تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مرندی: خروج سپاه از لیست تحریم پیش شرط ایران برای توافق نیست

محمد مرندی: "همیشه موضوعات گوناگون از سوی ایران مطرح بوده، از جمله پرونده خروج سپاه از لیست FTO. اما اینکه ایران خروج سپاه از لیست FTO را به عنوان پیش شرط ایران برای توافق مطرح کند، اصلا چنین چیزی مطرح نبوده و این موضوع صحت ندارد. "

مذاکرات برجامیرویداد۲۴ طی روزهای اخیر برخی رسانه‌های فارسی زبان به نقل از رسانه‌های داخلی نوشتند که محمد مرندی مشاور و عضو تیم ایرانی مذاکرات لغو تحریم‌ها گفته "خروج سپاه از لیست تحریم‌ها پیش شرط ایران نبوده و نیست.

محمد مرندی در این رابطه گفت که "غربی ها شایعاتی را برای تطهیر آمریکا مطرح می کند؛ مثلا ادعا می کنند ایران خروج سپاه از لیست FTO را به عنوان پیش شرط مطرح کرده یا اینکه ایران خواسته های فرابرجامی، مثل تضمین برای دوره بعدی ریاست جمهوری آمریکا، را طلب می کند."

مشاور تیم مذاکره کننده ایران در ادامه با تاکید بر اینکه "آمریکا برداشته شدن کلیه تحریم های مرتبط با اجرای کامل برجام را نپذیرفته، گفت: غربی ها با فرافکنی می خواهند این حقیقت را پنهان کنند که آمریکا هنوز نپذیرفته که تضمین‌های لازم برای اجرای کامل برجام در دوره بایدن را بدهد."


بیشتر بخوانید: فرانسه: برای نجات توافق برجام هنوز زمان هست


به گفته آقای مرندی، "همیشه موضوعات گوناگون از سوی ایران مطرح بوده، از جمله پرونده خروج سپاه از لیست FTO. اما اینکه ایران خروج سپاه از لیست FTO را به عنوان پیش شرط ایران برای توافق مطرح کند، اصلا چنین چیزی مطرح نبوده و این موضوع صحت ندارد."

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
0
0
اگر جمهوری اسلامی برای لغو تحریم سپاه اقدام نکند
هر کس دوره سربازی رفته سپاه می تواند از ایران درخواست غرامت کند در دادگاه های بین المللی.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان