تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۸ نظر

پناهیان:از نوجوانان می‌خواهم که هر کدام یک وصیتنامه بنویسند؛ انگار می‌خواهند به شهادت برسند

حجت الاسلام علیرضا پناهیان با تأکید بر اینکه اهل بیت (ع) در مورد دبیرستانی‌ها می‌فرمایند که باید مثل وزیر در کنار بزرگتر خودش باشد، گفت: متأسفانه بعد از دفاع مقدس کمی به دبیرستانی‌ها بی توجهی شد و نظام آموزش و پرورش تحول لازم را پیدا نکرد.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان

رویداد۲۴  جماران نوشت: حجت الاسلام علیرضا پناهیان با تأکید بر اینکه اهل بیت (ع) در مورد دبیرستانی‌ها می‌فرمایند که باید مثل وزیر در کنار بزرگتر خودش باشد، گفت: متأسفانه بعد از دفاع مقدس کمی به دبیرستانی‌ها بی توجهی شد و نظام آموزش و پرورش تحول لازم را پیدا نکرد. ممکن است الآن نظام آموزش و پرورش فرقی بین متوسطه اول و دوم قائل نشود. از این جهت که این‌ها انسان‌های مکلف و شرعا مسئول در برابر خداوند عالم هستند. شاید نظام آموزشی مدرسه هم باید تغییر کند. تا حدی این تغییرات هست و ما باید گام‌های بسیار بلندتری را برداریم.


بیشتر بخوانید: اعتراف بزرگ پناهیان: الان وقت امر به معروف در مورد حجاب نیست +فیلم


حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در سوگواره احلی من العسل در حرم امام خمینی (س) گفت: رسم روزگار این است که پسر‌ها و دختر‌ها یا از پدر و مادر خودشان دیندارتر می‌شوند و یا دین پدر و مادرشان را کنار می‌گذارند؛ چون پسر‌ها و دختر‌ها تغییر می‌خواهند. مثل خیلی از شهدا، از پدر و مادرتان جلو بزنید.

حضرت امام با جوانان دبیرستانی انقلاب کردند

وی گفت: حضرت امام با جوانان دبیرستانی انقلاب کردند. وقتی دبیرستانی‌ها انقلاب امام خمینی (س) را فهمیدند و به میدان آمدند، انقلاب پیروز شد. بن مایه بسیج را همین دبیرستانی‌ها تشکیل دادند. حضرت امام با دبیرستانی‌ها مقابل جریان‌های تروریستی سهمگینی ایستادند. ما دبیرستانی بودیم که در بسیج محله‌ها اسلحه دست می‌گرفتیم و امنیت شهر را در کوچه پس کوچه‌های محله‌ها حفظ می‌کردیم.

امام به دبیرستانی‌ها یاد داد که باید روی پای خودتان بایستید

او تأکید کرد: الآن هم اگر بخواهد در توسعه علم و یا در هر زمینه دیگری پیشرفتی اتفاقی بیفتد با دبیرستانی‌ها است. حضرت امام به دبیرستانی‌ها اعتماد کردند و دبیرستانی‌ها در مکتب امام دیدند به حساب می‌آیند. حضرت امام به دبیرستانی‌ها یاد داد شما آدم‌های کاملی هستید و باید روی پای خودتان بایستید. یادم هست وقتی به عنوان یک دبیرستانی در دفاع مقدس حاضر می‌شدیم، آنجا احساس می‌کردیم که از نظر اعتبار اجتماعی در حد و اندازه‌های انسان کامل هستیم.

پناهیان گفت: حضرت امام به بزرگان اهل معرفت و علم می‌فرمود که وصیتنامه‌های این شهدا را بخوانید. حرف‌هایی که بین من و محسن رد و بدل می‌شود برای دوران ۱۴ سالگی ایشان است. ما روضه‌هایی که در مورد حضرت قاسم بن حسن (ع) هست را باور می‌کنیم. چون فرزندان مکتب امام حسین (ع) به ما نشان دادند این‌ها شدنی است؛ عشق به شهادت در یک نوجوان شدنی است. من از نوجوانان می‌خواهم که هر کدام یک وصیتنامه بنویسند انگار می‌خواهند به شهادت برسند؛ الهی ۱۰۰ سال دیگر عمر کنند، ولی به تأسی از این شهدای بزرگ که بسیاری از آن‌ها نوجوان بودند یا از نوجوانی شهادت طلبی را شروع کردند، یک وصیتنامه بنویسید.

وی افزود: کسی که از خداوند درخواست شهادت کند به سرعت شهید نمی‌شود؛ امیرالمؤمنین (ع) ۵۰ سال برای شهادت گریه کرد. کسی که وصیتنامه بنویسد عمرش طولانی خواهد شد، ولی من می‌خواهم وصیتنامه‌ای شبیه وصیتنامه شهدا بنویسید. شب عاشورا از بگویید یا اباعبدالله (ع) من می‌خواهم سرنوشتم این طور شود؛ قاسم سلیمانی شدن از شما بعید نیست. شهید قاسم سلیمانی پیرمرد شده بود که به شهادت رسید؛ از نوجوانی که در گود زورخانه فعالیت می‌کرد، به سمت رزمندگی آمد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علیرضا پناهیان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
12
خودت وصیت نامه بنویس که به امید خدا به زودی به درک واصل بشی.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
11
اول از خودت و طایفه خودت شروع کن خودت و هر نوجوانی که در خانواده ت بود اعم از نوه و خواهر برادرزاده ت بخواه بنویسن محلهای شهادت هم انچنان زیاد است که حق انتخاب گسترده ای دارین آخه همفکرانت از سوریه و عراق تا یمن جبهه های زد و خورد زیادی بوجود آوردند هرجا دلت خواست برو به درجه رفیع شهادت نایل شین راحت شیم از دستتون
برای شهادت هیچ وقت دیر نیست زود باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
5
نمي دونستم صدر اسلام دبيرستاني هم داشتيم
پاسخ ها
مهدی
| United States of America |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
از پهلوی شروع شد مگر آنکه با یک روایت جانانه روی منو کم کنه. که بعیدنیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
11
ببند دهنتو
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
9
در وصیتنامه در مورد املاک اهدایی هم بنویسیم که به کی برسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
11
ما هم از جنابعالی متقابلا همین در خواست را داریم که زودتر جمع کنید و به بهشت مولودتان بروید تا شر شما از سر این مردم کم شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
بهشت موعود
نظرات شما
پیشخوان