تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱

سرکه سیب باعث لاغری می‌شود؟

چندین سال است که پژوهشگران و محققان به خواص بی نظیر سرکه سیب پی برده‌اند، این محصول در حال حاضر فرآورده‌ای شناخته شده است و فواید فراوانی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کاهش وزن و لاغری است.

قرص سرکه سیب

رویداد۲۴ اضافه وزن و چاقی از معضلات دنیای امروز است که باتوجه به رشد دنیای تکنولوژی، گسترش مشاغل آنلاین و افزایش کم تحرکی، باعث افزایش وزن و چاقی در افراد شده است. مبتلایان به اضافه وزن برای کاهش وزن خود اقدامات مختلفی مانند ورزش، رژیم‌درمانی و مصرف برخی از محصولات موجود در بازار مانند سرکه‌سیب انجام می‌دهند. در این مطلب قصد داریم تا فواید سرکه سیب برای کاهش وزن، بررسی کنیم و اینکه تمام افراد می‌توانند بدون محدودیت سرکه سیب را مصرف کنند یا خیر؟

مهم‌ترین خواص سرکه سیب چیست؟

به گزارش رویداد۲۴ سرک سیب از ماده به نام پلی‌فنول تشکیل شده است که تاثیر بسیاری در کاهش وزن دارد. پلی‌فنل‌ها گروه بزرگی از مولکول‌های حلقوی و متنوع هستند که با مکانیسم‌های مختلفی به کاهش اضافه وزن و کلسترول خون کمک چندانی می‌کنند. این ماده غذایی با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی در موارد بسیاری نظیر جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن در سالمندان نظیر پیرچشمی، آرتریت روماتویید و پیری پوست نقش موثری دارد، پس می‌توان نتیجه گرفت که سرکه سیب و پلی فنون تنها برای کاهش وزن موثر نیست.

قرص سرکه سیب واقعا باعث لاغری می‌شود؟

روزانه چه میزان سرکه سیب باید مصرف کرد تا تاثیرگذار باشد؟

برای آنکه تاثیرات سرکه سیب را در کاهش وزن مشاهده کنید، یک لیوان یا یک استکان از آن را روزانه مصرف کنید، اما به دلیل خاصیت اسیدی سرکه مصرف روزانه آن تقریبا عملی نیست و اگر هم عملی باشد، نتیجه عکس خواهد داد یعنی مصرف زیاد آن باعث افزایش اشتها و پرخوری می‌شود. پس باید در خوردن سرکه سیب اعتدال را رعایت کرد تا باعث چاقی دوباره نشود و تاثیر مثبت داشته باشد.

بهترین روش مصرف سرکه سیب چیست؟

محصولی در داروخانه‌ها و بازار موجود است که خاصیت اسید کمتری نسبت به سرکه سیب طبیعی دارد. قرص سرکه‌سیب از عصاره خشک سرکه‌سیب به دست می‌آید که مواد اسیدی آن بر اثر تبخیر بسیار کاهش پیدا می‌کند و فقط پلی‌فنول‌های کاهنده وزن در آن باقی می‌مانند. در هر عدد قرص ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌گرم ماده موثره کاهنده وزن وجود دارد.

همچنین کپسول سرکه سیب هم وجود دارد که محتویات آن با قرص سرکه سیب برابر است و فقط در میزان پلی‌فنول و سرعت رها شدن محتویات، اندکی تفاوت جزئی دارند. باتوجه به آنکه بیمارانی که درگیر بیماری اضافه وزن هستند، برای بعضی از آن‌ها قرص و برای بعضی کپسول تجویز می‌شود، این موضوع براساس سلیقه بیمار است و دلیل خاصی در تجویز قرص یا کپسول وجود ندارد.

آیا همه افراد می‌توانند بدون تجویز از قرص سرکه سیب استفاده کنند؟

شایعه‌هایی در خصوص ضرر سرکه سیب وجود دارد که براساس منابع غیر علمی و ناآگاه بیان شده است که این شایعه باعث شده است تا بیماران حتی در صورت تجویز پزشک از مصرف کپسول یا قرص سرکه سیب برای کاهش وزن خود، امتناع کنند.

یکی از این شایعات رایج، صدمه به پرز روده یا پرز معده است در صورتی که همان‌گونه که بیان شد در محتویات کپسول یا قرص، بخش عمده اسیدی حذف شده است و فقط پلی‌فنول‌های کاهنده وزن باقی مانده‌اند.

حتی شنیده می‌شود که افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی، آرتریت روماتویید و میگرن نباید قرص یا کپسول سرکه سیب را مصرف کنند، در حالی که پلی‌فنول‌ها خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار بالایی دارند و نه تنها باعث صدمه به بیمار نمی‌شوند، بلکه برای او مفید هم هستند. همچنین در خصوص مصرف چای و دمنوش‌های گیاهی تصورات اشتباهی وجود دارد، چای و دمنوش‌های گیاهی هم آنتی‌اکسیدان‌های فراوان و تازه دارند که مصرف آن‌ها برای سلامت پرز‌های روده مفید است.

قرص سرکه سیب واقعا باعث لاغری می‌شود؟

به گزارش رویداد۲۴ همیشه در یک جامعه آماری، درصدی از افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای و آلرژی‌های خاص هستند و با وجود چنین نکته‌ای ممکن است برخی افراد به سرکه سیب، قرص سرکه‌سیب یا چای‌های گیاهی و دمنوش‌ها آلرژی داشته باشند، بنابراین این افراد درصورت مصرف و بروز علائم آلرژیک حتما از مصرف آن امتناع کنند و به پزشک متخصص برای کاهش وزن مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید: بهترین مواد غذایی برای کوچک شدن شکم


اگر بیمار مبتلا به آسم، قرص یا کپسول سرکه سیب مصرف کند، دچار افزایش حملات آسمی خواهد شد، در نتیجه افراد مبتلا به آسم هرگز نباید قرص یا کپسول سرکه سیب را مصرف کنند. البته سایر افراد هم باید با مشورت پزشک معالج در صورت لزوم این قرص را مصرف کنند و نباید قرص یا کپسول سرکه سیب را به صورت خودسرانه مصرف کنند. اما درکل قرص و کپسول سرکه سیب، بی خطر هستند و یکی از روش‌های مفید برای کاهش‌اشت‌ها در افراد دچار اضافه‌وزن محسوب می‌شوند، اما نکته حائز اهمیت در مصرف آن‌ها این است که، مصرف تنهایی قرص سرکه سیب باعث کاهش وزن نمی‌شود و حتما باید در کنار آن رژیم غذایی مناسب و ورزش روزانه را در برنامه خود قرار دهید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کاهش وزن
نظرات شما
پیشخوان