تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

معرفی سریال روزی روزگاری مریخ ساخته پیمان قاسم خانی

سریال روزی روزگاری مریخ یکی از جدیدترین عنوان‌های شبکه نمایش خانگی است که در ژانر کمدی به کارگردانی و نویسندگی پیمان قاسم خانی ساخته شده است. این سریال کمدی از ۲۰ تیر ماه سال ۱۴۰۱ عرضه شده است.

سریال روزی روزگاری مریخ

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: پیمان قاسمخانی یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین نویسندگان طنز سینمای ایران است که نقش پررنگی در آثار محبوب اواخر دهه هفتاد و دهه هشتاد داشته است، از موفق‌ترین و مهم‌ترین عنوان‌های سینمایی او می‌توان به مارمولک، من زمین را دوست دارم، ورود آقایان ممنوع نان، عشق موتور هزار و سن پطرزبورگ اشاره کرد.

علاوه بر این آثار سینمایی، او به عنوان نویسنده یا سرپرست نویسندگان در مسافران، سریال‌های قهوه تلخ، مرد هزارچهره و پاورچین و نیز فعالیت داشته است. کارنامه کاری موفق پیمان قاسم خانی باعث شده است تا مخاطبان در اکثر کار‌هایی اکه او حضور دارد، دنبال کننده محتوا باشند، سریال روزی روزگاری مریخ یکی از اولین عنوان‌هایی است که او نویسندگی و کارگردانی ان را برعهده دارد.

خلاصه داستان سریال روزی روزگاری مریخ

سریال روزی روزگاری مریخ از موفق‌ترین و محبوب‌ترین عوامل را در جلوی دوربین و پشت صحنه دارد، کارگردان و تهییه کننده این کار یعنی برادران قاسم خانی و محسن چگینی در مجموعه خوب بد جلف همکاری موفقی داشتند، در این سریال این گروه دوباره همکاری مشترکی داشته اند. در خلاصه سریال ایرانی روزی روزگاری مریخ آمده است شخصیتی به نام ناصر که خلافکار ناموفق و خرده پایی است و بدهی بسیار زیادی دارد. ناصر در زندگی مشترک خود به مشکل خورده است او به علت شرط بندی و قمار به مرز ورشکستگی کامل رسیده است. ناصر تنها راه نجات از این باتلاق را سفر به فضا می‌داند، از طرفی دیگر لونا یک مشاور املاک و وکیل اقامت در مریخ است که باید اقدامات لازم برای اقامت ناصر در مریخ را انجام بدهد.

معرفی سریال روزی روزگاری مریخ ساخته پیمان قاسم خانی

گریم ویشکا آسایش در سریال روزی روزگاری مریخ

هرچند فیلم نامه سریال روزی روزگاری مریخ خلاقانه و هیجان انگیز به نظر می‌رسد، اما باتوجه با آن که هنوز تعداد کمی از اپیزود‌های این سریال منتشر شده است، قضاوت در مورد این سریال و میزان محبوبیت آن نزد مخاطبان بسیار زود است. علاوه بر گروه بسیار قوی نویسندگان و کارگردان سریال روزی روزگاری مریخ، بازیگران این سریال نیز همگی جزء ستاره‌های باتجربه و پرطرفدار سینمای ایران هستند.

سریال روزی روزگاری مریخ چند قسمت دارد؟

با اینکه تعداد کمی از اپیزود‌های سریال روزی روزگاری مریخ عرضه شده است، اما ذهن مخاطبان این سریال را بسیار درگیر کرده است. به طور کلی شکل عرضه سریال‌های نمایش خانگی به صورت هفتگی است و تیم سازنده عمدتا تعداد قسمت‌های ساخته شده را بیان نمی‌کنند، معمولا به دلیل مسائل فنی، سانسور‌ها و مواردی از این قبیل پلتفرم‌های پخش آثار نمایش خانگی ترجیح می‌دهند تعداد قسمت‌های محصولاتشان را مسکوت نگه دارند بنابراین نمی‌توان نظری درباره تعداد اپیزود‌های این سریال داد، اما سریال روزی روگاری مریخ در قدم ابتدایی خود دچار حواشی بسیاری بود، حذف قسمت اول این سریال از پلتفرم نماوا، سروصدای بسیار زیادی به پا کرد.

به گزارش رویداد۲۴ در سال‌های اخیر پلتفرم‌های آنلاین مانند فیلیمو یا ناموا هر از چند گاهی آثاری را به صورت اختصاصی عرضه می‌کنند، اما ساخته جدید قاسم‌خانی از این قاعده مستثنی است و روز دوشنبه بیستم تیرماه، پلتفرم‌های نماوا و فیلیمو این سریال را به طور مشترک عرضه کردند.

حاشیه از آغاز سریال روزی روزگاری مریخ جلوتر بود و حذف قسمت اول این سریال تنها یک روز مانده به عرضه آن سروصدای بسیاری به پا کرد، پلتفرم نماوا با این توضیح که سریال ایرانی روزی روزگاری مریخ مجوز رسمی پخش نداشته است، این اثر را حذف کرد. البته با گذشت زمان و هنگام عرضه اپیزود دوم این سریال، دوباره پلتفرم نماوا آن را عرضه کرد، این اتفاقات نشان می‌دهد حاشیه حذف قسمت اول آن، دلیلی دیگر داشته است.


بیشتر بخوانید: معرفی کامل سریال شبکه مخفی زنان


سریال روزی روزگاری مریخ سه شنبه هر هفته ساعت ۸ صبح منتشر می شود.

معرفی سریال روزی روزگاری مریخ ساخته پیمان قاسم خانی

بازیگران سریال روزی روزگاری مریخ:

  • سام درخشانی در نقش ناصر
  • ویشکا آسایش در نقش لونا
  • امیر نوروزی در نقش اسکندر
  • امیر کاظمی در نقش گاندی
  • بهادر مالکی در نقش ۶۷
  • رامین ناصر نصیر در نقش دکتر
  • مهراب قاسم خانی در نقش لوک اسکای واکر
  • بهروز رهبری فر در نقش خسرو
  • نوشین تبریزی در نقش مهگل
  • پیمان فاطمی در نقش جواد
  • فلامک جنیدی
  • الناز حبیبی
  • عبدالله روا
  • امیرمهدی ژوله

سام درخشانی در نقش ناصر سریال روزی روزگاری مریخ

معرفی سریال روزی روزگاری مریخ ساخته پیمان قاسم خانی

سام درخشانی بازیگر ۴۶ ساله ایرانی، نقطه عطف کارنامه هنری اش سریال پژمان بود، او که تا قبل از این بیشتر به خاطر حضور در آثار جدی و درام شناخته می‌شد، پس از سریال پژمان به یکی از موفق‌ترین بازیگران طنز سینمای ایران تبدیل شد و تا امروز در کنار پژمان جمشیدی در تعداد زیادی از کمدی‌های موفق و پرفروش دهه نود حاضر بوده‌اند. از جمله مطرح‌ترین آثار درخشانی می‌توان به فیلم کمدی ایرانی خوب بد جلف، جوکر، خجالت نکش، تگزاس، خائن‌کشی و سریال در چشم باد اشاره کرد.

ویشکا آسایش در نقش لونا سریال روزی روزگاری مریخ

معرفی سریال روزی روزگاری مریخ ساخته پیمان قاسم خانی

ویشکا آسایش بازیگر زن ایرانی که ۴۹ ساله دارد در اواسط دهه هفتاد به علت نقش آفرینی در سریال امام علی (ع) به شهرت زیادی رسید، اما پس این سریال چندان حضورپرنگی در سینما نداشت، تا اینکه با فیلم سینمایی محبوب ورود آقایان ممنوع، تبدیل به یکی مشهورترین از بازیگران ژانر کمدی سینما ایران شد او پس از بازی در کنار رضا عطاران، توانست خودش را به عنوان یک بازیگر کمدی درجه یک اثبات کند. پس از تجربه موفق ویشکا آسایش در فیلم ورود آقایان ممنوع فعالیت او در ژانر کمدی دوچندان شد. از مهم‌ترین عنوان‌های کمدی ویشکا آسایش می‌توان به دوگانه نهنگ عنبر، خوب بد جلف، دراکولا، پنجاه کیلو آلبالو، خوابم می‌آد و سریال دیوار به دیوار اشاره کرد.

امیرمهدی ژوله

معرفی سریال روزی روزگاری مریخ ساخته پیمان قاسم خانی

امیر مهدی ژوله در اوایل دهه هشتاد با همکاری برادران قاسم خانی و زنده یاد خشایار الوند توانست نقش موثری در موفقیت سریال‌های پاورچین، شب‌های برره، مرد هزارچهره و قهوه تلخ داشته باشد. ژوله در اواسط دهه نود با نقش آفرینی در فیلم خوب بد جلف و سریال دیوار به دیوار، از دنیای نویسندگی، بیشتر به دنیای بازیگری در ژانر طنز روی آورد. امیرمهدی ژوله ۴۲ سال سن دارد و از موفق‌ترین آثار او می‌توان به فیلم سینمایی سامورایی در برلین، مجموعه هزارپا و شیشلیک اشاره کرد.

عوامل پشت صحنه سریال روزی روزگاری مریخ

  • آهنگساز: بامداد افشار
  • مدیر فیلمبرداری: فرزام گل سفیدی
  • تدوین: سیامک مهماندوست، امیرحسین صادقیان
  • گریم: عباس عباسی
  • طراح لباس: ماهرخ سلیمانی پور
  • صدابردار: محمود خرسند
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
0
0
مضحک به تمام معنی. کی وقت کردیم انقدر سطحی نگر باشیم فقط برای خندیدن لحظه ای؟!!
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
0
0
بهتری فیلم در جهان است من این فیلم را خیلی دوست داشتم کاش دو فصله باشد
مجید عبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
0
0
خیلی خیلی خنده دار بود
اونجایی که ناصر تو دورهمی رباتها مجبور میشه روغن موتور بخوره رو صد بار نگاه کردم و خندیدم. اون 67 هم برای خودش جونوریه ها ... سکانس تست شخصیت انسانی که تو خونه از ناصر گرفتن و 67 جرقه زد هم خیلی خنده دار بود. یک جا هم تفنگ عذاب وجدان زدن و برای همه 24 ساعت اثر داشت، اما روی ناصر 1 دقیقه هم دوام نیاورد از بس که اوضاع وجدانش خراب بود. اینقدر سکانس خنده دار داره که من خیلی هاش رو به خاطر نمی آرم. به همین خاطر باید یک دور دیگه بنشینم نگاه کنم.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان