تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر

حمله کیهان به اصلاح طلبان: می‌خواهند کارنامه مثبت رئیسی را به حاشیه بکشانند

یکی از اهداف اصلاح‌طلبان، تضعیف ادراک عمومی مثبت نسبت به رئیسی، انحراف افکار عمومی و اساساً به حاشیه بردن عملکرد مثبت دولت سیزدهم طی یک سال گذشته است.

حمله کیهان به اصلاح طلبان: می‌خواهند کارنامه مثبت رئیسی را به حاشیه بکشانند

رویداد۲۴ کیهان نوشت: اصلاح‌طلبان که در انتخابات‌های گذشته (ریاست جمهوری سیزدهم، مجلس یازدهم و شورای شهر ششم) جزو بازندگان سیاسی بوده‌اند این روز‌ها با مشکلاتی مانند بحران هویت، اختلافات داخلی و نداشتن پایگاه اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند و لاجرم برای آنکه بخش‌هایی از آن‌ها را بازیابند مانند پرندگان گردن چرخان مترصد فرصت‌هایی برای صورت‌بندی اعتراض و مخالفت با وضع موجود هستند. به گمان اصلاح‌طلبان، تمرکز بر مسئله گشت ارشاد و طرح انتقادات گسترده به حاکمیت، بخش‌هایی از ظرفیت‌های رادیکال اصلاح‌طلبان را فعال و آن‌ها را دوباره زیر چتر اصلاحات ساماندهی می‌کند.

یکی دیگر از اهداف اصلاح‌طلبان، تضعیف ادراک عمومی مثبت نسبت به رئیسی، انحراف افکار عمومی و اساساً به حاشیه بردن عملکرد مثبت دولت سیزدهم طی یک سال گذشته است. بالاخره دولتی روی کار آمد که کشور را معطل برجام نکرد و در سیاست خارجی توانست مواضع غرب علیه ایران را تعدیل و اقدامات تهاجمی آن‌ها را مهار کند؛ از سویی این دولت توانست با تمرکز بر دیپلماسی اقتصادی، ایران را در کنار قدرت‌هایی مانند چین و روسیه قرار داده و حجم مناسبات و مبادلات تجاری را چندبرابر افزایش دهد.

اصلاح‌طلبان علاوه‌بر «فعال کردن ظرفیت‌های رادیکال برای بازسازی هویت ازدست‌رفته» و «به حاشیه بردن کارنامه مثبت رئیسی» اهداف دیگری را هم دنبال می‌کنند؛ «سرگرم کردن دولت به حواشی» و «ارسال پالس ضعف به طرف‌های خارجی».


بیشتر بخوانید:  آیا رئیسی تلاشش را صرف جلب رضایت تندرو‌های حامی دولت کرده؟


شاید مشغول شدن بخش‌هایی از ظرفیت‌های اجرایی کشور به اقدامات پینگ‌پنگی و بازی در پازل حاشیه‌سازی طیف‌های سیاسی خیلی هم هزینه‌ساز نباشد، اما بی‌شک فعال شدن شکاف‌های اجتماعی، دوقطبی‌ها و جابه‌جایی مسائل فرعی و اصلی برای امنیت اجتماعی و منافع ملی کشور هزینه‌ساز است.

یادمان نرود که اغتشاشات ۸۸ باعث تغییر رفتار آمریکایی‌ها در قبال ایران و صدور قطعنامه‌های تحریمی و علی‌الخصوص قطعنامه ۱۹۲۹ علیه کشورمان شد. (قطعنامه‌ای که کشورمان را زیر فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد و بند ۴۱ آن قرار داد و باعث اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی علیه ایران و سرآغاز تحریم‌های شدیدتر بعدی شد.)

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
7
لطفا یک مورد از موفقیت های این دولت نام ببرید.
محبوب از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
5
جناب شریعتمداری همه چیز دان مردم دشمن کشور نیستند و بهتر از همه مردم هستند که خواهان ازادی و پیشرفت کشور هستند همین مردم 8 سال در برابر دشمن از جان گذشنگی کردند تا کشور اسیب نبیند ولی متاسفانه شما و دوستانتان به غیر خود و همفکرانت همه را دشمن می دانی به عنوان یک جانباز و رزمنده خواهش می کنم کارنامه مثبت دولت فخیمه را توضیح دهید تا ما هم مطلع شویم شاید ما از این کارنامه مثبت بی خبریم و شما مطلع هستید فقط یک نمونه توضیح دهید کافی است
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
6
به نظر من کلمه مثبت رو اگر به اقدامات دولت نسبت میدید اصلا از فرهنگ لغات حذفش کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
13
قسمتی از کارنامه اقتصادی دولت حداقلی ابراهیم رئیسی بعد از یک سال در دست گرفتن قدرت اجرایی :
قیمت دلار از 25 هزار تومان به 32 هزار تومان
قیمت برنج ایرانی از کیلویی30 هزار تومان به کیلویی 150 هزار تومان
قیمت روغن نباتی از کیلویی20 هزار تومان به کیلویی 100هزار تومان
وقس علیهذا
مموتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
5
معلوم نیست روزنامه کیهانه یا گل آقا؟!
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
0
منظور این آقا از اقدامات مثبت دولت رئیسی که دولت‌های دیگر توان اجرای آن را نداشتند افزایش بودجه‌ روزنامه ها و ارگان‌های بدرد نخور ولی مفتخوری مثل کیهان و دادن پول کشور به بیگانگانه. دوستان لطفا برداشت سو از شریعتمداری نداشته‌ باشند چون بیشتر از این نمیفهمه.
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
0
1
آقا شریعتمداری شما که متخصص گرا دادن به نابودگران برجام ایضاً ترامپ و پمپئو و صهیونیست ها هستین لطفاً جاش رو هم بگین کجا دقیقاً کجائی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان