تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۱

هشدار سطح قرمز هواشناسی برای امروز و فردا/ احتمال وقوع سیل در جنوب و شرق کشور

هواشناسی برای ۲روز آینده، هشدار سطح قرمز وقوع سیلاب در جنوب و شرق کشور صادر کرد. دیشب و صبح امروز هم به دلیل وقوع سیلاب در مناطق مختلفی از کشورمان خساراتی وارد شد. از ابتدای مرداد ماه تاکنون در حوادث سیلاب ۶۱ نفر فوت و ۳۲ مفقود شدند.

هشدار سطح قرمز هواشناسی برای امروز و فردا/ احتمال وقوع سیل در جنوب و شرق کشور
رویداد۲۴ هواشناسی برای ۲روز آینده، هشدار سطح قرمز وقوع سیلاب در جنوب و شرق کشور صادر کرد.

به گزارش «انتخاب»، بارش باران و در پی آن جاری شدن سیل از هفته پایانی تیر ماه در اکثر استان‌ها خسارات و تلفات زیادی در پی داشته است. هواشناسی برای ۲ روز آینده هشدار سطح قرمز وقوع سیلاب در جنوب و شرق کشور صادر کرد.

دیشب و صبح امروز هم به دلیل وقوع سیلاب در مناطق مختلفی از کشورمان خساراتی وارد شد. از ابتدای مرداد ماه تاکنون در حوادث سیلاب ۶۱ نفر فوت و ۳۲ مفقود شدند.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، تداوم، گسترش و تشدید فعالیت سامانه موسمی تا دوشنبه دهم ادامه دارد.

نوع مخاطره این سامانه رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید (بویژه در ساعات بعدازظهر)، تگرگ، صاعقه و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک موقت پیش‌بینی شده و منطقه اثر آن برای روز شنبه نیمه شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب یزد، فارس، بوشهر، کرمان، شمال و غرب هرمزگان و جنوب و مرکز سیستان و بلوچستان، روز یکشنبه نیمه جنوبی و نیمه شرقی خوزستان، نیمه غربی و نیمه جنوبی کرمان، مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان، نیمه غربی و نیمه جنوبی فارس و نیمه شرقی بوشهر و روز دوشنبه نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و مرکز کرمان، نوار شرقی خوزستان خواهد بود.


بیشتر بخوانید: احتمال دارد که امشب و یا فردا، جنوب تهران را باران‌های سیل آسا فرا بگیرد


اثر مخاطره نیز وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده، خسارت به صنعت کشاورزی و شکستن درختان و تیر‌های برق اعلام شده است.

آماده باش همه دستگاه‌های امدادی و اجرایی مانند فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و ... جهت مقابله با خسارت احتمالی، تخلیه هم‌وطنان از نواحی حادثه خیز مانند بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی کانال‌ها و آبراه‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها و پاک‌سازی آبرو‌های منازل، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و جمع آوری وسایل و تجهیزات از اطراف رودخانه‌ها، اجتناب از سفر به مناطق حادثه‌خیز و عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو و جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان