تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۱

هشدار نارنجی هواشناسی برای سه روز آینده: احتمال جاری شدن سیلاب، صاعقه و باد شدید وجود دارد

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای برای مناطق مختلف کشور طی سه روز آینده هشدار نارنجی صادر کرد. امکان جاری شدن روان و آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل وجود دارد.

بارش شدید بارانرویداد۲۴ سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای برای مناطق مختلف کشور طی سه روز آینده هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس اطلاعیه مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، طی روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه و یکشنبه احتمال خسارت گسترده و زیاد در کشور وجود دارد.

طی این روزها، امکان جاری شدن روان و آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه ای همراه با خیزش گردوخاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل وجود دارد.

همچنین این سازمان در پی اعلام هشدار نارنجی توصیه هایی را نیز اعلام کرده است که شامل اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی، عدم جابه جایی عشایر کوچ رو، عدم صعود به ارتفاعات، عدم اتراق در بستر رودخانه ها،‌عدم قرار گرفتن در مسیل ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگردها می شود.

به تمام دستگاه های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو برای مقابله با بحران نیز آماده باش داده شده است.

در هشدار هواشناسی، نام قریب به اتفاق استان های کشور ذکر شده.

هشدار این سازمان در روز جمعه مربوط سیستان و بلوچستان، مرکز و غرب کرمان، هرمزگان، بوشهر، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، مرکزی، قزوین، قم، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، زنجان، گلستان، مازندران، گیلان، شمال و شرق کردستان، شرق لرستان است.


بیشتر بخوانید: هشدار نارنجی هواشناسی؛ احتمال وقوع سیل در چند استان


برای روز شنبه نیز استان های کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، غرب یزد، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، مازندران، ارتفاعات و دامنه در گلستان، جنوب آذربایجان شرقی، غرب کردستان، تهران، البرز، ارتفاعات سمنان نام برده شده اند.

همچنین هشدار هواشناسی برای روز یکشنبه نیز مربوط به استان های اردبیل، گیلان، مازندران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، نیمه شرقی لرستان، شرق و جنوب خوزستان، مرکزی، قم، البرز، تهران، زنجان، قزوین، شرق و شمال آذربایجان شرقی، بوشهر، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، غرب یزد، نیمه غربی اصفهان است.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان