تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱

برنامه تغذیه رایگان محصلان/ اولویت با کدام دانش‌آموزان است؟

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه پوشش تغذیه‌ای رایگان برای دانش‌آموزان توضیح داد.

تغذیه رایگان محصلان

رویداد۲۴ صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در این باره اظهار کرد: موضوع تغذیه دانش‌آموزان از سال ۱۳۸۹ تا به کنون از نظام تعلیم و تربیت حذف شده بود اما با پیگیری وزیر آموزش و پرورش و موافقت و همراهی سازمان برنامه و بودجه و معاون اول ریاست جمهوری، اعتبار خوبی برای تغذیه تصویب شد.

وی از تخصیص مبلغ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برای این موضوع خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از دانش‌آموزان یعنی حدود سه تا پنج میلیون دانش آموز در مناطق روستایی، عشایری، مرزی، حاشیه شهرها هستند و باید تحت پوشش این طرح قرار بگیرند لذا نیاز مالی ما بیشتر از مبلغ تخصیص داده شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: در تلاش هستیم تا اجرای این طرح را به صورت مشارکتی با برخی نهادها از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و آستان قدس رضوی از مهرماه امسال شروع کنیم.


بیشتربخوانید: اعلام زمان آغاز تدریس زبان فرانسه در مدارس


وی از اجرای پایلوت این طرح در استان سیستان و بلوچستان و استان البرز خبر داد و گفت: حدود ۷۵ هزار دانش‌آموز را در طرح پایلوت تحت پوشش قرار دادیم.

ستاری‌فرد ادامه داد: از مهر امسال حداقل ۳ تا ۵ میلیون دانش‌آموز تحت پوشش برنامه تغذیه‌ای رایگان شامل شیر رایگان، نان غنی شده با ویتامین دی و روی قرار می‌گیرند و در کنار آن، توزیع ریزمغذی‌ها و مکمل یاری و آهن یاری را نیز به خصوص برای دختران دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اولویت ما دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول و دانش‌آموزان مناطق عشایری، روستایی، مرزی و حواشی شهر هستند، گفت: طبق برآوردهایی که داشتیم به عدد ۵ میلیون دانش‌آموز رسیدیم اما تحقق این عدد بستگی به پوشش اعتباری و پشتیبانی اشخاص حقیقی و حقوقی از طرح مذکور دارد.

منبع: فارس
نظرات شما
پیشخوان