تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
حسن لطفی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

دولت جلوی افزایش حقوق بازنشستگان را گرفته است/ زاهدی وفا حتی یک جلسه ۱۰ دقیقه‌ای با کمیسیون اجتماعی برگزار نکرده

حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: رئیس مجلس افزایش حقوق بازنشستگان را به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرده ولی به دلایلی، دولت جلوی این موضوع را گرفته و اجرایی نکرده است.

حسن لطفی نماینده مجلس

رویداد۲۴ محمد آیتی: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از شدت گرفتن انتقادات، برکنار شد و پس از آن محمدهادی زاهدی‌وفا به عنوان سرپرست وزارتخانه منصوب شد و هنوز وزیر به مجلس معرفی نشده است و نمایندگان ظاهرا از سرپرست جدید هم رضایت ندارند؛ چنانچه حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی از منتقدان عملکرد محمدهادی زاهدی‌وفا به رویداد۲۴ می‌گوید او ارتباطش با کمیسیون تخصصی مجلس صفر است.

لطفی می‌گوید: یکی از وزارتخانه‌های استراتژیک و زیرساختی و جایی که بیشترین تعامل را با عامه مردم دارد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. این وزارتخانه با همه اقشار جامعه سر و کار دارد. با کارفرما، کارگر، مددجوی کمیته امداد و بهزیستی، بازنشستگان و... در حال کار و تعامل است و ضرورت دارد وزیری مقتدر، دانا و آگاه بر مسند این پست قرار بگیرد.

مجلس افزایش حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرده، اما دولت جلوی آن را گرفته است

نماینده رزن می‌گوید: قرار بود این وزارتخانه، افزایش حقوق سالانه بازنشستگان تامین اجتماعی را که شورای عالی کار مصوب کرده به مرحله اجرا دربیاورد. این بحث با چالش‌های زیادی مواجه بود و نهایتاً موضوع افزایش حقوق ختم به این شد که هیات تطبیق مجلس تعیین تکلیف کند. جا دارد از رییس مجلس تشکر کنم که علاوه بر اینکه با ۵۷ درصدی که به ۶۲ درصد از بازنشستگان تعلق می‌گیرد، موافقت کرد برای سایرین یعنی ۳۸ درصد بقیه نیز با افزایش ۳۸ درصدی موافقت داشتند و این موضوع را به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرد ولی به دلایلی، دولت جلوی این موضوع را گرفته و اجرایی نکرده است و همین‌جا، فقدان یک وزیر مقتدر احساس می‌شود.


بیشتر بخوانید: محمدهادی زاهدی وفا امام صادقی نزدیک به جلیلی / سابقه وزیر جدید کار چیست؟


سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: پنج ماه از سال گذشت و هنوز افزایش حقوق بازنشستگان بلاتکلیف است و این یک نمونه از موارد مهم و بر زمین مانده است که در وزیر کار به چشم می‌آید بود. اگر این تشکیلات، وزیر داشت این بلاتکلیفی از بین می‌رفت و می‌شد به تصمیم قاطعی برای افزایش حقوق بازنشستگان امیدوار بود.

سرپرست وزارت کار حتی یک جلسه ۱۰ دقیقه‌ای با کمیسیون اجتماعی برگزار نکرده است

لطفی می‌گوید: یکی از انتقادات ما به سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که تا امروز هیچ ارتباطی با مجلس نداشته و حتی یک جلسه ۱۰ دقیقه‌ای با کمیسیون اجتماعی برگزار نکرده است و این موضوع برای ما بسیار جای تعجب دارد.

نماینده رزن در پاسخ به اینکه آیا رییس جمهور تصمیم بر معرفی وزیر کار پیش از اتمام سه ماه مهلت قانونی دارد؟ گفت: ما همچنان خبر نداریم که آیا وزیری در راه است و آیا گزینه‌ای در بین خود دولتی‌ها معرفی یا پیشنهاد شده یا خیر؟ اما قاطعانه می‌گویم، ادامه این روند قطعاً به ضرر بازنشستگان و جامعه هدف و وزارت کار است. از این‌رو از آقای رییس جمهور استدعا دارم که در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف وزیر کار اقدام کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
5
نمی دانیم چرا نمایندگان مجلس در برخورد با بی قانونی آشکار دولت هلال نموده واز بیان ناکارآمدی وبی مدیریتی شخص رئیس جمهور طفره می روند ول نت زبان دارند؟؟
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
5
خوب زاهدی وفا جلسه نگذاشته است شما به عنوان وکیل ملت در خانه ملت احضارش کنید مجبور به آمدن پاسخگوی خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
5
همه مردم و خصوصا دولت باید تابع قانون مجلس باشد . دولت ، قوه اجرای دستورات ومصوبات مجلس است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
3
برادر من بخیل بودن دولت همین که پول سهامداران تأمین اجتماعی که هیچ ربطی به دولت ندارند و از اموال خودشان هست نمی دهد یعنی نارضا تراشی برای حکومت جمهوری اسلامی
ناشناس و بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
0
متعجبم از سید که وصل است به انبیاء و اوصیا ولی بر خلاف گفتار خود عمل می کندو حتی دیگر در گفتار هم مدافع قشر ضعیف نیست.اگر دولت قبل بود به نظرم تا الان حتما رییس جمهور را برای توضیح می خواستند ولی خوب روزگار هست و ارتباطاط
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
0
۱۷:۳۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
چرا با گذشت بیش از 18 ماه هنوز رئیس کل بانک مرکزی و رئیس کل بازرسی بانک ملی ایران بررسی، پیگیری و رسیدگی نکردند و نمی کنند چرا؟
وام ودیعه مسکن به 223 هزار خانوار پرداخت شد/ و این درحالی است که اینجانب محمد میرزابابایی متقاضی وام ودیعه مسکن بنده درسیستم، بانک ملی را انتخاب کردم و پس ازسپری شدن یکماه نوبت دادن با مدارک کامل به همراه ضامن کارمند بازنشته با حقوق 12م به بالا باگواهی کسر ازحقوق به بانک ملی نسیم شهرکد 2358 مراجعه کردم و بعد ازتکمیل پرونده میگوید چون ضامن از بانک رفاه حقوق میگیرد قبول نمیکنیم .باید از بانک ملی حقوق بگیرد و جوازکسب وچک هم قبول نمیکنیم …مردم ازکجا ضامنی پیدا کنند که دقیقا ازبانک ملی حقوق بگیرد؟ پیش رئیس شعبه هم رفتیم قبول نکرد. پس چرا همسایه ما با همین آقای ضامن وام ودیعه از بانک سپه گرفت؟! چرا آنقدرسنگ اندازی میکنند وحرف آخر را اول نمیزنند؟ یکباره بگویند وام نمیدهیم مردم را اذیت نکنید با توجه به اینکه ضامن پدرم بود وبازنشسته مخابرات میباشد.! برای بانک ملی و رئیس شعبه جای شرم وتاسف دارد که 15میلیون ودیعه مسکن را به من مستاجر ندادند.
پدر من 27 ماه سابقه درجبهه در سال 63 الی 65 در زمان جنگ تحمیلی بوده است و متاسفانه تاکنون هم هیچ گونه ارزشی قائل نیست و نبوده است چرا؟
جمالی بوشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
0
0
؛مجلس افزایش حقوق رابه تامین اجتماعی اعلام کرده ولی دولت مانع اجرای ان شده،این حرف ازطرف یه نماینده بعیده ،مگه میشه مجلس یه کاری رابرای اجرابفرستدولی دولت مانع ازاجرای ان شود؟اگه اینطورباشه بایدبگیم دولت پرزوری داریم وازطرفی مجلس خالی ازقدرت وکم زور.خداعاقبت واخرتمون روبخیرکنه.
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
0
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
واریز ۱۳ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان؛ امشب؟
واریز ۱۳ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان؛ امشب؟
پیشنهاد ویژه نوشت :علی اکبر عیوضی گفت: مقرر شده افزایش حقوق بازنشستگان و بحث چالشی اخیر مستمری بگیران سایر سطوح، عین قانون انجام شود و همه در برابر قانون باید تابع باشند.
پس چه شد؟ چرا واریز نشده است هنوز هم هیچ خبری نیست چرا؟
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
0
سخنگوی دولت همچنین یادآور شد از ابتدای بهمن تا پایان خرداد سال جاری ۳۱هزار ۲۴۵ تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده و در سه ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون فقره تسهیلات خُرد بدون ضامن به مبلغ ۴۱۴ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.
در پاسخ به علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت
و این در حالی است که بنده از بهمن ماه سال 1400 تاکنون بیش از 999 هزار بار در مورد پرداخت نکردن وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن توسط مسئولین بانک ها در رسانه های شکایت و اعتراض کرده ام ولی متاسفانه هیچ کسی هم بررسی و رسیدگی نکرده است چرا؟
و متاسفانه در این مدت 6 ماه و 11 روز کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟
بازنشسته تامین اجتماعی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان