تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۱

بهشتی که برای نوراللهی و مهدی قایدی جهنم شد

وضعیت نامشخص نوراللهی و قایدی در لیگ امارات؛ بهشتی که جهنم شد.

احمد نورالهی و مهدی قائدیرویداد۲۴ شرایط احمد نوراللهی و مهدی قایدی در تیم شباب الاهلی چندان مساعد نبوده و اخبار ضدونقیضی در مورد آن‌ها به گوش می‌رسد و با توجه به عملکرد ضعیف این دو بازیکن در فصل گذشته لیگ امارات، لژیونر‌های ایرانی نتوانسته‌اند در بازگشت دوباره به امارات، عملکرد درخشان دهه ۸۰ را تکرار کنند.

در حالی این هفته‌ها خبر‌های ضد و نقیضی از وضعیت احمد نوراللهی و مهدی قایدی در تیم شباب الاهلی به گوش می‌رسد که تا دهه ۸۰، لیگ امارات یکی از جذاب‌ترین مقصد‌ها برای لژیونر‌های ایرانی بود و بازیکنان کشورمان همواره جای ثابتی در لیست خرید باشگاه‌های این کشور عربی داشتند.

با این حال تغییر نام لیگ امارات به یک نام جعلی در ابتدای دهه ۹۰ سبب شد تا حضور فوتبالیست‌های ایرانی در امارات ممنوع شود؛ ممنوعیتی که تا سال گذشته ادامه داشت و با تغییر نام لیگ امارات، دوباره مجوز حضور لژیونر‌ها در لیگ این کشور صادر شد و احمد نوراللهی و مهدی قایدی در ابتدای فصل گذشته به تیم شباب الاهلی پیوستند تا پای ایرانی‌ها دوباره به لیگ امارات باز شود.

دهه ۸۰ شاید یکی از طلایی‌ترین دوران حضور ایرانی‌ها در لیگ امارات باشد؛ روز‌هایی که باشگاه‌های اماراتی روی کاکل بازیکنان ایرانی می‌چرخیدند. برای زنده شدن خاطرات دهه ۸۰ تنها کافی است از هواداران الوصل درباره فرهاد مجیدی و هواداران الاهلی درباره علی کریمی بپرسید؛ دو بازیکنی که با عملکرد درخشان‌شان تبدیل به اسطوره‌های این دو باشگاه شدند و نام‌شان در تالار افتخارات این دو باشگاه دیده می‌شود. یا از ایمان مبعلی باید گفت که در الشباب، لقب مهندس تیم را گرفته بود. علی دایی، جواد نکونام و خیلی‌های دیگر از نام‌های بزرگ فوتبال هم بودند که بازی در تیم‌های اماراتی را تجربه کردند.

۱۰ سال پیش، اما تغییر نام لیگ امارات به یک نام جعلی سبب شد تا حضور بازیکنان ایرانی در این لیگ عربی ممنوع شود، یک اقدام سیاسی از سوی اماراتی‌ها که با واکنش‌های گسترده و منفی روبرو شد.

سرانجام تابستان سال گذشته بود که با سرمایه‌گذاری یک شرکت نفتی به نام ادنوک، اسم جعلی لیگ امارات تغییر کرد و به نام این شرکت نام‌گذاری شد. با این تغییر، دوباره مجوز حضور ایرانی‌ها در لیگ امارات صادر و ممنوعیت برداشته شد. همان طور که پیش‌بینی می‌شد تیم‌های متمول اماراتی هم سراغ ستاره‌های لیگ بیستم فوتبال ایران رفتند.

عملکرد درخشان احمد نوراللهی در پرسپولیس که با وجود بازی در پست هافبک، بار‌ها با گل‌های سرنوشت سازش، کار را برای تیم یحیی گل محمدی در می‌آورد و مهدی قایدی که در استقلال تبدیل به ماشین گلزنی شده بود، سبب شد تا این ۲ بازیکن در تیررس اماراتی‌ها قرار گرفته و پیراهن تیم شباب الاهلی را بر تن کنند.

با این وجود، خلاف روز‌های طلایی ایرانی‌ها در دهه ۸۰، در بازگشت دوباره، اما نوراللهی و قایدی نتوانستند خاطرات خوش یک دهه پیش را زنده کنند و عملکرد ناامیدکننده و پرفراز و نشیبی را ثبت کردند.

نوراللهی در فصل گذشته در مجموع در ۳۱ بازی الاهلی از ابتدا یا به عنوان یار تعویضی به میدان رفت؛ او در ۲۳ بازی در لیگ، ۳ بازی در لیگ-کاپ (اتحادیه)، یک بازی سوپرجام و ۲ بازی لیگ قهرمانان آسیا ۲۴۸۸ دقیقه برای شباب الاهلی بازی و آمار ۳ گل، ۲ پاس گل، یک گل به خودی و چهار کارت زرد را ثبت کرد.

قایدی هم در ۲۷ بازی در ترکیب شباب الاهلی شامل ۲۲ بازی لیگ، سه بازی لیگ-کاپ، یک بازی لیگ قهرمانان و یک بازی سوپرجام حضور داشت و در ۱۵۸۲دقیقه حضور در این مسابقات، آمار پنج گل، سه پاس گل و یک کارت زرد ثبت کرد. آمار هر ۳۱۶ دقیقه یک گل؛ یک آمار غیرقابل قبول برای مهاجمی که سایه‌ای هم حتی از مهاجم در اوج استقلال نبود.


بیشتر بخوانید: بازیکن ۳ میلیاردی چطور ۲۰ میلیارد می‌شود؟


با توجه به این آمار در هفته‌های اخیر خبر‌های متناقضی درباره آینده دو بازیکن ایرانی شباب الاهلی به گوش می‌رسد. ژاردیم سرمربی پرتغالی که توانست الهلال را قهرمان آسیا کند، به عنوان سرمربی جدید شباب الاهلی معرفی شده و دست به خانه تکانی در این تیم زده است.

طبق آخرین خبر‌ها شنیده می‌شود که نوراللهی در نهایت با تصمیم ژاردیم در الاهلی ماندنی شده است، اما قایدی به احتمال زیاد از این تیم جدا و گفته می‌شود الوصل و همچنین تیم اتحاد الکلبا که فرهاد مجیدی هدایت آن را بر عهده گرفته است، دو تیمی هستند که مشتری مهاجم سابق استقلال هستند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان