ‌داده داشته‌اند. در هیچ‌کدام از این اتفاقات موضوع به معنای دخالت در تصمیمات فوتبالی تعبیر نشده است. در کشور ما هم بررسی پرونده ویلموتس به معنای دخالت در تصمیمات فوتبالی نیست که مثلا چه کسی رئیس فدراسیون فوتبال می‌شود و چه کسی قرار است چه سمتی داشته باشد. ما در تصمیمات فوتبالی دخالت نداریم؛ بلکه ماهیت کار ما فسادزدایی از قرارداد ویلموتس است.»

به گزارش رویداد۲۴ نمایندگان دیگر نیز ماجرا را پیگیری کردند و برخی هم معتقد بودند پول قرارداد ویلموتس باید از جیب کسانی پرداخت شود که آن را امضا کرده‌اند. محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش گفته بود «آقایانی که در این ماجرا سهل‌انگاری، تعلل و یا احیاناً تبانی کردند باید خودشان بیایند پاسخگو باشند. آنها باید اموال‌شان را بفروشند و از اموال شخصی خود، پول ویلموتس را بدهند نه از بیت‌المال.»

تاج مدام در رسانه‌های مختلف اعلام می‌کرد فدراسیون فوتبال این مبلغ را از محل مطالبات فدراسیون فوتبال در فیفا پرداخت خواهد کرد؛ ادعایی که خیلی زود معلوم شد صحت ندارد و حساب فدراسیون فوتبال ایران در فیفا آنقدر پول ندارد.

قبل از آن هم تاج مجبور شده بود دو میلیون یورو از شستا قرض بگیرد تا قسط اول قرارداد ویلموتس را بدهد. استقراضی که در نهایت به توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسبولیس انجامید. این یعنی با احتساب محکومیت در پرونده فیفا و پولی که شستا داده، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خرج روی دست فوتبال گذاشت.

ماجراهای مالی در فدراسیون فوتبال تنها به تاج ختم نمی‌شد و به گفته صادق درودگر، «فوتبال ایران حدود ۴۵ میلیون دلار بدهی دارد و پرونده این بدهی‌ها در فیفا است.»

تا این لحظه مشخص نشد چه کسانی پای ویلموتس را به ایران باز کردند. در مقطعی عنوان شد که سلطانی‌فر وزیر وقت ورزش در نامه‌ای به تاج، ویلموتس را معرفی و گفته بعد از بررسی، «بهره‌برداری» کنید اما پس از آنکه گند ماجرا در آمد، وزارت ورزش هم زیر بار این موضوع نرفت و گفت «فقط برای بررسی فرستادیم و خود تاج مسئول این پرونده است.»

مسعود طاهری بازرس وقت کل امور وزرش و جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی هم توضیح داده بود «آقای تاج شخصاً با آقای ویلموتس قرارداد امضا کرده و حدود یک هفته بعد تایید هیئت رئیسه را گرفته است و قطعاً ضعف عملکرد باعث این خسران و ضرر و زیان هنگفت برای ورزش کشور شده است و اکنون باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.»

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به توضیح وزارت ورزش افشا کرده بود که «سلطانی فر از تمام جزییات قرارداد با اطلاع بوده است و حتی خبرداده که این پول از محل تامین کالای اساسی پرداخت شده است.»

در مقطع دیگر عنوان شد که نامه وزارت ورزش به مهدی تاج مبنی بر بررسی سوابق مارک ویلموتس از مرکز فرهنگی ایران و هلند بوده است. «مازیار تشکری تیمجانی» رئیس مرکز فرهنگی ایران و هلند البته پاسخ داد که «از طریق رسانه‌ها متوجه عقد قرارداد فدراسیون فوتبال با ویملوتس شده و تعجب کرده که چرا رقم ویلموتس ناگهان این‌قدر زیاد شده است!»

این موضوع که پای آن مرکز در میان بود، تأیید شد اما معلوم نشد این مرکز چکاره بوده که چنین پیشنهادی بدهد و چه کسانی پشت آن بودند؟ مهمتر اینکه معلوم نشد چه اتفاقی افتاد که رقم ابتدایی مورد مذاکره، ناگهان ده‌ها برابر شد و طبق اعلام روزنامه شرق، فردی به نام «بهروز زنجانی»، مرکز ایران و هلند دور زده شد و عدد پیشنهادی تغییر کرد و قرارداد جدید بسته شد!

به این ترتیب تاج حمایت وزارت ورزش را از دست داد؛ مهدی تاج وقتی چنین اوضاعی را دید و چنین کارنامه‌ای از خود به جا گذاشت، در زمستان سال ۱۳۹۸ به دلیل بیماری استعفا کرد و بعد از دو سال و اندی با کارنامه‌ای پرابهام قصد بازگشت به فدراسیون فوتبال را دارد.

در این جا چند سوال مطرح است: اول این‌که چرا نمایندگان مجلس و دستگاه‌های مربوطه از جمله قوه قضائیه به پرونده ورود نکردند و خاطیان را معرفی نکردند که تقصیر احتمالی مهدی تاج مشخص شود تا او برای یک بار دیگر در فدراسیون فوتبال ثبت نام نکند؟

اگر او تقصیری ندارد، آن سخنان نمایندگان و سازمان بازرسی چه بود و چه کسی مسئول بستن قراردادی هنگفت با سرمربی بلژیکی است؟ آیا از بین رفتن بیش از چند میلیون دلار از پول مردم برای مسئولان اهمیت ندارد که درباره ماجرای ویلموتس سهل‌انگاری می‌کنند؟ مهدی تاج با این کارنامه پُرابهام چگونه می‌خواهد فدراسیون بیمار فوتبال را سر و سامان دهد؟ و از همه مهم‌تر این‌که کسی خبر دارد در فوتبال ایران چه می‌گذرد؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۳
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
20
مگه اینجور مسایل تو همچین مملکتی مشکل و مساله بحساب میاد؟؟؟
بنام اسلام و دین و قرآن هر غلطی دلشون میخاد میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
6
اقای تاج ادم تیز هوشیه، فهمیده مملکت شیر تو شیره
میدونه همه دزدن و بازدها کاری ندارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
4
این مملکت آدم سالم نمی‌خواست اون نوع احساس خطر کرد بعلت مریضی استعفا دادا حالا که خطر رفع شده میخواد رئیس بشه بابا خودشون این راهکارها را بهش یاد دادند مملکت بی صاحب قانون ندارد مملکتی که یک آدم مفسد با دو هزار پرونده و کلی تخلف و حیف و میل اموال بشه رئیس مجلس هر اتفاقی جای تعجب ندارد وای بروزی که پرده روسای قوا کنار بره البته کنار رفته ولی اینها فعلا داد والسلام می‌زنند. و با این شیوه همه چی را جلو می‌برند دزدها همه رئیس شدند و همشون دنبال دزد راه افتادن یا خدا بداد برس.
حمید رضا بخشعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
6
مگراحمدی نژاد سردسته دزدان محاکمه شد که این دزد دغل محاکمه میشد متاسفانه همه یادشون رفته هروفت بحث میزان حقوق و قرارداد ویلموتس میشد میگفت کاملا محرمانه ست به ایشون قول دادیم رقم قراردادش را نگوییم اون دزد رئیس این دزد بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
4
مشکل اینه دم همه به هم وصله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
6
اگرمسولین مملکت بگن آقای تاج شماتخلف کردی وبدهی ویلمتوس سرمربی قبلی تیم راخودت پرداخت نماییدآقای تاج دیگرجرعت نمیکنددرهیچ گوشه ای ازکشورخودش رانشان دهدبایدبرخوردقانونی باآقای تاج انجام شودچون پول این مردم رابه بادداده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
5
اینجا کشور اختلاسگران هست از کجا معلوم کمیسیون آقایان با قرارداد یکجا نوشته شده مثلا هر کدوم از مدیران درصدی سهم دارن به هر حال از شواهد پیداست همه در این قرارداد ذی نفع هستن که هیچ پیامد حقوقی و قضایی نداره فساد در تمام ارکان و بدنه نظام بیداد می کنه
مرصاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
1
4
ربطی به دین و اسلام نداره
ما ایرانی ها ۳۰درصدمون ادم حسابی هستیم
۷۰ درصد عنصر نامطلوب
مثل دبیر خانه شورای امنیت ملی
که کل فوتبال رو گرفته در دستش
اخه تو چیکاره ای شدی مافیای فوتبال
لعنتی
مرصاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
1
4
ربطی به دین و اسلام نداره
ما ایرانی ها ۳۰درصدمون ادم حسابی هستیم
۷۰ درصد عنصر نامطلوب
مثل دبیر خانه شورای امنیت ملی
که کل فوتبال رو گرفته در دستش
اخه تو چیکاره ای شدی مافیای فوتبال
لعنتی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
5
در کشور ما دزدی برای مسعولین جرم نیست افتخاره. چون دزدی در ایران گشت ارشاد نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
3
همان چیزی که در کشور ایران می گذرد همان هم در وزارتخانه ها و سازمان ها و غیره از جمله در فدراسیون فوتبال و ...می گذرد!!!!!!
457
|
Austria
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
4
تاج با شناخت از حافظه ضعیف و فراموشکار ایرانی ها با کمال وقاحت پا به عرضه گذاشته.کلاغها بهش خبر رسوندن که ادعای غرامت 12 میلیونی ویلموتس توسط دادگاه cas رد شده احتمالا اینو به عنوان دستاورد خودش میدونه و با وقاحت میخواد وارد میدان بشه.
نه به مافیای اصفهانی در ورزش و فوتبال ایران.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
4
اگر این اتفاق در ایالات متحده افتاده بود fbi به قضیه وارد شده بود تا فی خالدون حسابهای بانکی فدارسیون و قراردادشو در میاورد
مجید پرسپولیسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
3
مهدی تاج تحت حمایت کامل بنیاد شهید وامورایثاگران
جمهوری اسلامی ایران میباشد،،مهدی تاج از طرف استانداری و فرمانداری اصفهان حمایت وساپورت سیاسی میشود از قضا یکی از دو نفر استانداری یا فرمانداری عضو مجلس هستند،،
مهدی تاج از طرف اعضای فراکسیون ورزشی حمایت می‌شود ،،در کل این برنه که
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
3
چون ديدن قرار پول بدن قبل از جام جهاني
أين رفقا بوي پول ب مشامشون خورده دوباره
چه تاج چه اونايي ك تأييد صلاحيتش كردن چه اونايي ك دوباره ب تاج پيشنهاد كانديدا شدن دادن
مافيا و باند بازي توي تمام سيستم ما نفوذ كرده أين ك ديگه فوتباله
خودرو،دارو،ارز و دلار،شكر،ارد، و.....
عباس رهبر ازتهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
3
وقتی اکثریت مطلق اقایان درراس کارفقط به صرف فامیل بازی ولابی گری به قدرت میرسند حضورانگلی بنام تاج تعجبی نداره بقول شیخ کذاب روحانی علی برکت ا......
ناشناس1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
6
درهر مملکت دیگری بودتاج به محاکمه وزندان وپرداخت خسارت محکوم میگردیدولی اینجا باچه جسارت وبطور وقیحانه دوباره ثبت نام کرده وجالبتراینکه صلاحیتش تاییدشده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
5
لعنت بر مفسدین مملکت بی صاحب
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
6
کاش به فساد امثال تاج برخورد جدی بشه تا بی ریش ملت نخندند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
4
تازه استعداد های این آقا شفاف شده!!!!!!؟
رجب صفروف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
3
مشکل چیزی نیست جز بی صاحبی مملکت.دزد راحت میگرده برای خودش و تایید میشه اونوقت دنبال گرفتن واوردن خاوری هستند دستگاههای نظارتی هم ساکت و خاموش وریا غفوری از مردم حمایت کردو بدولت ایراد گرفت چه بسرش اوردن اونوقت این دزد پول بیت المال رو داده به ویلموتس حالا تاییدش هم میکنند بعد میگن جلو دزدی و فساد رو گرفتیم سیاستتون دزد پروریه.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
2
مشکل از مدیریت و فساد اخلاقی سجادی بی لیاقت.افتضاء ایران مال شریک و حامی جناب وزیر بی ارزش ورزش،افتضاء تاج و در کلیه فدراسیون ها نشان دهنده ضعف در مدیریت ورزش.شک نکنید به سجادی خوب و چرب وچیلی رسیده اجازه داده شرکت کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
0
1
مشکل در حمایت از اختلاس و دزدی می باشد تو هر کاری بکن ولی نگو بالای چشم اینا ابروست
شهاب
|
Germany
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
6
0
فکر نکنم تاج دوزدیکرد باشد ایشان تنها کسی هست که الان بدرد فوتبال این کشور می‌خورد وتنها خودش نجات دهند فوتبال و لیگ آسیای هست تمام اگر کسب نارحتی شرکت نکند
شهاب
|
Germany
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
3
0
فکر نکنم تاج دوزدیکرد باشد ایشان تنها کسی هست که الان بدرد فوتبال این کشور می‌خورد وتنها خودش نجات دهند فوتبال و لیگ آسیای هست تمام اگر کسب نارحتی شرکت نکند
ناشناس
|
Norway
|
۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
0
2
ای وای ای وای ای وای ی ی
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
0
2
خخخخخ فک کردین تاج به تنهایی تو قرار داد ویلتموس نقش داشته الان گفته یا اسم همتونو میارم یا من باز باید برگردم اون نماینده مجلس کجاس که واسه رای میومد میگفت برخورد میکنیم حتما جیبش پر شده دیگ زر نمیزنه
مسعود
|
Netherlands
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
0
2
سلام فقط وفقط به یک دلیل آن هم اینکه فراوان فراوان در زیر سی و سه پل رفت وآمد داشته است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
2
0
از نظر من با توجه به افرادي كه كانديد شدند وقتي نگاه ميكنيم باز ايشون با توجه به همه مشكلاتي كه داشتند بهترين هستند.
واقعا مخالفان ايشان فكر ميكنند صد نفر ادم به درد بخور كانديا شدند كه اينطور مينويسند و از رسانه ها جهت تخريب او استفاده ميكنند!!!؟؟
خوب همه جاي مملكت متاسفانه همين أست. افراد كار بلد را كنار ميزنند بعد ادمهاي درجه چندم را مياورند .
خوب وزير ما مگر كي أست كه رييس فداريبون ان مي باشه ؟؟!
مگر جاه هاي ديكه و باشگاه هاي ديگر چوب حراج به دارايي كشور نزدند كه ايشون اخرين ان مورد باشه!
انشالله خدا عاقبت همه را ختم بخير كنه
فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
2
ایران مملکت حامی دزد هست،به قرآن فنس و لوله های کشاورزی من رو دزدیده بودن،رفتم اگاهی،رییس پلیس آگاهی گفت ما قانونی برای برخورد با دزدان رو نداریم،دزد رو با یک تعهد آزاد میکنند،پس توقع برخورد با مفسد رو نداشته باشین،همه باهم شریکن،از سرکردگان تا چای ریز
سید
|
United States of America
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
2
مملکت هردم بیل مسولان فاسد
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
0
1
مشکل تاج و امثالهم نیست کسانی هستند که پشت این افراد هستند که حتما پستی داشته باشند ما در باشگاهی هم همین افراد رو زیاد داشتیم و جالب اینکه اونا هم مدعی ریاست فدراسیون فوتبال هستند. افرادی که پول بیت المال رو نابود کردند بازیکن ۱۰ میلیون تومانی یک شبه شد ۱۰۰ میلیون و فقط هدفشون ترکاندن بمب و مطرح کردن خودشون بود و تا مدیر واردات خودرو و... سوال اینجاس چرا برای اینکه حتی یک نفر در شورا و مجلس و... باید تایید صلاحیت بشه ولی در جاهای دیگه صلاحیت فقط اینه که موافق باشه همین ! کجای دنیا واسه یه پست لابی میکنن یا هزینه و رشوه میدن از خونه و ماشین و... مگه شعار ما این نیست خدمت کردن؟ مگه حقوق اینها چقدره که اینهمه واسه اون پست بریز بپاش میکنن؟ متاسفانه فساد در کشور بیداد میکنه و یاد اون داستان طنز افتادم که روزی عده ای دزدی را دنبال میکردن وهمه فریاد میزدن آی دزد آی دزد و اون دزد هم فرار میکرد دزد که زیرک بود جایی مخفی شد و درحالی که مردم فریاد زنان میدویدن دنبال مردم راه افتاد و او هم فریاد زد آی دزد آی دزد بگیرینش! با این مدیران و آدمها بازم همونیم تو دایره بسته فقط دور خود میچرخیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
1
0
جمهوری اسلامی اسلام اسلام
نظرات شما
پیشخوان