تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

ابلاغ بخشنامه حذف ضامن از وام‌های خرد

رییس کل بانک مرکزی، اقدامات در زمینه تسهیل در پرداخت وام‌های خرد بانکی را تشریح کرد.

وام خرد

رویداد۲۴ تسنیم نوشت: رییس کل بانک مرکزی، اقدامات در زمینه تسهیل در پرداخت وام‌های خرد بانکی را تشریح کرد.

 علی صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی در پاسخ به این سئوال که چرا بانک‌ها در خصوص پذیرش ضمانت بانکی همچنان به سخت‌گیری‌ها ادامه می‌دهند و از سیستم اعتبارسنجی در بانک‌ها برای حذف ضامن در پرداخت وام‌های خرد استفاده نمی‌کنند، گفت: بانک مرکزی بخشنامه‌های لازم برای این کار را به شبکه بانکی ابلاغ کرده که شامل سهولت دسترسی مردم به خدمات و سیستم بانکی است و همچنین بخشنامه‌ای در حوزه وثائق و تضامین برای پرداخت وام‌های خرد تدوین و ابلاغ کرده است.


بیشتر بخوانید:کدام بانک‌ها بیشتر وام دادند؟


وی افزود: بانک‌ها باید تلاش کنند و خود را با این دستورالعمل تطبیق دهند، البته بانک‌های قرض الحسنه در این زمینه پیشروتر هستند و طبق اطلاعاتی که دارم در بانک‌های قرض الحسنه این کار خوب پیش رفته و باید در بانک‌های دیگر نیز دنبال شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی تاکید کرد: باید این دستورالعمل اجرایی شود و بانک مرکزی انجام این مهم را پیگیری می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
0
0
برای اجرای این بخشنامه ها ما باید به کجا مراجعه کنیم
چون بانک ها که جوابگو نیستند
از جمله بانک رفاه و ملی
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
0
0
پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بانک‌ها ابلاغ شد ولی متاسفانه مسئولین بانک ها بی رفاه کارگران انجام نمی دهند و پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
متقاضی وام بدون ضامن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
0
۱۹:۱۸۲۴ مرداد ۱۴۰۱
از پرداخت وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن خبری نیست
سال گذشته دولت برای کمک به اقشار کم‌درآمد جامعه طرح پرداخت وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن را ارائه داد که متاسفانه از همان ابتدا با مشکل‌آفرینی‌های بسیاری از سوی بانک‌های عامل مواجه شد و اکثریت آن‌ها از پرداخت این تسهیلات طفره رفتند، حال بعد از گذشت بیش از ۴ ماه از سال گویا اجرای این طرح به طور کامل منتفی شده است، زیرا دیگر هیچ بانکی اجرای این دستور را وظیفه قانونی خود نمی‌داند. از بانک مرکزی انتظار می‌رود که برای پرداخت وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن برنامه جدیدی را به اجرا بگذارند.
متقاضی وام بدون ضامن
بازنشسته تامین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
0
0
آقای سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی
در بهمن ماه سال 1400 قرار بوده است هر بانک از پرداخت وام 50 تا 100 بدون ضامن خودداری کند و مسئول بانک را بر کنار کند ولی متاسفانه تاکنون خبری از برکنار مسئولین بانک ها نیست چرا؟
مسئولین بانک ها به خوبی می دانند در کشورما قانون و عدالت وجود ندارد و به تخلف، عملکرد و رفتار بانک ها هیچ کس بررسی و رسیدگی نمی کند و به خاطر آن بخشنامه بانک مرکزی را در باره پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را عمل، اجرا و رعایت نکردند.
بازنشسته تامین اجتماعی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان