تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

هزینه سفر به قطر برای جام جهانی چقدر است؟

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی موارد مهمی راجع به قیمت‌ها و مخارج لازم برای سفر به این کشور بپردازیم.

هزینه سفر به قطر برای جام جهانی چقدر است؟

رویداد۲۴ هزینه سفر به قطر برای جام جهانی چقدر است؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی موارد مهمی راجع به قیمت‌ها و مخارج لازم برای سفر به این کشور بپردازیم. همانطور که می‌دانید، قطر به عنوان مقصد جام جهانی سال 2022 انتخاب شده که قرار است در اولین بازی آن در تاریخ 30 آبان ماه سال 1401 با بازی ایران و انگلیس برگزار شود.

جام جهانی سال 2022 در قطر

هزینه سفر به قطر برای جام جهانی چقدر است؟ پس از آنکه جام جهانی 2018 در کشور روسیه برگزار شد، کشورهای مختلفی در بخش نامزدی برگزاری جام جهانی 2022 قرار گرفتند. از جمله آنها می توان به قطر، آمریکا، کره جنوبی، ژاپن و نیز استرالیا اشاره کرد. در نهایت قطر توانست با کسب 14 رای این عنوان را از آن خود کند. کشور قطر یکی از همسایه های ایران است که در حدود 100 مایل معادل با 161 کیلومتر با ایران از مسیر دریایی فاصله دارد. موقعیت این کشور در این منطقه باعث شده است تا بسیاری از ایرانیان برای شرکت در جام جهانی برای نخستین بار، به ایده شرکت در این رویداد بزرگ فکر کنند. همین باعث شده است تا ما در این مقاله به بررسی هزینه سفر به قطر برای جام جهانی بپردازیم.

قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای حاشیه خلیج فارس است که در سال 2013 عنوان نخست را در این زمینه کسب کرد. این سرزمین اکنون بالاترین توسعه انسانی را دارد و برای زندگی بالاتری استانداردها را می توان درنظر داشت. با این حال باید گفت هزینه سفر به قطر برای جام جهانی ممکن است بالا باشد. چراکه قیمت ها در این منطقه بسیار بالا می باشند. بیشتر اقلام غذایی در این کشور وارداتی هستند و به همین خاطر لازم است برای زندگی هرچند کوتاه مدت بودجه مناسبی درنظر گرفت. در ادامه با ما باشید تا به بررسی هزینه سفر به قطر برای جام جهانی بپردازیم.

هزینه سفر به قطر برای جام جهانی چقدر است؟

اگر شما هم قصد دارید یک تجربه از شرکت در جام جهانی داشته باشید، این بهترین فرصتی است که خواهید داشت. با این حال بهتر است ابتدا راجع به هزینه سفر به قطر برای جام جهانی اطلاعاتی را کسب نمایید. در این صورت باید گفت مهم ترین هزینه هایی که برای شرکت در جام جهانی باید نسبت به پرداخت آنها اقدام کنید، به شرح زیر هستند:

  • هزینه بلیط هواپیما به قطر
  • هزینه اقامت در هتل ها
  • هزینه غذا
  • تیکت مسابقات جام جهانی قطر
  • هزینه ویزای کشور قطر

ابتدا راجع به هزینه های مسافرتی برای سفر به این کشور باید گفت:

  • هزینه جابه‌جایی: برای سفر به قطر بایستی از طریق هوایی اقدام کنید. در این حالت شما می‌توانید از تهران به مقصد دوبی (قطر) پروازی را داشته باشید. هزینه جابه‌جایی در این حالت در حدود 200 الی 300 دلار تخمین زده می‌شود که برای هر مسافر در حالت اکونومی می‌باشد. این هزینه سفر به قطر برای جام جهانی ممکن است در روزهای نزدیک به برگزاری این رویداد بزرگ، به شدت افزایش یابد.
  • نرخ ویزا: برای ورود به قطر باید ویزای این کشور را تهیه کنید که از جمله موارد هزینه سفر به قطر برای جام جهانی می باشد. در این حالت می توان نرخی در حدود 100 ریال قطر را در نظر گرفت که برای شهروندان حوزه خلیج فارسی می باشد. برای سایر کشورها، این هزینه دوبرابر می باشد. به این نکته توجه کنید که ویزای قطر به صورت فرودگاهی صادر شده و هزینه آن در فرودگاه پرداخت می‌گردد. همچنین شما باید در حدود 5000 ریال قطر تمکن مالی داشته باشید.

به این نکته توجه کنید کسانی که واکسن سینوفارم را تزریق کرده‌اند، بایستی تست پزشکی بدهند که یک تست PCR منفی 72 ساعت قبل از پرواز است.

هزینه سفر به قطر برای جام جهانی چقدر است؟

 هزینه های زندگی و اقامت در قطر

بخش دوم از هزینه سفر به قطر برای جام جهانی مرتبط با مخارج زندگی و اقامت در این کشور است که به دو دسته هزینه‌های خوراک و اسکان تقسیم می‌شود. در این حالت می‌توان گفت:

  • هزینه‌های خوراک: از آنجایی که شما در طول روز 3 وعده اصلی غذا و ممکن است 1 وعده عصرانه نیز احتیاج داشته باشید، بهتر است همواره هزینه‌های غذا را دست کم نگیرید. قطر غذاهای بسیار خوشمزه و نزدیک به مذاق ایرانیان را دارد. از برنج، بریانی، گرفته تا انواع غذاهای پاکستانی و هندی و غربی. هر وعده غذایی در رستوران‌های ارزان قیمت این کشور در حدود 25 ریال هزینه خواهد داشت. همچنین این نرخ برای یک رستوران متوسط برای 2 وعده 150 ریال قطر است. شما می‌توانید از غذاهای مک دونالد که نرخ کمتری دارند نیز استفاده کنید که در این صورت در حدود 25 ریال درنظر داشته باشید.
  • هزینه های اسکان: همانطور که گفتیم، بخش مهم دیگری از هزینه های زندگی در قطر، مرتبط با اقامت می‌باشند. در این حالت می‌توان به مجموعه هزینه‌های زیر اشاره کرد که عبارتند از: هزینه هتل 2 ستاره در حدود 30 – 50 دلار، هزینه هتل 3 ستاره: 60 – 80 دلار، هزینه هتل 4 ستاره: 70 – 180 دلار، هزینه هتل 5 ستاره: 80 – 215 دلار. شما می‌توانید از وب سایت‌های آنلاین برای رزرو هتل‌ها در روزهایی که مرتبط با جام جهانی می‌شود نیز استفاده کنید.

در یک جمع بندی کلی برای این بخش از هزینه سفر به قطر برای جام جهانی می‌توان گفت مجموع هزینه‌های زندگی و اسکان در این کشور برای هر روز، چیزی در حدود 300 الی 500 ریال قطر می‌باشد.

هزینه سفر به قطر برای جام جهانی چقدر است؟

هزینه های شرکت در جام جهانی قطر

در نهایت بخش مهم دیگری که باید در قسمت هزینه سفر به قطر برای جام جهانی درنظر بگیرید، تهیه بلیط های شرکت در بازی‌هایی است که می‌خواهید آن را تماشا کنید. از آنجایی که تیم‌های ایران با کشورهای بزرگی همچون انگلیسی که رنک 5 فیفا و آمریکا رنک 15 فیفا است (+ ولز رنک 18 فیفا) ممکن است تقاضا برای مشاهده بازی‌های آن افزایش یابد. به همین خاطر ممکن است قیمت بلیط‌ها نوسانات بسیار بالایی داشته باشند.

بهتر است برای این بخش از هزینه سفر به قطر برای جام جهانی چیزی در حدود حداقل 5 میلیون تومان درنظر بگیرید که برای سطح 1 تعیین می‌شود. این هزینه بلیط برای جایگاه ویژه می‌تواند در حدود 70 میلیون باشد. تهیه بلیط از طریق فیفا که شامل هزینه‌های اسکان، غذا، پرواز و غیره می‌باشد، در حدود 170 میلیون تومان خواهد شد که بنا به گفته رئیس کمیسیون گردشگری، ممکن است تا 100 میلیون کاهش یابد. نرخ بلیط صندلی‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • رده یک: 5850 ریال قطر،
  • رده دو: 3650 ریال قطر،
  • رده سه: 200 ریال قطر،
  • رده چهارم: 40 ریال قطر.

تخمین‌های اولیه حاکی از این است که در حدود 500 هزار نفر از ایرانیان در این رویداد شرکت می‌کنند که تاکنون تنها 500 نفر در سایت فیفا برای آن ثبت نام کرده‌اند. برای تهیه بلیط، دوره‌های زمانی تعیین شده‌ای از سوی سایت فیفا ارائه شده است (از 5 جولای تا 16 آگوست خواهد بود). اختصاص بلیط براساس زمان درخواست اولویت بندی می‌شود.

هزینه سفر به قطر برای جام جهانی چقدر است؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان