تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
حسین امیرعبداللهیان:

اگر آمریکا انعطاف لازم را داشته باشد، توافق دور از دسترس نیست

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: برای ما بسیار مهم است که خطوط قرمز ما در توافقی که پیش رو خواهد بود به طور کامل مورد توجه قرار گیرد.

مذاکرات برجامیرویداد۲۴ وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر طرف آمریکایی در مذاکرات احتمالی پیشرو واقع‌بینانه برخورد کند و انعطاف لازم را داشته باشد، دست یافتن به توافق دور از دسترس نخواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس تصریح کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون اصل نود مجلس در جریان آخرین وضعیت گفتگوها برای رفع تحریم‌ها قرار گرفتند.

وی افزود: نمایندگان دغدغه‌های بسیار جدی دارند و برداشت برخی این است که در مذاکرات طرف‌های غربی و آمریکا حسن نیت ندارند و در انجام تعهدات شأن در قبال توافق سال ۲۰۱۵ اقدام عملی نداشته و نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه گفت: به نمایندگان اطمینان داریم که ما در وزارت امور خارجه به عنوان مسئول مذاکرات؛ حتماً با حساسیت و دقت نظر، احقاق حقوق ملت ایران را در مذاکرات دنبال خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: کنعانی: احتمالا دور جدید مذاکرات برجامی بزودی برگزار شود/ با حساسیت تحولات اخیر عراق را پیگیری می‌کنیم


امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: برای ما بسیار مهم است که خطوط قرمز ما در توافقی که پیش رو خواهد بود به طور کامل مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: بار دیگر تاکید می‌کنم، ما برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار جدی هستیم و اگر مشخصاً طرف آمریکایی واقع‌بینانه برخورد کند و انعطاف لازم را در مذاکرات احتمالی پیشرو داشته باشد، دست یافتن به توافق دور از دسترس نخواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
0
0
توافق کاملا دور از دسترس هست به جهت انکه در امریکا تعادل سیاسی وجود ندارد بنابراین هرگونه توافقی با بایدن فقط دموکرات ها منفعت انرا خواهند برد و ایران فقط مجددا پشیمان خواهد شد.
در دور قبلی که ترامپ از توافق خارج شد، امریکا بدعهدی نکرد ایرلن خامی کرد.
نظرات شما
پیشخوان