تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

اعترافات تلویزیونی سپیده رشنو با چه هدفی پخش شد؟

شب گذشته اعترافات تلویزیونی سپیده رشنو از تلویزیون پخش شد. این مسئله البته رویکرد جدیدی نیست و سال‌هاست که از آن استفاده می‌شود و معمولا مخاطب هدف دارد؛ یا مخاطبی که باید باور کند همه فریب خورده‌اند یا مخاطبی که از دیدن چنین صحنه‌هایی به هراس بیفتد.

سپیده رشنو

رویداد۲۴ امید کاجیان: بار دیگر داستان تکراری اعترافات تلویزیونی؛ اعترافاتی که نشان می‌دهد عملا سیاست‌ها ثابت و تغییرناپذیر است و در همیشه بر همان پاشنه قبلی می‌چرخد و معمولا کسانی مقابل دوربین تلویزیون می‌نشینند و از ندامت خود سخن می‌گویند که یا توسط دشمن فریب خورده‌اند یا فضای مجازی! در آخرین نمونه اعترافات تلویزیونی سپیده رشنو از تلویزیون پخش شد که با چهره‌ای پریشان می‌گفت «اشتباه از من بود نه فرد مقابل.»

سپیده رشنو که از دختری که خود را «آمر به معروف»، می‌نامید فیلمبرداری کرده بودند و با یکدیگر درگیر شده بودند، ابتدا بازداشت شد و سپس جلوی دوربین نشست و از پشیمانی‌اش گفت؛ اتفاقی که بازتاب بسیاری داشت و اگر سری به توییتر بزنید، متوجه می‌شوید که هشتگ سپیده رشنو هماکنون ترند شده و موضوع نخست در شبکه‌های اجتماعی است. حتی چهره تکیده او نیز محل بحث بود.

رویکرد اعترافات تلویزیونی البته رویکرد جدیدی نیست و سال‌هاست که از آن استفاده می‌شود و معمولا مخاطب هدف دارد؛ یا مخاطبی که باید باور کند همه فریب خورده‌اند یا مخاطبی که از دیدن چنین صحنه‌هایی به هراس بیفتد. جالب آنجاست که در تمام موارد اعترافات اجباری، معلوم نیست مسئولیت با کدام نهاد است؛ چرا صداوسیما در این موارد صرفا مجری است. مثلا در ماجرای اعترافات مائده هژبری بالاخره معلوم نشد کدام نهاد چنین دستوری داده است؛ از یک طرف صداوسیما اعلام می‌کرد پخش اعترافات با دستور قضایی و محصول مشترک صداوسیما و معاونت فرهنگی ناجا بوده اما پلیس فتا و قوه قضائیه اعلام می‌گفتند پخش اعترافات مائده هژبری ربطی به آن‌ها ندارد و اصلا توسط آنها احضار نشده است! کار تا آنجا پیش رفت که حتی مدیر روابط صداوسیما که گفته بود دستور قضایی وجود داشته، به دادسرا احضار شد!

اعترافات تلویزیونی در ایران هیچگاه مختص فعالان سیاسی یا گروه‌های معاند نبوده است و برای نشاندن مخالفان مقابل دوربین هیچ استثنایی وجود ندارد؛ سعیدی سیرجانی، عزت‌الله سحابی و غلامحسین میرزاصالح، سیامک پورزند از جمله چهره‌های فرهنگی بودند که علیه خود اعتراف کردند. ناخدا ابراهیم افضلی اولین فرمانده نیروی دریایی ایران نیز مقابل دوربین نشست و پس از آن به استناد همان اعتراف‌ها اعدام شد. صادق قطب زاده رئیس صدا و سیمای ایران بود که در همان صدا و سیما اعترافات او پخش شد و او را نیز اعدام کرند.

در مجلس دهم، نمایندگان طرحی به مجلس بردند که بر پایه آن اعترافات تلویزیونی ممنوع می‌شد. مفاد طرح چنین بود: «ضبط اعترافات تلویزیونی اشخاص و پخش آن از صدا و سیمای جمهوری اسلامی و دیگر رسانه‌های گروهی در هر مرحله از مراحل تعقیب و تحقیقات مقدماتی ممنوع است و مرتکب اعم از تهیه کننده و پخش کننده علاوه بر الزام به اعاده حیثیت از متهم به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال محکوم خواهد شد.»

با این حال آن طرح در همان مجلس دهم نیمه‌کاره ماند و به نتیجه نرسید؛ چه آنکه حامیان اعترافات تلویزیونی بسیار قدرتمندتر از منتقدان آن بودند. حجت الاسلام علم الهدی پس از طرح این موضوع در مجلس، در خطبه نماز جمعه مشهد گفته بود «این طرحی که در مجلس مطرح شده مبنی بر منع پخش اعترافات، ضد شفافیت است. شخصی که محور رسانه‌های ضد انقلاب بوده و سپاه این را گرفته است. حالا یک عنصر این چنینی اگر آمد افشاگری کرد و عناصر خبررسانش را اعلام کرد، مردم نفهمند؟ حالا اگر این خائن در دستگاه‌های ما نفوذ کند، مردم خائن‌شناس نباشند. پس این عدم شفافت باعث خواهد شد برای مردم ما مسائل روشن نشود.»

مخالفت‌ها با ممنوعیت پخش اعترافات تلویزیونی در حالی بود که بر اساس قانون آيين دادرسى کيفرى «انتشار تصاوير و ساير مشخصات مربوط به هويت متهم در کليه مراحل تحقيقات مقدماتى توسط رسانه‌ها و مراجع قضايى و انتظامى ممنوع است.»

زمانی هم که اعترافات سپیده قلیان و اسماعیل بخشی پخش شد، آیت الله مکارم شیرازی و بیات زنجانی هر دو آن را محکوم کردند. آیت الله مکارم در فتوایی اعلام کرد «تا زمانی که جرم و اتهام شخص متهم ثابت نشده، نمی‌توان اسم و تصویر و اقراری که داشته است را منتشر کرد و حتی بعد از ثبوت هم اگر جرم مخفی بوده، آشکار کردن آن جایز نیست.»

آیت‌الله بیات زنجانی نیز در فتوای خود اینگونه نوشت: «این کار علاوه بر اینکه مشروع نیست، از نظر اخلاقی نیز درست در برابر کرامت انسان و حرمت اوست و بنا بر روایات مستند و مورد وثوق این اعترافات در دادگاه نیز قابلیت استناد ندارد.»

جعفرزاده ایمن آبادی نماینده پیشین مجلس درباره اعترافات تلویزیونی چنین می‌گوید: «افکار عمومی هیچگاه اعترافات تلویزیونی را باور نمی‌کند بنابراین پخش این برنامه‌ها تنها هزینه‌ای برای نظام است. اگر فردی دستگیر شود و پس از آزادی، حتی به دروغ بگوید من در دوران بازداشت، مورد ضرب و شتم واقع شدم، ۸۰ درصد جامعه این حرف را می‌پذیرند. دلیل باور جامعه این است که مسئولان امر همیشه ضرب و شتم را تکذیب کردند، از این‌رو بسیاری از مردم به آن‌ها بی‌اعتماد شدند برای همین می‌گویم کاش اگر تخلفی انجام می‌شود شفاف به مردم گزارش شود و سپس روی به اصلاح آن روند آورد تا اعتماد در جامعه افزایش پیدا کند.»

تاریخ اعترافات تلویزیونی در ایران

به گزارش رویداد۲۴ سابقه اعترافات تلویزیونی در ایران به دوره محمدرضا شاه پهلوی برمی‌گردد که برای نخستین بار پرویز نیکخواه در سال ۱۳۵۰ مقابل دوربین صداوسیما نشست و با اعتراف به اشتباه خود، از انقلاب سفید و دستاورد‌های آن دفاع کرد. بار دیگر رهبران کنفدراسیون به صورت تلویزیونی اعتراف کردند. مصاحبه‌های رادیویی پرویز قلیچ‌خانی، غلامحسین ساعدی، رضا براهنی از جمله اعترافات اجباری بود که منتشر شد. 

مصاحبه تلویزیونی غلامحسین ساعدی در برنامه‌ای به نام گفتگو در سال ۱۳۵۴ پخش شد که در آن هم از مخالفان شاه و هم از خودش انتقاد کرد و هم از «انقلاب شاه و ملت» ستایش کرد.

مغز متفکر برنامه‌های اعتراف تلویزیونی «پرویز ثابتی» بود که در سال‌های گذشته خاطراتش را در کتابی به نام «در دامگه حادثه» بیان کرد. اما این مسیر بعد از انقلاب هم ادامه یافت و چهره‌هایی همچون محمدعلی عمویی، نورالدین کیانوری، محسن علوی، علی شناسایی، رضا شلتوکی، گاکیک آوانسیان، تقی کی‌منش، حیدر مهرگان (رحمان هاتفی)، غلامحسین قناعتی، حسن قزلچی، حسین پور و احسان طبری از جمله مشهورترین چهره‌هایی بودند که در تلویزیون علیه خود اعتراف کردند.

یکی از عجیب‌ترین اعترافات در ایران، اعتراف مازیار ابراهیمی بود که بعدها مشخص شد زیر فشار اعتراف کرده و نقشی در ماجرا نداشته است. او مبلغی هم به عنوان غرامت دریافت کرد، با این حال کسانی که او را مجبور به اعتراف کرده بودند، هیچگاه مشخص نشدند.

اعترافات اسماعیل بخشی هم از مواردی بود که در سال‌های اخیر بازتاب بسیاری داشت. او بعدا اعلام کرد که تحت فشار بوده و آن برنامه هیچ وجاهت قانونی ندارد.

اعترافات تلویزیونی شامل حال یک مدلینگ هم شد. یک خانم مدل روزی به عنوان کارآفرین میهمان برنامه تلویزیونی بود و روز دیگر شرمسار از مدلینگ جلوی دوربین نشست! الهام عرب نام مدلینگی بود که در مقابل تلویزیون ابراز شرمندگی کرد.

اعترافات مائده هژبری، دختر نوجوان ۱۷ ساله یکی دیگر از جنجالی‌ترین اعترافات تلویزیونی دراین سال‌ها بود. دختری که صرفا در صفحه اجتماعی خود می‌رقصید، بعد با گریه در تلویزیون ظاهر و از آنچه انجام داده بود ابراز ندامت کرد. هنوز هم بسیاری از خود می‌پرسند که چرا باید یک دختر در این سن و سال چنین برخوردی شود. تا امروز هیچکس مسئولیت آن را نپذیرفته است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
1
1
سند سند
حرفی که مداوم درب خانه بدن بیان میشد
پس کو؟؟
دیگه به منم پیام ندهیدگوشی رامیشکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
40
13
فیلم میگرفت بی حجاب شیر بود چیشد این جا موش شد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
تو ازش کمتری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
اوزگل اسمش روشه اعتراف اجباری، یعنی یه بلایی سرت میارن که به نکرده هاتم اعتراف کنی ... کاش اگه شعور حرف زدن نداریم شعور ساکت بودن داشتیم
زکی
|
Canada
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
17
27
اینی که در هر گزارشی از بدبختی های امروز ‌پای دوران گذشته رو و به وسط میکشی و نمونه میاری که زمان شاه هم اینجوری بود مثلا باعث میشه خیلی از شاه بدمون بیاد . زکی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
زکی از این تحلیل واقعا زکی
فقط خودم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
18
43
یه کف مرتب برا اونایی که " شاخ قول " رو شکوندن !
- خدا شاهده " مسئولین صدا و سیما " بیمار روانی هستتند و سادیسم و مازوخیزم و .... دارند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
اگر از کتاب فراری نبودی اکنون می دانستی غول با غ است . نه با ق .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
احسنت یه کف و هورا برای آقای دکتر
با آزمایش تشخیص دادی یا بدون آزمایش دکی جون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
21
37
بی مغزهایی که فکر می‌کنند هر چه بگویند مردم قبول می‌کنند.
پاسخ ها
مهدی
| United States of America |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
مغز دارن ولی بدجوری وحشت کردند این سناریو ها فقط از مغزهای وحشت‌زده افراد بدون هدف و نتیجه برعکس برای عموم الهام گرفته.
عابد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
17
14
بسیار عالی بود .سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
موضعت را مشخص کن چی عالی بود شفاف بگو
عابد جون
سپاست مال کی بود
صداوسیما یا نویسنده مغالطه کار متن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
23
34
یکی نیست به این سوال جواب بده چرا این نظام منش و خصلتهای منفی رژیم قبلی رو داره ادامه میده؟؟؟؟
مگه روش حکومت پهلوی از نظر اینا غیر شرعی و دور از کمالات انسانی نبود که پرتش کردند؟؟؟
برای به کرسی نشوندن جاهلیت خودشون دس به هر غلطی میزنن در عین حال از غارت حق مردم کوتاه نمیان و ندای مردمی بودن سر میدهند این خاک چنین ریاکارانی رو نه دیده و نخواهد دید ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
من جواب می دم داش رضا اگه مودبانه سئوال کنی و انگلیسی وار نپرسی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
بازم تویی ؟؟؟
نبودی یه مدت
گندزنی سرور شش کلاسه ت با اون همفکرای بیسوادش که حتی بلد نیستند از یک تا ۵۰ بشمارن بحدی بود که تویی که از رو نمیرفتی جیم بشی یهو
نه بچه سوال سواله جوابی ندارین بگین میخای روس وار بپرسم؟؟؟؟ آدامس جوان جوان بپرسم؟؟؟ با بدل پوتین خوش گذشت؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
25
38
مردم این اعترافات را باور نمی کنند . خود نظام هم خوب می داند که تاریخ اینگونه اعتراف گیری گذشته و مردم آن را باور نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
توهم خودت را جزو مردم و ایرانی می دونی؟
عاقلا باور می کنن نگران نباش
پیشگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
27
44
آسیاب به نوبت... مطمئن باشید روزی خواهد رسید که این برگزارکنندگان اعترافات خودشان هم روی صندلی مقابل دوربین علیه خودشان اعتراف کنند آن روز دیرنیست.. اندکی صبر...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
23
35
به کدامین گناه اعتراف کرد خدا ازتون نگزره بلاخره تقاص کاراشونو پس میدین
مطهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
33
24
اعتراف یک فردی که توسط دشمنان دین وملت فریب خورده واقدام عملی وضدیت آشکار در برابر اصول واحکام آشکار دینی انجام میدهدبرای شفاف شدن مسئله وآگاهی مردم خیلی هم لازم وضروریست
اما دراین میان نقش مخالفان اینگونه اعترافات دقیقا پیاده کردن اهداف مخالفان ودشمنان نظام اسلامیست
خاک بر شما که از خونهای شهیدان خجالت نمی کشید
پاسخ ها
عقده ایها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
ایول مطهره خانوم
بابا اینا یه مشت مریض ان
عقده روحی دارن
دقیقا مثل نویسنده خبر و تحلیل
نااشنا
|
United States of America
|
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
22
34
صدا وسیماست دیگر مخاطب
که ندارد بااین برنانه ها میخواهد
جذب مخاطب کند
خداوندآگاه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
23
35
از تلویزیون میلی بیشتر از این نباید انتظار داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
21
29
اعترافات نخ نما شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
20
27
باید دستان این دختر شجاع و باشرف را بوسید و درود گفت و نفرین و لعنت بر اون آدم فروش که هم جنس خودش را فروخته
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
8
18
باحجاب صادقانه
بی حجاب درستکار
هر دو اهل بهشت هستند
و
با حجاب منافقانه
بی حجاب منافق
هر دو یکی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
محمدمعصومی اگر شاعر است
بافته های سعدی شیرازی یاوه است
رجب صفروف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
17
12
علت پخش اعترافات درتلویزیون توسط صداوسیمای میلی تنها دلیلش تاثیر صحبتهای خبرنگار چهارشنبه سفید بر فکر زنان ایران بود ونشان دادن اینکه بانوان ایران تحت تا"ثیر حرفهای مسیح نژاد قرار گرفته اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
ای عجب از پیشگوئیهای این اقا رجب
پنجه را تا می گشاید نام آن باشد وجب
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
10
21
ماه پشت ابر نمیمونه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
13
27
دقیقا همینطوره با توجه به اینکه مردم اعتماد ندارند بنابراین هیچیک از حرفها و اعترافات را قبول ندارند و مسخره می‌کنند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
8
14
متاسفم ....
سيدعلي تويسركاني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
23
12
رويداد٢٤ ! تو در ميان دشمنان دين از بي شرف ترين ها و بي ناموس ترين ها هستي و قطع به يقين مبدا و منشا اين دشمني با حجاب و ديگر آموزه هاي ديني ناشي از نطفه و بلكه نطفه هاي حرامي است كه با آن وجود منحوست سرتا پا با نجاست و خباثت شكل گرفته . والله و بالله و تالله اگر اجازه شرعي پيدا كنم مادرت را به عزايت مي نشانم . افسوس كه از حاكم شرع اجازه نداريم ..
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
سلام سید بازم که رفتی سراغ نطفه ها
راستی قرآن پر است از آیاتی مربوط به عوامفریبی و ریاکاری بهتره قبل از دعوت کردن دیگران به خواندن قرآن اول خودت بری بخونیش بلکه یه کم رفتار و گفتارتون شبیه آدما بشه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
راستی سید قبل از هر چی بهتره به همفکرانت شمارش از یک تا شصت رو آموزش بدی که بتونن حداقل فرودگاههای یه کشور رو که راجع بهش نظر میدن بشمارن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
امروزم قوه قضاییه اعلام کرد پسر میرسلیم محکوم شده سید بهشون بگو اون پسره رو بیارن اعترافات تلوزیونی !!!!
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
رضا۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
پسر میر سلیم از خودی هاست نمیتونن کاریش کنن باید یک نخودی بیخودی باشه تا شدت عمل نشون میدن.
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
10
24
این مسئله درگیری بین دو تا خانم بوده و شایسته نبود چنین برخوردی صورت گیرد. قتلی شده یا کسی آسیب دیده؟!!!!!!یا از دیوار کسی بالا رفته؟!!!!!
چطور صدا و سیما چهره ی دزدان و اختلاس گران را تار میکند و از آنها با مثال هایی مثل زم یا م ن یا ژن یا...... نام می‌برد اما براحتی آبروی یک بانوی ایرانی را می‌برد؟!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
4
27
خدا لعنت کند هرچه ظلم و ظالم را
ظلم پایدار نخواهد ماند
|
Germany
|
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
10
15
اعترافات تلویزیونی هیچ وقت مشروعیتی برای کسی یا هدفی نمیاورد و نشانه ناتوانی و ضعف و درماندگیست!
اعتراف تلویزونی یادگار و هدیه شاه به ایرانیان بود. و صد البته هم ملت ساده هم چه بسیار از این اعترافات را در سالهای گذشته و اقلیتی در امروز باور دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
از پرچمت مشخصه که توهم از مردم ساده ایران هستی نه نون به نرخ روز خور دستگاههای جاسوسی و آلبانی نشینها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
11
21
واقعا دیگه این اقدامات صدو و سیمای میلی رو هیچ کس باور نمیکنه
ناشناس
|
Sweden
|
۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
9
15
این حناها نه تنها دیگه رنگی ندارد که
رنگ سیاه انزجار و نفرت بر دل بیننده میپاشه .دیگه از این بازیهای بچگانه دست بردارید که بچه های امروز اصلأ گول نمی‌خورند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
چقدر پیام از البانی تو این زمینه فراوان هست شماها که دستتون به خون این مردم آلوده هست دیگه چرا این حرفها را می زنید؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
ناشناس ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
دم دستم بودی همچین تهمتی میزدی دهنتو جر میدادم تا بفهمی یک من ماست چقدر کره داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
8
9
خوشبختانه ما که تلوزیون نمی بینم و خبر نداریم و جوش هم نمی خوریم
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
5
3
قوم خرکی مسلک منافق
دشمن انسانیت
دشمن زن و مرد
دشمن خدا بود
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
19
13
من که هیچکدوم از فیلمها رو ندیدم ولی کسی که آمر به معروف رو بزنه، حقشه انقدر بزننش تا متواضع بشه
پاسخ ها
شروین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
دمت گرم
ناموسا خوب اومدی
ناشناس
| Switzerland |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
پسرک زمین گرده یکروز شاید این مشت لگدهای که ازشون حرف میزنی نصیب خودت بشود.
فرشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
10
16
خاک بر سر مردم ایران که نشستن نگاه میکنن بی غیرتا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
10
10
لا اکراه فی الدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
3
8
اقادرچهان بمپ خبری کشتن ایمن الطوهاری را کزارش می دهند لرایران چراتاالان سانسوراست مگرایران باانها شریک بوده یااطلاعات سپاه اچازه انتشارنمی دهد
سلیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
9
17
من حاظرم باهمچین دخترای شجاع زندگی کنم.درود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
مبارک باشه
ولی باور کن فقط مجبوری سکه به عنوان مهریه بدی
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
5
چقدشکسته شده بنده خداخدالعنتتون کنه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
3
مگر الان کسی تلویزیون ایران رو نگاه می کنه..؟
غیر از فوتبال
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
5
0
وقتی کسی از قانون شکنی خودش در ملاء عام فیلم تهیه میکنه و پخش میکنه تا اون سر دنیا، و برای خودش این کار را نشانه شهامت میدونه و بقیه را به سرپیچی از قانون مملکت تحریک می کنه
باید هم اعترافاتش از رسانه ملی منتشر بشه تا هرکس دیگه هوس اینکار را کرد و خواست فیلم تهیه کنه، بفهمه که آخر رفتارش به کجا ختم میشه
محمد نیکوئیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
2
0
ما با وجود اینا هرگز رنگ آسایش رو نخواهیم دید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
3
یه نفر بشینه جلو تلویزیون علیه خودش اعتراف کنه؟! به صدا و سیمای میلی بگین دوربین رو هم بالاتر نبره خودمون شمشیر بالای سرش رو میبینیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
5
ننگ به این صدا و سیما .
پست فطرتها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
0
پست فطرتها تو نظرات و لایکها دستکاری میکنید آره
دستتونو رو میکنم با سند و مدرک
منو خواهید شناخت
فیروزجاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
3
درود بر این بانوی شجاع و خاک بر سر افرادی که سکوت کردن
سعید بیات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
1
1
سلام
روشنگری خوبی بود
خیلی بیشرفید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
1
2
اگرچه پیام سید علی تویسرکانی رو خودتون نوشتید اما
خوب خودتونو شناختید ازینکه خودتون به خودتون گفتید خیییییلی بدتر و پستترید
بزودی پیام تسلیت براتون ارسال میشه
میبینم که علنا از حکومت رضا شاه و پهلوی حمایت میکنید و خیلی ناشیانه رژیم شاه رو تطهیر میکنید بر خلاف نظر و قیام امام خمینی دارید قدم برمیدارید
دوره تون گذشته
سحر نزدیک است
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
2
1
عالی بود تمام حرفاش درست بود
ولی کاش صورتش رو نشون نمیدادن همین
ما همه باید باهم یکی باشیم

باحجاب و بی حجاب برای انقلاب باشیم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
0
4
پسر میر سلیم محکوم به حبس شده اگه راست میگن اونم بیارن اعترافات تلویزیونی
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
0
3
شما نمی دانید چرا اعتراف می گیرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
شما نظر آلبانی نشینها را در مورد این اعترافات می دونید؟
برای مردم هم توضیح بده بدونن
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
ناشناس۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
همایون خفه شو
مهدی
|
United States of America
|
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
0
0
اسرائیل آماده باش بعد از سپیده نوبت شما ست . قدرت نظام رو دستکم نگیر. بامید روزی که تک تک اسرائیلیها رو در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ببینم.
پاسخ ها
54
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
برو بابا
نظرات شما
پیشخوان