تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱

رازهای زندگی زوج های خوشحال چیست؟

داشتن ازدواجی موفق، پیدا کردن همراه و همسر مناسب و یک زندگی شاد آرزوی هر کسیست. اما این مسئله چگونه به وقوع می‌پیوندد؟ آیا همه می‌توانند زوج مناسب خود را پیدا کنند؟ چه زوج‌هایی شادند و چه نشانه‌ای دارند؟

نشانه زوج‌های شاد چیست؟

رویداد۲۴ اگر ازدواج کرده‌اید یا در سن ازدواج قرار دارید و به آن می‌اندیشید حتما به این موضوع هم فکر کرده‌اید که رابطه شاد و بادوام میان همسران و زوج‌ها چگونه به دست می‌آید و آیا رازی دارد که بسیاری از آن غافلند و نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند؟

در این زمینه پژوهشی انجام شده است و براساس آن روان شناسان دانشگاه تنسی براین باورند که این موضوع به رفتار و طرز برخورد زوج‌ها نسبت به اختلاف‌ها و پستی و بلندی‌های زندگی مربوط است؛ آن‌گونه‌که شواهد نشان می‌دهند زوج‌های شاد با هم کم‌تر دعوا می‌کنند.

نشانه‌های زوج‌های شاد

باهوشند

به گزارش جامعه ۲۴، آن‌گونه‌که پژوهش‌گران می‌گویند و دریافته‌اند زوج‌ها شاد باهوشند و می‌دانند کی و چه هنگام و در مورد چه موضوعی بحث کنند. در واقع آن‌ها تنها در مورد موضوعاتی با هم بحث می‌کنند که می‌دانند می‌توانند برای آن راه‌حلی پیدا کنند؛ بنابراین همین تصمیم گیری استراتژیک درمورد اینکه سر کدام قضایا بحث کنند، می‌تواند یکی از دلایل دوام شادی ازدواجشان باشد.

رویکرد راه‌حل‌گرایانه

زوج‌های شاد در برابر اختلافات رویکردی راه‌حل‌گرایانه دارند و خوب می‌دانند در میان اختلافاتی که باید حل شوند و اختلافاتی که عجالتا بهتر است اقدامی در موردشان صورت نگیرد تمایز قائل شوند.


بیشتربخوانید: مهم‌ترین اشتباهات زنان در زندگی مشترک


دلیل شادی هم هستند

یکی از دلایل شاد بودن زوج‌ها این است که برای شادی هم تلاش می‌کنند و خود را در این راه متعهد و مسئول می‌دانند. آن‌ها از صمیم قلب کوشش می‌کنند راهی برای شاد کردن همسر خود پیدا کنند و تا جای ممکن سبب ناراحتی او نشوند؛ بنابراین مراقب رفتار خود هستند و تلاش می‌کنند همسر خود را درک کنند.

آن‌ها تلاش می‌کنند به هم احترام بگذارند، در درازای روز با هم صحبت کنند. این‌گونه زوج‌ها معمولا زادروز و سالگرد‌های گوناگون را که برای همسرشان اهمیت دارد فراموش نمی‌کنند و این‌گونه به همسر خود نشان می‌دهند هنوز او را دوست دارند و برایشان ارزش قائلند.

ایجاد فضای مناسبی برای بحث‌های شفاف

زوج‌های شاد و موفق هم مسلما با هم اختلاف دیدگاه و سلیقه دارند، اما راهی برای ابراز آن پیدا می‌کنند.
زوج‌های موفق معمولا از بیان احساسات و باور‌ها و عقاید خود سرباز می‌زنند درحالی‌که زوج‌های موفق برای بیان آن‌ها و بحث در مورد آن وقت می‌گذارند و فضا و وقت مناسبی که هر دو از هر لحاظ وضعیت خوبی داشته باشند را برای این کار گزینش می‌کنند. باید بدانید داشتن یک زندگی زناشویی موفق و شاد بدون گفتگو و مذاکره شدنی نیست.

در تلاش برای نزدیک‌شدن به همند

به گزارش جامعه ۲۴، زوج‌های موفق مدام در تلاشند تا هرچه بیش‌تر به‌هم نزدیک شوند نه این‌که از هم فاصله بگیرند. درواقع آن‌ها مدام در تلاشند تا راهی پیدا کنند تا هرچه بیش‌تر به هم نزدیک شوند و بودن با همسر خود را بر هر چیزی ارجح می‌دانند.

زوج‌های شاد و موفق می‌کوشند تا هنگامی‌که هر دو با هم هستند کار‌هایی انجام دهند که به نزدیک‌شدنشان کمک کند. برای نمونه با هم قدم می‌زنند، باهم کتاب می‌خوانند و فیلم می‌بینند و درمورد آن‌ها بحث می‌کنند، با هم قهوه و چای می‌نوشند، با هم آشپزی می‌کنند ... کار‌هایی از این قبیل. اما در تمام این موارد رازی وجود دارد و آن داشتن احترام و عشق و ارج قلبی به طرف مقابل است. احترام‌گذاشتن به همسرتان احترام به خودتان است و سبب می‌شود پایداری رابطه تضمین شود و علاقه و نشاط در خانواده همواره وجود داشته باشد.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روانشناسی
نظرات شما
پیشخوان