تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

در چه شرایطی پرینت مکالمات همسرتان را می‌توانید بگیرید

یکی از موضوعات بسیار چالش‌برانگیزی که طبق آمار چند سال گذشته، بسیار مورد توجه مردم بوده است، چگونگی گرفتن پرینت تماس‌های همسر است.

در چه شرایطی پرینت مکالمات همسرتان را می‌توانید بگیرید
رویداد۲۴ همه ما به خوبی می‌دانیم که اپراتور‌های تلفن‌های همراه در همه جای دنیا، وظیفه دارند تا از حریم شخصی کاربران خود حمایت کنند. همچنین نباید اجازه دهند تا کسی غیر از خود صاحب خط، پرینت تماس‌ها و پیامک‌ها را مشاهده کند. تنها راه قانونی که می‌توان از آن برای مشاهده و گرفتن پرینت تماس‌های همسر استفاده کرد آن است که از طریق دادگاه اقدام کنند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع شرایط دریافت پرینت مکالمات همسر می‌پردازیم.

شرایط دریافت پرینت مکالمات همسر

مرد این اختیار قانونی را ندارد که بدون حکم دادگاه، اقدام به گرفتن پرینت تماس‌های همسرش کند. باید حتما حکم از طرف دادگاه صادر شود. از طرفی دیگر اگر شوهر از خیانت همسرش اطمینان نداشته باشد و با شک و تردید اقدام به شکایت علیه همسرش کند و بعد از گرفتن پرینت تماس‌های همسر توسط دادگاه، ثابت شود که گفته مرد صحت نداشته است، زن می‌تواند از محاکم قضایی خواستار احقاق حقوقش شود و اعاده حیثیت کند. در چنین شرایطی مجازات مرد به حبس و شلاق منتهی می‌شود.

آقایان باید توجه داشته باشند که برای شکایت علیه همسرشان و اثبات خیانت، باید حتما ادله کافی و محکمه پسندی داشته باشند، مگر نه دادگاه بدون وجود ادله کافی حکمی مبنی بر گرفتن پرینت تماس‌های همسر، صادر نخواهد کرد.

اگر محاکم قانونی حکمی مبنی بر گرفتن پرینت تماس‌های همسر صادر کنند، اصولا این پرینت تماس‌ها در مرحله اول حکم مربوط به ۶ ماه قبل خواهد بود و درصورتی‌که نیاز باشد تا موارد قبل‌تر از آن هم بررسی شود، در جلسه‌ای مجدد و بررسی‌های دقیق‌تر، دادگاه حکم جدیدی را صادر خواهد کرد.

مرجع رسیدگی به شکایت رابطه نامشروع، دادگاه کیفری یک یا دادگاه کیفری دو است. در جرایم تعزیری منافی عفت، دادسرای ارشاد تهران در تهران و دادسرای عمومی در شهرستان‌ها صالح به رسیدگی به این پرونده‌ها است.


بیشتر بخوانید: آیا زن با بخشش مهریه می‌تواند طلاق بگیرد؟
دریافت پرینت مکالمات

پرینت مکالمه همسر را چگونه و از کجا بگیریم؟

اگر خط به نام همسرتان باشد شما به خودی خود نمی‌توانید پرینت مکالمه را بگیرید. الزاما باید شکایت رابطه نامشروع نمایید و از طریق دادگاه درخواست پرینت مکالمه را بدهید. طبق قانون جرائم رایانه‌ای اپراتور‌های تلفن همراه مکلفند که اطلاعات تماس و پیامک را تا شش ماه ذخیره کنند. صرفا پرینت مکالمات شش ماه اخیر، آن هم با طرح شکایت مثل رابطه نامشروع با دستور مقام قضایی برای مرجع رسیدگی‌کننده ارسال می‌شود.
آیا پرینت مکالمه تلگرام حذف شده را می‌توان گرفت؟

خیر، گرفتن پرینت مکالمات صرفا در مورد اس ام اس و تماس ممکن است و درمورد نرم‌افزاری مانند تلگرام و واتس‌اپ به دلیل اینکه اطلاعات این نرم افزار‌ها در ایران نیست قابل پرینت گرفتن و استناد در محاکم نیست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مشاوره حقوقی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
0
0
چون زن جلیگاه والایی دارد چنین حقی ندارد که در محاکم قضایی درخواست مشاهده پرینت مکالمات تلفن شوهر بدهد
نظرات شما
پیشخوان