تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۱

سردار آزمون و حمله به جای خالی هالند

حضور سردار آزمون در ترکیب بایر لورکوزن یادآورد دوران طلایی بوندس لیگا در میان فوتبالدوستان ایرانی است.

سردار آزمون و حمله به جای خالی هالند
رویداد۲۴ به گزارش "ورزش سه"، بوندس لیگا اولین لیگ اروپایی بود که در خود را به روی ستارگان ایرانی باز کرد و در زمانی تعداد زیادی از ستارگان فوتبال ایران در تیم های مطرح این کشور بازی می کردند. حتی بایرن مونیخ پرافتخارترین تیم آلمان سه بازیکن مختلف ایرانی را در دوران متفاوت در جمع خود داشته است: از علی دایی طلسم شکن تا وحید هاشمیان سخت کوش و علی کریمی درخشان که هر یک چند فصل در این باشگاه آلمانی فعالیت داشته اند.

در میان این باشگاه ها، بایر لورکوزن هم همیشه جای خود را در ذهن فوتبالدوستان ایرانی داشته است. باشگاهی که مدیرانش پس از جام جهانی 1998 روابط گسترده ای با فوتبال ایران داشتند و در کنار فعالیت های شرکت دارو سازی بایر، بخشی از انتقالات اروپایی فوتبال ایران را به سمت آلمان مدیریت می کردند.

در آن دوره زمانی، داریوش یزدانی، مهدی پاشازاده و علی موسوی سه بازیکن استقلال بودند که با نظر مثبت مدیران بایر، راهی آلمان شدند. لورکوزن حالا بعد از سالها، سردار آزمون مهاجم نامدار ایرانی را از تیم زنیت سن پترزبورگ به خدمت گرفته و او قرار است یکی از یازده بازیکن اصلی شاگردان جراردو سیوانه در رقابت های این فصل باشد.

اگر صفحات مربوط به فوتبال آلمان را ورق بزنید، بدون استثنا برای شروع بوندس لیگا و بازی حساس از هفته نخست دو مدعی این فصل فوتبال آلمان یعنی لورکوزن و دورتموند، نام سردار آزمون را میان یازده نفر اصلی خواهید دید، آن هم در پستی جدید و متفاوت با آنچه که او در این سالها بازی کرده و مشکلی با آن نداشته است.

سردار قرار است زوج پاتریک شیک در خط حمله لورکوزن باشد و رول شماره 10 را در تیم لورکوزن برعهده بگیرد. البته او با این نقش ناآشنا نیست و در دوران حضور در باشگاه زنیت سن پترزبورگ هم با آرتم زیوبای معروف چنین نقشی را ایفا می کرد، نقش یک مهاجم حامی که البته در بسیاری از اوقات از بازیکن جلویی خود سبقت می گرفت و گل های بیشتری را به ثمر می رساند.

سردار آزمون فصل قبل و زمان پیوستن به بایر، دچار آسیب دیدگی شد و پس از آن نیز ابتلا به کرونا دیگر عامل دوری او از تمرینات بود. با این وجود، او در دیدارهای پایان فصل تیم جدیدش به میدان رفت و حتی یک گل نیز به ثمر رساند ولی اکنون با آمادگی بالاتری خود را برای فصل جدید آماده می کند.

ستاره خط حمله تیم ملی ایران در سال جام جهانی از انگیزه های باورنکردنی برای درخشش در بوندس لیگا و تکرار آن در بزرگترین فستیوال فوتبالی دنیا در قطر است. پس از اشکان دژاگه، حالا فوتبال ایران پس از سال ها یک لژیونر را در بوندس لیگا می بیند که در تلاش برای درخشش با لباس یکی از مدعیان فوتبال آلمان است.

او در فصل جدید و در مسابقه ای از جام حذفی درخشان ظاهر شد و در 45 دقیقه، دو مرتبه پاس گل داد. حالا فصل جدید پیش روی او و لورکوزن است و گلزنی برابر زنبورهای دورتموند، می تواند آغازگر فصل جذاب سردار باشد.

طبق اعلام رسانه‌های آلمانی، انتظار می رود که لورکوزن فصل جدید را با این ترکیب و آرایش زیر آغاز کند:

لوکاس هرادکی، ادموند تاپسوبا، اودیلون کوسونو، پیرو هینکاپی، جرمی فریمپونگ، چارلز آرانگیز، روبرت اندریش، موسی دیابی، آدام هلژوک، سردار آزمون و پاتریک شیک

سردار آزمون و حمله به جای خالی هالند

ترکیب مورد انتظار لورکوزن برای فصل جدید، جایی که سردار آزمون در پست شماره 10 بازی خواهد کرد.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سردار آزمون
نظرات شما
پیشخوان