تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱

جزئیات نحوه انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۱

سازمان سنجش جزئیات نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ را در قالب یک موشن‌گرافی برای داوطبان مجاز منتشر کرد.

جزئیات نحوه انتخاب رشته

رویداد۲۴ نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ به صورت کارنامه تهیه و روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، کارنامه نتیجه اولیه خود را مشاهده کنند.

انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته محل‌های با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون» در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، انجام می‌شود.

فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود و توضیحات کامل این دو روش پذیرش در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته (راهنمای شماره ۲) به تفکیک ارائه شده است.

دفترچه راهنمای گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی و بخش پیوست‌ها جمعه ۱۴ مرداد ماه منتشر شده است و دفترچه راهنمای گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی شنبه ۱۵ مرداد ماه و دفترچه راهنمای رشته‌های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی همه گروه‌های آزمایشی به‌صورت جداگانه تا عصر روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد ماه منتشر می‌شود.

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ که بر اساس کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند از ۱۷ مرداد تا ۲۲ مرداد نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و تا ۱۵۰ کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

داوطلبان پس از آن، کدرشته‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج و پس از اطمینان از صحت کدرشته محل‌های انتخابی در مدت اعلام شده براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی، کدرشته محل های تحصیلی مورد علاقه خود را ثبت کرده و نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته در مدت زمانی که در نظر گرفته شده است اقدام کنند.

پس از تائید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط متقاضی، شماره ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرارداده خواهد شد. این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر فرد داده می‌شود. ضمناً پس از انتخاب رشته و دریافت رسید ۱۵ رقمی، داوطلبان می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را به تعداد محدود تصحیح و یا ویرایش کنند.


بیشتربخوانید: شانس کسب رتبه برتر کنکور برای دانش آموزان مدارس دولتی ۱ میلیونیم درصد است/ پولی‌سازی آموزش به نفع کیست؟


به داوطلبان توصیه می شود پس از دریافت رسید از بخش مشاهده اطلاعات حتماً از فهرست کدرشته های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته اینترنتی که بالای آن رسید ۱۵ رقمی و شماره پرینت درج شده است یک نسخه پرینت تهیه کرده و به دقت آن را بازبینی و مشاهده کنند و در صورت مشاهده اشکال در کدرشته ‌محل‌های درج شده در فرم انتخاب رشته با مراجعه به بخش ویرایش فرم انتخاب رشته آن را اصلاح کنند.

لازم است پرینت فهرست کدرشته محل‌های انتخابی را تا زمان اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری کنند.

نکته مهم: با توجه به اینکه بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون درخواست های اشتباه در انتخاب رشته در سازمان سنجش قابل بررسی نیست، لذا لازم است داوطلبان در کنترل دقیق رشته های انتخابی و درج آنها در فرم انتخاب رشته دقت لازم را به عمل آورند.

تاکید می شود مسئولیت درج و ثبت نهایی رشته محل ها در فرم انتخاب رشته با شخص داوطلب است و هیچ ادعایی مبنی بر اشتباه متصدی کافی نت یا مشاور انتخاب رشته در این زمینه قابل پذیرش نخواهد بود.

نکته مهم: داوطلب در حفظ و نگهداری رسید ۱۵ رقمی و سایر اطلاعات آزمونی خود دقت کنند چون امکان سوءاستفاده از این اطلاعات برای دستکاری انتخاب رشته داوطلب بعد از اتمام فرآیند انتخاب رشته وجود دارد.

عدم دریافت رسید ۱۵ رقمی به منزله عدم تکمیل فرآیند انتخاب رشته است؛ لذا لازم است داوطلبان دقت لازم را در دریافت این رسید داشته باشند.

جزئیات نحوه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ را در موشن‌گرافی زیر ببینید:

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کنکور سراسری
نظرات شما
پیشخوان