تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

معرفی کامل سریال خاندان اژدها پیش درآمد سریال گیم آف ترونز

فرایند ساخت اولین اسپین آف سریال بازی تاج و تخت با نام خاندان اژد‌ها (House of the Dragon) که پیش درآمدی از سریال گیم آف ترونز است تکمیل شده است و شبکه HBO به صورت اختصاصی اولین تصاویر را از این مجموعه منتشر کرد. سریال خاندان اژد‌ها روز ۲۱ آگوست سال ۲۰۲۲ برای اولین بار عرضه خواهد شد که قبل از آن برای منتقدان به صورت ویژه به نمایش گذاشته شده است و توانسته نظر منتقدان را جلب کند.

سریال خاندان اژدها

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: کیسی بلویز، مدیر برنامه شبکه HBO بیان کرده این مجموعه به تازگی عرضه خواهد شد و انتظار می رود با اقبال عمومی همراه باشد. شبکه HBO سریال خاندان اژدها را بر اساس رمان مشهور جورج آر.آر. مارتین، نغمه آتش و یخ ساخته، که این خبر در سال ۲۰۱۹ رسما اعلام شد.

به گفته جورج مارتین، خاندان اژد‌ها چندین سال است که در مراحل توسعه ساخت قرار دارد (با این که عنوان آن چند بار تغییر کرد). همچنین او بیان کرده است که این فیلمنامه اولین ایده بعد از موفیقیت‌های فراوان سریال گیم آف ترونز بوده که موضوع آن را در سال ۲۰۱۶ با شبکه HBO در میان گذاشته است.

تریلر رسمی سریال خاندان اژدها

داستان سریال خاندان اژدها چیست؟

داستان سریال خاندان اژدها، روایتی ۳۰۰ سال قبل از داستان سریال بازی تاج و تخت است، داستان یا فیلم نامه دوره‌ای متشنج را روایت می‌کند که برادر در مقابل برادر، و اژد‌ها در مقابل اژد‌ها قرار دارد؛ که هدف تمام این جنگ ها، شکست طرف مقابل و نشستن بر تخت آهنین پادشاهی است.

درگیری بر سر اولیت فرزندان بزرگ تر، باعث آغاز جنگ داخلی تارگریان‌ها شد؛ خاندانی که اولین فرزند، یعنی فرزند بزرگ را وارث اصلی تاج و تخت قرار می‌دهند. اولین فرزند یک لرد، قصر و زمین‌های پدرش را به ارث می‌برد، بدون آنکه توانایی و شایستگی سایر فرزندان در نظر گرفته شود. تارگریان‌ها از این قانون پیروی می‌کردند، تا جایی موارد استثنا رخ دهد. این قانون ناعادلانه، باعث شکل‌گیری بسیاری ار جنگ‌های داخلی شد که به احتمال زیاد بزرگ‌ترین جنگ‌ها و نزاع‌های سریال خاندان اژد‌ها با همین محوریت است. 

معرفی کامل سریال خاندان اژدها، پیش درآمد سریال گیم آف ترونز


بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های سینمایی سایت نتفلیکس


به گزارش رویداد۲۴ جورج مارتین نویسنده، با انتشار مطلبی در وبسایت شخصی‌اش نوشت: اگر علاقه دارید جزئیات بیشتر درباره داستان سریال خاندان اژد‌ها بدانید، به کتاب‌های زنان خطرناک (Dangerous Women) و Rogues مراجعه کنید. پس از آن نیز به سراغ رمان آتش و خون بروید.

رمان زنان خطرناک، کتابی به نویسندگی جورج مارتین است که منتقدان آنرا «رمان ۳۵۰۰۰-کلمه ای» می‌نامند. این نوشته همچنین با نام‌های «شاهزاده و ملکه (The Princess and the Queen)» و «سیاه‌ها و سبز‌ها (The Blacks and the Greens)» شناخته میشود و داستانی با روایت جنگ‌های داخلی قبل از زمان سریال بازی تاج و تخت است، که سرزمین وستروس را تا مرز فروپاشی و تقسیم آن به دو کشور پیش می‌برد.

رمان آتش و خون که بخش اول از دو بخش تاریخ تارگریان‌ها در وستروس است، که در نوامبر سال ۲۰۱۸ پس از مدت‌ها انتظار برای مخاطبان عرضه شد. این رمان با داستان ایگون تارگریان فاتح آغاز میشود؛ فرد که تخت آهنین را ساخته و خاندان تارگریان را که تنها صاحبان اژداهایان هستند را بنا نهاد که برای نگه داشتن تخت آهنین جنگیدند و آنرا برای چندین نسل حفظ کردند.

فصل اول سریال خاندان اژد‌ها در ۱۰ قسمت تولید شده است، همچنین اپیزود اول این سریال در ۲۱ آگوست ۲۰۲۲ (۳۰ مرداد ۱۴۰۱) عرضه خواهد شد.

معرفی کامل سریال خاندان اژدها، پیش درآمد سریال گیم آف ترونز

معرفی بازیگران سریال خاندان اژدها

انتخاب بازیگران سریال خاندان ازد‌ها در جولای ۲۰۲۰ کلید خورد و شبکه HBO نقش کانسیدین، کوک، دی آرسی و اسمیت را به ترتیب زیر اعلام کرد:

معرفی کامل سریال خاندان اژدها، پیش درآمد سریال گیم آف ترونز

پدی کانسیدین در نقش شاه ویسریس تارگریان. ویسریس توسط لرد‌های وستروس در مجلس بزرگ هارنهال انتخاب شد تا به تخت پادشاه پیر، یعنی جیاریس تارگریان بنشیند. ویسریس پادشاهی متواضع و خون گرم است که تنها هدفش حفظ بقایای پدربزرگش است و به دنبال آن‌ها می‌گردد؛ اما همانطور که از بازی تاج و تخت یاد گرفته ایم، مردان خوب، صرفا پادشاهان عادل و خوبی نیستند.

معرفی کامل سریال خاندان اژدها، پیش درآمد سریال گیم آف ترونز

اولیویا کوک در نقش آلیسنت هایتاور. او دختر آتو هایتاور، از مشاوران پادشاه است که در تمام ۷ قلمرو دختری به زیبایی او نیست. آلیسنت هایتاور در قصر پادشاهی و در دایره نزدیک‌ترین افراد به پادشاه رشد کرده است؛ همچنین او علاوه بر چهره زیبا، در سیاست باهوش و زیرک است.

معرفی کامل سریال خاندان اژدها، پیش درآمد سریال گیم آف ترونز

اما دی آرسی در نقش شاهزاده راینیرا تارگریان. اولین فرزند پادشاه. او یک تارگریان خالص و نیز یک اژد‌ها سوار است. خیلی‌ها میگویند که راینیرا با استعداد‌های زیادی متولد شد و تنها ضعفی که داشت، زن بودنش است.

معرفی کامل سریال خاندان اژدها، پیش درآمد سریال گیم آف ترونز

مت اسمیت در نقش شاهزاده دیمون تارگریان. برادر جوان‌تر شاه ویسریس و وارث تخت پادشاهی. دیمون از بهترین جنگ جو‌های اژد‌ها است که خون اژد‌ها را با خود حمل می‌کند.

در ماه فوریه، شبکه HBO از تعدادی دیگر از بازیگران سریال خاندان اژدها رونمایی کرد:

ریس ایفانس در نقش آتو هایتاور، ایو بست در نقش راینیس والریون، سونویا میزونو در نقش میساریا،استیو توسنت در نقش لرد کورلیس والریون یا مار دریا ها، فابین فرانکل در نقش سر کریستون کول


بیشتر بخوانید:  معرفی بهترین سریال‌های مافیایی جهان


سازندگان سریال خاندان اژدها

معرفی کامل سریال خاندان اژدها، پیش درآمد سریال گیم آف ترونز

جورج آر. آر. مارتین به همراه رایان کندال، از مهم‌ترین سازندگان سریال خاندان اژد‌ها هستند کندال به همراه میگل اسپاچنیک تهیه کنندگی این سریال را برعهده دارند. علاوه بر این خود جورج مارتین، سارا لی هس، وینس جرادیس، و ران شمید نیز جز تیم تهیه کننده اجرایی هستند. کندال نویسندگی سریال خاندان اژد‌ها را برعهده دارد و اسپاچنیک این سریال را کارگردانی کرده است. اسپاچنیک کارگردان قسمت معروف سریال بازی تاج و تخت، یعنی نبرد حرامزاده‌ها بود که برای این کارگردانی موفق شد جایزه امی را کسب کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان