تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته پیش رو

پیش بینی می شود با توجه به تعطیلی بازارها داد و ستدها در بخش طلا و سکه به حداقل خود برسد و قیمت های روز پنجشنبه سیزدهم مرداد در بازار حداقل تا روز سه شنبه باقی بماند.

پیش‌بینی قیمت طلا

رویداد۲۴ محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: درهفته ای که گذشت تغییرات قیمت دلار در حد چند دلار بود. روز گذشته به طور متوسط با ۹ دلار افزایش هفتگی هر انس طلا به ۱۷۷۵دلار رسید و قیمت هر انس نقره هم ۲۰ دلار و ۱۰ سنت شد.  

کارشناس ارشد طلا و جواهر افزود: در حالیکه قیمت ارز حالت صعودی به خود گرفته بود ولی با توجه به احیای مذاکرات برجام این روزها شاهدیم که قیمت ارز سیر نزولی پیدا کرده و با کاهش همراه شده است. طبیعتا کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا این روزها در بازار می تواند تاثیر مستقیم کاهشی روی قیمت ها داشته باشد.

روز گذشته قیمت سکه طرح قدیم به ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید که به طور متوسط ۱۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی را داشت. 

در آخرین روز از معاملات قیمت سکه طرح جدید به ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید که به طور متوسط ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را تجربه کرد. 

نیم سکه هم‌ روز گذشته در آخرین معاملات ۸ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان داد و ستد شد که با ۷۰ هزار تومان کاهش هفتگی مواجه بود. 

ربع سکه نیز به ۵ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسید که ۸۰ هزار تومان کاهش هفتگی را داشت. 

سکه های گرمی نیز بدون تغییر ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شدند. 

قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز در روز گذشته در آخرین معاملات ۵ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان شد که البته در طول هفته با نوسانات قیمت انس و قیمت ارز تغییراتی داشت و به طور متوسط با ۶۵ هزار تومان برای هر مثقال کاهش هفتگی همراه شد.


بیشتربخوانید: سقوط قیمت طلا نزدیک است؟


هر گرم طلای ۱۸ عیار روز گذشته با کاهش ۱۵ هزار تومانی هر گرم در طول هفته به یک میلیون و ۳۶۴ هزار تومان رسید. 

در آخرین روز از معاملات هفتگی هر گرم طلای ۲۰ عیار یک میلیون و ۵۱۵ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۱ عیار یک میلیون و ۵۹۱ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۲ عیار یک میلیون و ۶۶۷ هزار تومان، و هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۸۱۹ هزار تومان بود. 

قیمت های اعلام شده روز گذشته بر اساس ارز بازار آزاد دلار ۳۱ هزار و ۲۳۰ تومان، یورو ۳۲ هزار تومان و درهم امارات هم ۸ هزار و۶۴۰ تومان و مبنای داد و ستد هم‌ بر اساس انس ۱۷۷۵ دلار بود.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص حباب سکه هم گفت: این ‌روزها کاهش تقاضا باعث کاهش حباب هم شده؛ روز گذشته حباب سکه در محدوده یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان بود که به طور متوسط در طول هفته حدودا ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان کاهش داشت.

کاهش داد و ستدها

کشتی آرای با توجه به تعطیلی که روز شنبه بازار اصلی تهران و بازارهای کشور به مناسبت ایام سوگواری دارند پیش بینی کرد که داد و ستدها به حداقل خود برسد.

به گفته او، قیمت هایی که روز گذشته در بازار بوده حداقل تا روز سه شنبه باقی خواهد ماند. بنابراین قیمت طلا، ارز و سکه در این چند روز با توجه به این تعطیلی ها تغییری نخواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا ، قیمت سکه
نظرات شما
پیشخوان