تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

سوال مجلس از سازمان محیط زیست درباره پرونده محیط بان برومند نجفی

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم توجه بسیاری به موضوع محیط بانان دارد، گفت: رسیدگی به لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح در دستور کار صحن مجلس قرار دارد که ان شاءالله با تصویب آن، موضوع به‌کار گیری سلاح از سوی محیط‌بانان برای همیشه حل و فصل می‌شود.

سوال مجلس از سازمان محیط زیست درباره پرونده محیط بان برومند نجفی
رویداد۲۴ سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس درباره مطالبات از مجلس در خصوص حمایت از محیط‌بانان خاطرنشان کرد: یکی از نخستین مصوبات مجلس یازدهم قانون حمایت قضائی و بیمه‌ای از مأموران یگان حفاظت محیط زیست و جنگل‌بانی بود؛ این چیزی بود که سال‌ها در مجلس مطرح بوده و بسیاری از نمایندگان ادوار با ردیف شغلی «محیط‌بانی» آشنایی نداشتند، اما در مجلس یازدهم به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم توجه بسیاری به موضوع محیط بانان دارد، گفت: رسیدگی به لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح در دستور کار صحن مجلس قرار دارد که ان شاءالله با تصویب آن، موضوع به‌کارگیری سلاح از سوی محیط‌بانان برای همیشه حل و فصل می‌شود.

سریعاً حقوق محیط‌بان مقتول برقرار شود

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس همچنین با ابراز تأسف نسبت به کشته شدن برومند نجفی محیط‌بان کرمانشاهی که روز شنبه پس از جلسه دادگاه رسیدگی مجدد به حکم اعدامش به دلیل قتل یک شکارچی توسط پدر مقتول (شکارچی) به قتل رسید، اظهار کرد: این وظیفه دستگاه مربوطه یعنی سازمان حفاظت از محیط زیست است که باید از پرسنل و نیروهایش حمایت کند؛ سوال ما این است که بخش حقوقی سازمان محیط زیست چقدر در دادگاه‌های آقای نجفی شرکت کرده و توانسته‌اند که برای جلوگیری از محکومیت او ادله بیاورند؟ در این خصوص اخباری به دست ما رسیده است، که قابلیت بررسی دارد.

رفیعی با بیان اینکه «۳ سال است که حقوق و مزایای مرحوم نجفی و خانواده‌شان قطع شده بود»، تاکید کرد: درخواست واضح ما از سازمان محیط زیست این است که فعلاً عجالتاً این حقوق و مزایا برقرار شود؛ این حداقل کاری است که سازمان محیط زیست باید انجام دهد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان