تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
رویداد۲۴ خبر می‌دهد؛

خبرنگار کوهدشتی به ۶ ماه حبس محکوم شد

گزارش‌هایی به دست رویداد۲۴ رسیده است که نشان می‌دهد یک خبرنگار اهل کوهدشت با شکایت کمیته امداد در دادگاه کیفری به ۶ ماه حبس تعزیری و ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

بازداشت و زندان

رویداد۲۴ شادی مکی: چند روز پیش خبر صدور حکم زندان برای سینا قلندری خبرنگار اهل کوهدشت به دلیل افشاگری در ماجرای قتل مبینا سوری منتشر شد. قلندری از طرف دادگاه به اتهام انتشار تصاویر خصوصی مبینا به تحمل ۱۳‌ماه و ۱۶ روز حبس و به اتهام نشر اکاذیب رایانه‌ای به تحمل ۱۳‌ماه‌و ۱۶ روز حبس تعزیری و همچنین محرومیت از شغل خبرنگاری و توقیف کانال تلگرامی به مدت دو سال محکوم شده است.

حالا خبری به دست رویداد۲۴ رسیده است که نشان می‌دهد خبرنگار دیگری به نام محمد بساطی مدیرمسئول نشریه فرهنگی و اجتماعی بلوطستان نیز به دلیل شکایتی که از سوی کمیته امداد شهرستان کوهدشت شده، در دادگاه بدوی به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

هم سینا قلندری و هم محمد بساطی به دلیل عمل به انجام حرفه خبرنگاری در دادگاه کیفری ۲ مورد محاکمه قرار گرفته‌اند و قاضی در هر دو پرونده هم فردی است که احکام سنگینی را برای این افراد صادر کرده است.

گفتنی است مطابق قوانین، پرونده‌های خبرنگاران باید در دادگاه کیفری ۱ (دادگاه مطبوعات) و با حضور هیات منصفه و به صورت علنی مورد بررسی قرار گیرد اما در این مورد خاص، پرونده در دادگاه کیفری ۲ بررسی شده و اصلا به دادگاه رسانه ارسال نشده است.


بیشتر بخوانید: سینا قلندری خبرنگار لرستانی : ابتدا تبرئه شدم اما بعد گفتند باید تنبیه شوم تا چنین اخباری منتشر نکنم/ به همسرم گفتند جانم در خطر است و به همین دلیل زندانی شده‌ام


محمد بساطی خبرنگار کوهدشتی

محمد بساطی خبرنگار کوهدشتی

شکایت از محمد بساطی تحت عنوان مدیرمسئول نشریه بلوطستان و نشر اکاذیب در این نشریه صورت گرفته است، اما در رای صادره عنوان شده که متهم در گروه خبری واتساپ نسبت به انتشار اخبار کذبی که قادر به اثبات آن‌ها نبوده اقدام کرده است.

برخی از منابع محلی خبر می‌دهند که به جز این دو نفر تنها طی یک ماه اخیر از ۴ خبرنگار دیگر در شهرستان کوهدشت شکایت شده است. این تعداد شکایت از خبرنگار در شهرستانی کوچک و کم‌جمعیت جای سوال داشته و می‌تواند جریان آزاد اطلاعات و حقوق خبرنگاران بر انجام حرفه خود را با چالش‌های جدی مواجه کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
حسین دیناروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
0
2
واقعا جای تاسف دارد،
چرا کسی برای رفع این مشکل حرکتی نمی کند
یونس شاکرمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
0
2
پس کار و نقش دادستان این شهر چیه که این چنین خبرنگارانش یکی یکی محکوم به حبس میشن!!!!!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
0
1
آقای رئیس سابق دستگاه ورئیس جمهور فعلی طرح سوت زنی را راه انداخت تا جلو تخلفات و جرائم و جنایات گرفته شود این خبرنگار بهحرفه خبری خود عمل کرده حالا بوسیله همان دستگاه به اصطلاح قضا تربیت شده رئیس جمهور فعلی او را به چندین ماه محکوم کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
1
0
خفقان است خفقان ،همه باید خفه شون ،همه بابد خفه شون ،باید همه راخفه کرد عوام کا لانعام غلط میکنن حرف بزنن
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
0
0
دیکتاتوری یعنی همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
0
2
جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان