تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

آمریکا: در حال بررسی پیش‌نویس اتحادیه اروپا برای بازگشت به برجام هستیم

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا دریافت متن پیش‌نویس ارائه شده توسط جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برای نهایی کردن مذاکرات احیای برجام را تأئید کرد و گفت: در حال بررسی آن برای اجرای کامل برجام هستیم. به گفته پرایس، پیش نویس جدید جوزپ بورل مشابه پیش نویسی است که در اسفند ماه پیش از توقف مذاکرات تهیه شده‌بود، اما با اندکی تغییر.

آمریکا: در حال بررسی پیش‌نویس اتحادیه اروپا برای بازگشت به برجام هستیم
رویداد۲۴ ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا دریافت متن پیش‌نویس ارائه شده توسط جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برای نهائی کردن مذاکرات احیای برجام را تأئید کرد و گفت: در حال بررسی آن برای اجرای کامل برجام هستیم

 ند پرایس در کنفرانس خبری گفت: «ما پیش‌نویس تفاهم‌نامه را دریافت کرده و در حال بررسی آن برای اجرای کامل برجام هستیم.»

ند پرایس افزود: «این متن در اختیار ایران و دیگر کشور‌های درگیر در مذاکرات اتمی نیز گذاشته شده و قرار است دولت بایدن نظرات خود را پس از بررسی، مستقیماً با اتحادیه اروپا بگذارد.»

جوزپ بورل روز سه‌شنبه در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال تایمز گفت که به نظر او مذاکرات برای احیای برجام دیگر به پایان رسیده، زیرا دیگر هیچ یک از طرفین حاضر به عدول از موضع چند ماه گذشته خود نیستند.

بورل افزود: او به همین دلیل، پیش‌نویسی را با جزئیات تهیه کرده که در آن مشخص شده تهران و واشنگتن برای تبعیت مجدد از برجام باید چه کار‌هایی انجام دهند.


بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: آمریکا رویکردی واقع بینانه در پیش بگیرد تا مذاکرات به مرحله نهایی خود برسد


او متن پیشنهادی خود را بهترین توافق ممکن دانسته و تصریح کرد: «در حال حاضر هیچ گزینه فراگیر و کارآمد دیگری برای تفاهم وجود ندارد.»

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پیش نویس جدید جوزپ بورل مشابه پیش نویسی است که در اسفند ماه پیش از توقف مذاکرات تهیه شده‌بود، اما با اندکی تغییر.

ند پرایس همچنین تصریح‌کرد: «ما سرگرم مطالعه این تغییرات هستیم و به سرعت پاسخ خواهیم داد و امیدواریم که ایران هم از این فرصتی دارد استفاده کند.»

علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی در مذاکرات احیای برجام هم در توییتر نوشت: «در طول هفته گذشته، تبادل نظر‌های جدی و سازنده‌ای با طرف‌های مقابل پیرامون مذاکرات وین انجام شده است. هماهنگ‌کننده، ایده‌های خود را برای جمع‌بندی مذاکرات ارائه کرده است. ما نیز ایده‌هایی برای جمع‌بندی مذاکرات، هم از لحاظ شکلی و هم محتوایی، داریم که به اشتراک گذاشته خواهد شد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
0
0
چیزی تحت عنوان پیش نویس اروپا، امریکا یا اسرائیل و کانادا وجود ندارد، اینا همش بازی هست.
این پیشنویس هم اسرائیلی هست نه اروپایی. میگن اروپایی چون اگر بگن اسرائیلی ایران قبول نمی کنه.
ارتش اسرائیل هم تهدید میکنه هم پیشنویس میده هم بمبگذاری میکنه.
این بمبگذاری شکست خورده اخیر در اصفهان را باید مرگ برجام و دیپلماسی در نظر گرفت.
اروپا، امریکا و اسرائیل در طراحی بمبگذاری اخیر دست داشتند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان