تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱

بهترین فیلم‌های سینمایی محمدعلی فردین

محمدعلی فردین متولد تهران در سال ۱۳۱۳ است، او تحصیلات آکادمیک را تا مقطع متوسطه ادامه داد. محمد علی فردین فعالیت هنری خود را با بازی کوتاه در فیلم «دوقلوها» به کارگردانی شاپور یاسمی آغاز کرد. فردین از محبوب‌ترین بازیگران سینای قبل از انقلاب است که توانست مخاطبان بسیاری را به سینما علاقه‌مند کند.

محمدعلی فردین

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: محمدعلی فردین علاوه بر بازیگری در ورزش کشتی هم به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده بود، او توانسته بود مدال نقره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال ۱۹۵۲ در توکیو را به دست آورد. محمد علی فردین مانند بسیاری دیگر از هنرمندان سرشناس، پس از انقلاب اسلامی بار‌ها به دادگاه انقلاب فراخوانده شد، او از فعالیت هنری منع شد که این موضوع برخلاف میل فردین بوده و او از این موضوع به شدت اندوهگین بود، در نهایت محمدعلی فردین بازیگر و کشتی گیر ایرانی در ۱۵ فروردین سال ۱۳۷۹ در سن ۷۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

فیلم سینمایی سلطان قلب‌ها

فیلم سینمایی سلطان قلب‌ها

  • سال ساخت: ۱۳۴۷
  • کارگردان: محمد علی فردین
  • ژانر فیلم: درام٬ موزیکال٬ عاشقانه

خلاصه داستان: مرد و زنی با حادثه‌ای که برایشان رخ می‌دهد، سال‌ها با تفکر آن که همسرشان مرده دور از هم زندگی می‌کنند. مرد قصه با تلاش، خواننده معروفی می‌شود و زن در حادثه‌ای دیگر بینایش را از دست می‌دهد. سال‌ها بعد مرد اتفاقاً با دخترکی روبرو می‌شود و بی آنکه بداند دختر چه رابطه‌ای با او دارد به دختر جوان کمک می‌کند تا مادرش یا همسر سابق خود را درمان کند. مرد قصد ازدواج با زن متمولی را دارد، اما در شبی که قصد عروسی با زن را دارد، دختر جوان و همسر سابق در مراسم حضور پیدا می‌کنند برای تشکر از او و در این هنگام مرد متوجه زنده بودن همسر سابقش می‌شود و دوباره با یکدگیر زندگی جدیدی را آغاز می‌کنند.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های سینمایی بهروز وثوقی


فیلم سینمایی گنج قارون

محمدعلی فردین گنج قارون

  • سال ساخت: ۱۳۴۴
  • تهیه کننده کارگردان و نویسنده: سیامک یاسمی
  • ژانر فیلم: کمدی، درام
  • بازیگران: محمدعلی فردین، تقی ظهوری، فروزان (پروین فرحبخش)، آرمان (آرامائیس وارطانی هوسپیان)، عباس شباویز، ایران قادری، رفیع حالتی
  • فیلمبردار: احمد شیرازی

خلاصه داستان فیلم گنج قارون: علی بی‌غم با بازی محمدعلی فردین، جوانی است که مرد ثروتمندی با نام قارون (با بازی آرمان) که قصد خودکشی دارد را نجات می‌دهد.

آرمان که از مرگ نجات یافته به همراه حسن جغجغه (با بازی تقی ظهوری) در خانه علی بی‌غم می‌ماند و بعد از مدتی متوجه می‌شود که قارون همان پدر اوست که سال‌ها قبل مادرش را رها کرده‌است. علی بی‌غم قارون را از خود دور می‌کند.داستان فیلم در کشاکش اینکه آیا علی پدرش را می‌پذیرد یا خیر می‌گذرد.

فیلم سینمایی راز درخت سنجد

معرفی بهترین فیلم‌های سینمایی محمدعلی فردین

  • سال ساخت: ۱۳۵۱
  • کارگردان: جلال مقدم
  • ژانر فیلم: کمدی٬ درام

خلاصه داستان: دو شخصیت به نام‌های غلام حسین خان و زینت که مرد قصه ۶۰ سال و زن حدود ۵۰ سال سن دارد قصد ازدواج با یکدیگر را دارند و تا پای سفره عقد هم پیش می‌روند، اما موفق به ازدواج نمی‌شوند و از هم جدا می‌شوند و آن‌ها به سبب حادثه‌ای به مخالفت با یکدیگر می‌پردازند. دختری از غلامحسین خان پرستاری می‌کند که مورد علاقه راننده‌ی زینت است. هر کدام از این افراد خود را فرزند ناتنی اربابشان می‌دانند. غلامحسین خان و زینت به شدت تلاش می‌کنند تا پرستار و راننده را در شرایط ازدواج قرار دهند تا اگر این ازدواج رخ داد هرکدام به سبب آنکه راننده با پرستا و یا بلعکس ازدواج کردند، همدیگر را تحقیر کنند راننده و پرستار واقعاً عاشق هم می‌شوند و از شرایطی که ارباب هایشان برای آن‌ها به وجود آورده اند نهایت استفاده را می‌کنند، اما وقتی غلامحسین خان و زینت واقعیت را می‌فهمند از کرده و گذشته خود پشیمان می‌شوند و دوباره با هم قرار ازدواج گذاشته و زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند.

محمدعلی فردین و چنگیز جلیلوند

محمدعلی فردین و چنگیز جلیلوند دوبلور فیلم‌های فردین

فیلم سینمایی یاقوت سه چشم

معرفی بهترین فیلم‌های سینمایی محمدعلی فردین

  • سال ساخت: ۱۳۴۹
  • کارگردان: آرامائیس آقامالیان
  • ژانر فیلم: ماجراجویی٬ درام٬ رازآلود

خلاصه داستان: در یکی از هتل‌های شمال، دختری به نام شهره به قتل می‌رسد و ظاهر امر حاکی از آن است که، چون او پاسخ رد در برابر عشقش از خواننده‌ی هتل (شاهین) شنیده، دست به خودکشی زده است. فیروزه خواهر کوچک تره شهر برای خون خواهی ماجرای قتل را پیگیری می‌کند و تصادفاً با شاهین آشنا می‌شود. شاهین می‌داند که فیروزه به دنبال قاتل خواهرش است بنابراین خود را شخصی دیگر معرفی می‌کند و در ظاهر امر همراه با فیروزه ماجرا را تعقیب می‌کند.

در این میان با دوباره مطرح شدن قتل مشکوک شهره، پلیس دوباره صحنه جرم و خودکشی شهره را در دست بررسی قرار می‌دهد. پس از یک سلسله ماجرا، سرانجام شاهین، فیروزه و مأمورین پلیس حقیقت را کشف می‌کنند که مردی با نام کمال الدین به خاطر روابط نامشروعش با زنی، بر اثر درگیری با همسرش مرتکب قتل شده و، چون شهره شاهد ماوقع بوده، برای از بین بردن شاهدقتل، شهره را به قتل رسانده و با صحنه سازی قتل را به خودکشی تبدیل کرده است. پس از کشف این واقعیت، شاهین و فیروزه که در میان این حوادث به یکدیگر علاقه‌مند شده بودند، باهم ازدواج می‌کنند.

فیلم سینمایی جهنم زیر پای من

معرفی بهترین فیلم‌های سینمایی محمدعلی فردین

  • سال ساخت: ۱۳۴۳
  • کارگردان: رضا صفایی
  • ژانر فیلم: درام٬ هیجان انگیز

خلاصه داستان: دو برادر به نام‌های یارقلی و یزدان قلی حسن آبادی در سانحه زلزله تمام خانواده خود را از دست می‌دهند. یارقلی برادرش را به شهر می‌فرستد تا پزشک شود. چشم ارباب رستم دنبال ریحانه، نامزد یارقلی، است. ارباب با رئیس پاسگاه هماهنگ می‌شوند برای فشار به یارقلی تا باغش را بفروشد و طلب او را که بابت خرج تحصیل برادرش گرفته بپردازد. یارقلی از این اقدام به شدت عصبانی می‌شود و با خودکار به ارباب حمله می‌کند و چشم ارباب را کور می‌کند و برای این اقدام مدتی به زندان می‌رود.

دختری به نام مهری شایسته با اتومبیل خود یزدان قلی را مصدوم می‌کند، و با پدرش که یک ارتشی بلندپایه است، به عیادت یزدان قلی می‌رود. پدر دختر به یزدان قلی پیشنهاد می‌کند به خدمت نظام دربیاید و او می‌پذیرد. یارقلی پس از آزاد شدن از زندان یاغی می‌شود و با چند تن دیگر به قتل و غارت روستائیان می‌پردازد.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های کمدی قبل از انقلاب


یزدان قلی حالا که مامور دولت است با چندتن دیگر ماموریت می‌گیرد تا یاغیان را سرکوب کند، یزدان قلی از برادرش یارقلی می‌خواهد خود را تسلیم کند. ارباب رستم مرجانه، نامزد یارقلی را می‌دزدد و یارقلی را متهم به آدم دزدی می‌کند. یارقلی به کمک سهراب، مباشر ارباب، مرجانه را نجات می‌دهد و خود را تسلیم می‌کند. ریحانه به افراد یارقلی دستور می‌دهد تا به پاسگاه حمله کنند، اما یارقلی حاضر به فرار نمی‌شود، تا اینکه در حادثه‌ای ریحانه با گلوله افراد یارغلی مصدوم می‌شود و او از یارقلی می‌خواهد تا او را نجات بدهد، اما ریحانه می‌میرد و یارقلی ارباب رستم را از پادرمی آورد و خودش با گلوله‌ی یزدان قلی کشته می‌شود.

فیلم سینمایی شکوه جوانمردی

معرفی بهترین فیلم‌های سینمایی محمدعلی فردین

  • سال ساخت: ۱۳۴۶
  • کارگردان: کمدی٬ درام
  • ژانر فیلم: اسماعیل ریاحی

خلاصه داستان: مرد ثروتمندی با ازدواج دخترش با پسری جوان که قصد خاستگاری از دخترش را دارد مخالفت شدید می‌کند، اما پس از ماجرا‌هایی درمی یابد که خواستگار دخترخوانده اش پسر خودش است که سال‌ها پیش فکر می‌کرده در سانحه‌ای از بین رفته است. پس از فهمیدن این حقیقیت پدر و پسر با یکدگیر اشنا می‌شوند و پدر اجاز ازدواج دختر با پسر را می‌دهد.

فیلم سینمایی زمین تلخ

معرفی بهترین فیلم‌های سینمایی محمدعلی فردین

  • سال ساخت: ۱۳۴۱
  • کارگردان: خسرو پرویزی
  • ژانر فیلم: جنایی٬ درام

خلاصه داستان: بین جمال و دو برادرش سهراب و پاشا با مرتضی و پسرانش تیمور و محسن کینه‌ای دیرینه بر سر زمین مزروعی و آب روستا وجود دارد. در این میان تنها افرادی که از افزایش نزاع و درگیری نگران هستند، برادر کوچک‌تر جمال، حمید، و دختر مرتضی، فریبا، هستند که به هم علاقه‌مند هستند. مرتضی و پسرانش یکبار موضوع دیدار‌های حمید با فریبا را بهانه می‌کنند و بار‌های دیگر با آتش زدن انبار خرمن‌ها و تغییر دادن حدود زمین‌های دو طرف و نحوه‌ی استفاده از آب زراعی و موضوع خرید زمین‌های جمال و برادرانش به دشمنی دامن می‌زنند.

عاقبت پس از مرگ مادر جمال بر اثر سکته‌ی قلبی و آتش زدن مزرعه شان جمال و برادرانش درصدد گرفتن انتقام برمی آیند. جمال مرتضی را با شلیک گلوله به قتل می‌رساند و انبار او را به آتش می‌کشد. تیمور و محسن و پاشا هم در درگیری کشته می‌شوند، و سهراب که برادرش جمال را مسبب تباه شدن زندگی خانوادگی می‌داند او را با گلوله از پا درمی آورد و خودش قبل از مرگ جمال با گلوله‌ی او کشته می‌شود. بازماندگان دو خانواده، حمید و فریبا، به هم می‌رسند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان