تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱

راه‌های ماندگاری آرایش در گرما

اگر شما هم جزو کسانی هستید که اهل آرایش‌ کردن هستید حتما با این معضل روبه‌رو شده‌اید که در گرما آرایش به سرعت از روی پوستتان محو می‌شود. در این مطلب راه‌هایی را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید آرایشی ماندگار در روزهای گرم داشته باشید.

راه‌های ماندگاری آرایش در گرما

رویداد۲۴ اگر شما هم جزو افرادی هستید که آرایش می‌کنید و ماندگاری آن برایتان مهم است مسلما در فصل گرما معضلی همیشگی و ناراحت‌کننده دارید و آن آب‌ شدن و محو شدن آرایش از روی صورتتان است.

در این مطلب راهکار‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهیم تا بتوانید حتی در گرما آرایشی ماندگار داشته باشید. برای داشتن آرایشی ماندگار در هوای گرم این راه‌کار‌ها را دنبال کنید:

۱-استفاده از کرم ضدآفتاب

نخستین کاری که باید برای پوستتان انجام دهید این است که همیشه از آن به روش‌های مناسب مراقبت کنید. یکی از این روش‌ها استفاده مداوم از کرم‌های ضدآفتاب مناسب با پوستتان است. پس همواره پیش از آرایش تلاش کنید زیرسازی درستی برای پوستتان داشته باشید.

همیشه پیش از شروع استفاده از کرم پودر و کانسیلر، یک لایه ضدآفتاب سبک مخصوص صورت، استفاده کنید. این کار به محافظت از صورت شما در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

۲-لوازم آرایش دارای SPF‌ را انتخاب کنید

در فصل گرما داشتن آرایش روی صورت مانند باری اضافه و سنگین روی پوست عمل می‌کند بنابراین هر اندازه این بار را کم کنید به خود و پوستتان کمک کرده‌اید. بهتر است از محصولات کمی بهره گرفته و از مواد چندکاره استفاده کنید.

جایگزین کردن کرم ضد آفتاب و زیرسازی صورت با یک مرطوب کننده رنگی حاوی SPF‌ می‌تواند به ایجاد پوشش و محافظت در برابر آفتاب کمک کند. آرایش سبک کنید تا روی پوست ماندگاری بیش‌تری داشته باشد.

۳- از سایه چشم کرم رنگ استفاده کنید

به گزارش جامعه ۲۴، باید بدانید که آرایش غلیظ خیلی وقت است که مد نیست و این روز‌ها بیش‌تر همه به سمت سادگی میل دارند، بنابراین بهتر است به جای استفاده از سایه‌های پررنگ اکلیل‌دار از سایه‌هایی با رنگ طبیعی پوست و کرم استفاده کنید. سایه کرم به گونه‌ای طراحی شده است که ساعت‌ها در جای خود بماند، بنابراین، می‌توانید آن را بکشید و حتی با افزایش رطوبت، ثابت بماند.


بیشتربخوانید: خبر مهم محققان برای زنانی که آرایش می‌کنند!


۴- جلوگیری از پس دادن رژ لب با این روش

یکی از مشکلاتی که در گرما برای آرایش و به‌ویژه رژ لب رخ می‌دهد این است که به اطراف خود پس می‌دهد و صحنه زشتی به‌وجود می‌آورد. اگر آرایش کردید و از خانه بیرون رفتید و پس از مدتی با این صحنه روبه‌رو شدید نگران نباشید البته اگر کانسیلر خود را همراه دارید.

لب‌های خود را با همان کانسیلری که برای دیگر بخش‌های صورتتان استفاده کرده‌اید با برسی کوچک و در امتداد لبهایتان پر کنید. سپس، آن را کمی با فونداسیون خود مخلوط کنید. این کار مانعی ایجاد می‌کند تا رژ لب‌تان روی چانه و گونه‌هایتان کشیده نشود.

۵- استفاده از پرایمر و اسپری تثبیت‌کننده

اگر به آرایش‌کردن به اندازه‌ای علاقه‌ دارید که اصلا نمی‌توانید آن را حذف کنید و حتی در فصل گرما هم می‌خواهید با آرایشی زیاد روی صورتتان داشته باشید پرایمر و اسپری تثبیت کننده به طور خاص برای ماندگاری آرایش شماست. این دقیقا همان چیزیست که در یک روز گرم تابستانی به آن نیاز دارید. مقداری پرایمر در زیر مرطوب کننده رنگی شما تا اندازه‌ای سبب می‌شود.

حد زیادی باعث می‌شود که آن را در جای خود ثابت نگه دارید و یک مه ملایم اسپری تثبیت کننده آرایش شما را از نشت کردن و ذوب شدن رها می‌کند.

۶-استفاده از ریمل ضدآفتاب

اگرچه استفاده مداوم از وسایل آرایشی و ریمل ضدآفتاب خوب نیست و برای پوست و مژه شما مناسب نیست، اما اگر به سمت دریا یا کنار استخر می‌روید و می‌خواهید به ظاهرتان جذابیت بیشتری بدهید، ریمل ضدآب به مژه‌هایتان می‌چسبد و ثابت می‌ماند.

۷-استفاده از بالم لب

در آرایش به لب‌های خود توجه کنید و از بالم لب برای آن‌ها استفاده کنید. از بالم لب‌هایی استفاده کنید که دارای SPF‌ هستند. اینگونه بالم‌ها می‌توانند از لب‌های شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت و از خشک‌شدن و پوسته پوسته‌شدن آن‌ها جلوگیری کنند. 

۸-استفاده از لوازم آرایشی پودری

برای جلوگیری از خراب شدن آرایش در روز‌های گرم به جای استفاده از لوازم آرایشی کرمی، جامد و یا مبتنی بر روغن، پودر‌های معدنی را انتخاب کنید زیرا آن‌ها بیشتر بر روی صورت باقی می‌مانند.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: لوازم آرایشی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان