تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱

چگونه سوابق بیمه تامین اجتماعی را با کد ملی به دست بیاوریم؟

برای دستیابی به سوابق بیمه تامین اجتماعی، چندین روش مختلف بپیش روی شما است، که تمامی این روش‌ها به سادگی قابل اجرا هستند.

سوابق بیمه تامین اجتماعی

رویداد۲۴ اولین قدم برای گرفتن سوابق بیمه تامین اجتماعی، ثبت نام در وب سایت تامین اجتماعی است. برای این منظور ابتدا باید اطلاعات هویتی خود را در سامانه بارگزاری کنید و پس از آن سامانه تایید کند؛ همچنین شما برای ثبت نام به کد ملی خود نیاز خواهید داشت. در هنگام ثبت نام در سایت تامین اجتماعی، دقت داشته باشید تمام اطلاعات شما اعم از کد ملی، محل تولد، شماره شناسنامه و تمام مواردی که در شناسنامه شما وجود دارد به درستی وارد سامانه شود در غیر این صورت ثبت نام شما موفقیت آمیز نخواهد بود.

اولین مرحله در فرایند ثبت در سامانه تامین اجتماعی، وارد کردن شماره تلفن همراه و کد ملی است، دقت داشته باشید شماره سیم کارت باید به نام شخص مورد نظر باشد و در ادامه باید اطلاعات هویتی فرد در سامانه درج شوند. پس از پشت سر گذاشتن این مراحل باید رمز عبور خود را در سامانه تعیین کنید. برای تعیین رمز عبور باید تعدادی از محدودیت‌هایی که سایت برای تعیین رمز گذاشته است را رعایت کنید، اگر از سیستم شخصی و خصوصی خود برای ثت نام در سایت تامین اجتماعی استفاده می‌کنید، بهتر است رمز عبور خود را در سامانه ذخیر کنید تا در صورت فراموشی نیاز به بازیابی رمز عبور نباشد.

به گزارش رویداد۲۴ پس از تکمیل فرآیند ثبت نام در سایت تامین اجتماعی، پیامکی به خط شما ارسال می‌شود، مبنی بر اینکه ثبت نام شما با چه کیفیتی انجام شده است. اگر ثبت نام شما به صورت آنلاین در سایت انجام نشد، برای رفع مشکل و نواقص در تشخیص هویت شما بایستی به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید. در صورت عدم ثبت نام، امکان تعیین سابقه بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و سایر روش‌ها ممکن نخواهد بود.

نکته مهم در فرآیند انتخاب فیلد شهر

در بخش انتخاب فیلد شهر، حتما باید دقت داشته باشید، نام شهری را در سامانه وارد کنید که شعب بیمه پردازی شما و سوابق سابق شما در آن شهر بوده است. به طور مثال اگر در کرج زندگی می‌کنید، در تهران مشغول به کار هستید و شعبه بیمه پردازی شما در اصفهان است، حتما در این فیلد، باید شهر افصهان را انتخاب کنید. به عبارت دیگر باید اولین سابقه بیمه‌ای که برای شما در هر نقطه از ایران رد شده است را به یاد آورید و متناسب با آن فیلد شهر را انتخاب کنید تا در فرآیند ثبت نام به مشکل نخورید.
پس از آن که فرآیند ثبت نام را پشت سر گذاشتید و پیامک تایید احرائز هویت اطلاعات فردی برای شما ارسال شد، در آن زمان شما می‌توانید با نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه سازمان تامین اجتماعی شوید و نسبت به دریافت سوابق بیمه خود اقدام کنید.

برای ثبت نام در سایت بیمه تامین اجتماعی بر روی لینک زیر کلیک کنید

https://account.tamin.ir/auth/login

روش دریافت سابقه بیمه تامین اجتماعی از طریق کد‌های دستوری

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان با آن سوابق بیمه تامین اجتماعی را دریافت کرد، استفاده از کد‌های دستوری همراه با کد ملی است، البته برای استفاده از این روش، ابتدا باید در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید در غیر این صورت و رعایت نکردن پیش شرط ثبت نام، استفاده از کد‌های دستوری برای تعیین سابقه بیمه تامین اجتماعی با کد ملی امکان پذیر نیست؛ بنابراین اگر در اجرای مراحل ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی مشکلی داشتید، حتما از مسیر مناسب درصدد رفع آن برآیید تا بتوانید سابقه بیمه تامین اجتماعی با کد ملی خود را از طریق کد‌های دستوری زیر دریافت کنید.

  1. کد دستوری #۱۴۲۰*۴* برای مشترکین ایرانسل
  2. کد دستوری #۱۴۲* برای مشترکین همراه اول
  3. کد دستوری #۱۴۲۰*۴* برای مشترکین رایتل

دریافت سابقه بیمه تامین اجتماعی با مراجعه به شعب

به گزارش رویداد۲۴ اگر به هردلیل موفق به ثبت نام در سایت سازمان تامین اجتماعی نشدید، حتما باید برای تکمیل این فرآیند به کی از شعب این سازمان مراجعه کنید. در هر یک از شعب سازمان تامین اجتماعی امکان تعیین سابقه بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و مدارک احراز هویت شخص وجود دارد. حتما در هنگام مراجعه به شعب بیمه تامین اجتماعی، کارت ملی، شناسنامه و دفترچه بیمه تامین اجتماعی را با خود همراه داشته باشید. در صورت تکمیل بودن مدارک هویتی شما با مراجعه به این شعب حتما مشکل ثبت نام شما در سامانه در کمترین زمان ممکن حل خواهد شد.


بیشتر بخوانید: جزییات خرید بیمه دوران سربازی تامین اجتماعی


باتوجه به آنکه برای قرار گرفتن در چتر بیمه سازمان تامین اجتماعی و استفاده از خدمات آن، رد شدن بیمه شما به صورت ماهانه الزامی است، حتما در رد شدن سوابق بیمه تان دقت کنید، تا این سابقه به طور منظم در سامانه ثبت شود. توجه داشته باشید که سابقه بیمه‌ای شما از اهمیت زیادی برخوردار است و برای اطمینان از آنکه سابقه شما به درستی و منظم رد شده است حتما سامانه سازمان تامین اجتماعی را چک کرده و فایل ریز سوابق بیمه خود را دریافت کنید. در صورتی که کارفرما در رد کردن سابقه بیمه شما مرتکب خلافی شد، امکان آن وجود دارد که به شعب و یا سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید و شکایت خود را نسبت به این موضوع ثبت کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان