تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
روزنامه سازندگی:

مردم، فریب نمایش کندی اینترنت را نمی‌خورند/ وزیر ارتباطات از راست‌گویی طفره می‌رود

بسیاری معتقد هستند که قطع‌ووصلی‌ها و کند شدن اینترنت در یک سال گذشته در واقع پیش‌رفتن نرم و خزنده دولت به سوی اجرایی کردن طرح صیانت از فضای مجازی است که حاشیه‌های فراوانی هم به همراه داشته است. با این حال، وزیر ارتباطات به جای شفاف سخن گفتن ترجیح داده با آوردن بهانه‌های عجیب و غریب از راست‌گویی طفره برود.

طرح محدودسازی فضای مجازی

رویداد۲۴ «سرعت اینترنت افزایش یافته است. میزان دقیق آن را نمی‌دانم، اما افزایش یافته و به‌طور متوسط به حدود ۲۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است. البته در حوزه ارتباطات ثابت وضعمان خوب نیست و این را بارها گفته‌ایم.» این را دیروز عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات گفته است و در کنار چندین بهانه‌ای که در هفته‌های گذشته بابت کندی‌ها و قطعی‌های اینترنت داشته است، اما تقریبا دیروز در همان زمانی که زارع پور از افزایش سرعت اینترنت خبر می داد اتفاق عجیب دیگری در حوزه فضای مجازی رخ داد؛ اتفاقی که احتمالا دسترسی کاربران شبکه‌های اجتماعی در کشور را ناممکن کند.

به گزارش روزنامه سازندگی، تعدادی از کاربران تلگرام و توییتر در کشور گزارش داده‌اند که برای ورود به تلگرام و توییتر با مشکل عدم دریافت کد فعال‌سازی مواجه شده‌اند و با اینکه همه مسیرهای ممکن را برای حل این مساله امتحان کرده‌اند، نتیجه‌ای حاصل نشده است.

در یک سال گذشته، سرعت اینترنت کیلومترها با وعده‌هایی که ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم پیش از روی کار آمدن به‌عنوان یکی از شعارهای انتخاباتی‌اش داد، فاصله دارد. حالا هر روز که اینترنت به بهانه‌های مختلف کند است و گاهی هم به دلایل عجیب و باورنکردنی قطع می‌شود، خبری از رئیسی نیست که یقه وزیر ارتباطات را برای این قطعی‌ها و کندی‌ها بگیرد و انگار مجلس هم موافق این موضوع است زیرا حتی برای پاسخ‌گویی هم که شده، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات را به صحن مجلس فرا نمی‌خواند.


بیشتربخوانید: اختلالات در اینستاگرام عمدی است؛ ربطی به سرعت اینترنت ندارد/ در واتس اپ هم اختلال عمدی ایجاد کرده‌اند


در این میان، بسیاری هم معتقد هستند که قطع‌ووصلی‌ها و کند شدن اینترنت در یک سال گذشته در واقع پیش‌رفتن نرم و خزنده دولت به سوی اجرایی کردن طرح صیانت از فضای مجازی است که حاشیه‌های فراوانی هم به همراه داشته است. با این حال، وزیر ارتباطات به جای شفاف سخن گفتن ترجیح داده با آوردن بهانه‌های عجیب و غریب از راست‌گویی طفره برود.

این در حالی است که دولت رئیسی همچنان پس از گذشت بیش از یک‌سال از روی کار آمدن در پی آن است تا کاستی‌ها را به گردن دولت قبل بیندازد و به همین دلیل هم علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، درباره علت کاهش سرعت اینترنت، گفته بود: «‌زیرساخت‌های اینترنت ثابت که در سال‌های قبل توسعه پیدا نکرده‌اند، توان پاسخ‌گویی به نیاز امروز شهروندان را ندارند. مطابق استاندارهای جهانی ۷۰درصد استفاده مربوط به اینترنت ثابت و ۳۰‌درصد مربوط به اینترنت همراه است. این روند اکنون در کشور ما به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت ثابت، برعکس و باعث شده اینترنت همراه هم با کندی‌هایی مواجه شود.»

در این میان اما باید دید در نمایشی که با عنوان کندی اینترنت راه افتاده، هر کس چه نقشی بر عهده دارد؛ مردم که به‌عنوان مصرف‌کننده و به‌مثابه تماشاگران کندی و قطعی را لمس کرده و این مساله را در مقام قیاس سرعت اینترنت در سال‌های گذشته حس می‌کنند. کارگردان که ابراهیم رئیسی است، سکوت کرده و البته از زبان سخنگو، ماجرا را به گردن دولت قبل می‌اندازد. نمایندگان مجلس هم که نقش نویسنده طرح صیانت را دارند؛ نمایش‌نامه را نوشته و کار را خود را تمام کرده‌اند، دلیلی برای اظهارنظر در این مورد ندارند و فقط اجرایی شدن آن را نظاره می‌کنند.

منبع: روزنامه سازندگی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیلترینگ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
0
0
تعارف بزرگترین مشکل مردم ایرانه .
خیلی صاف و کامل : آقای وزیر ! دروغگو هستند . بیچاره مردمی که وزیر دروغ گو را تحمل کنند .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
0
0
جمهوری اسلامی داره به سمت کره شمالی شدن میره و به نظر حزب دموکرات امریکا با جایگزین کردن جنگ با دیپلماسی و مذاکره کشورها را یکی یکی به کره شمالی علیه امریکا و اسرائیل تبدیل میکند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
1
1
لازمه پست و مقام و ریاست در جمهوری اسلامی دروغ گفتن است اگر بتوانی خیلی خوشگل دروغ بگی پست بالاتری می دهند!!،
نظرات شما
پیشخوان