تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۱

جاذبه‌های گردشگری چالیدره مشهد

مجموعه گردشگری چالیدره یکی از جاذبه‌های گردشگری اطراف شهر مشهد است که در طرقبه واقع شده است. در این مجموعه امکانات رفاه خوبی نظیر قایق سواری، ماهیگیری و رستوران وجود دارد. مجموعه تفریحی چالیدره در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری شهر مشهد شده و هر سال تعداد زیادی گردشگر به این منطقه سفر می‌کنند.
چالیدره مشهد
رویداد۲۴ مهدی توفیقی: منطقه چالیدره با پوشش گیاهی مناسب، آب و هوای مطلوب و دریاچه زیبا یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد است که بعد از جا‌های دیدنی مشهد مانند حرم امام رضا (ع)، منطقه شاندیز و سرزمین موج‌های خروشان، بازدید از آن توصیه می‌شود. 

چالیدره مشهد کجاست؟

به گزارش جامعه ۲۴، منطقه تفریحی و گردشگری چالیدره از جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد به شمار می‌رود که در ۳۰ کیلومتری غرب شهر مشهد در میان دو کوه واقع شده است. برای رسیدن به این منطقه از مشهد حدود ۴۵ دقیقه باید رانندگی کنید.
 
این مجموعه در دره چالیدره (در کنار دره ارغوان و دره‌های دیگر) در شهرستان طرقبه شاندیز، در غرب شهر طرقبه (دو کیلومتری) در دل ییلاق‌های طرقبه واقع شده است. این مجموعه در کل ۱۶۰ هکتار مساحت دارد که ارتفاع آن از سطح دریا ۱،۴۳۳ متراست. همچنین فاصله پایتخت ایران تا منطقه چالیدره ۹۲۸ کیلومتر (۱۰ ساعت و ۳۵ دقیقه) است.
 
جاذبه‌های گردشگری مجموعه چالیدره مشهد

مسیر دسترسی به چالیدره در شهر مشهد

اگر با خودرو شخصی خود به مشهد سفر کرده اید، ابتدا باید به سمت میدان آزادی برود و از آنجا وارد اتوبان وکیل آباد مشهد شوید. پس از آن به مسیر خود تا انتها و در سمت غربی ادامه دهید تا به یک میدان بزرگ برسید، سپس وارد خروجی سوم میدان یعنی بلوار امام رضا و پس از آن وارد کمربندی امام خمینی طرقبه شوید. سپس در میدان شهر طرقبه وارد جاده نغندر شوید و پس از طی کردن مسافتی حدود ۳ کیلومتر به منطقه چالیدره خواهید رسید. 
 
همچنین می‌توانید برای بازدید از این منطقه، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، برای این منظور راه‌های مختلفی مانند تاکسی‌های بیرون شهری، تاکسی‌های آنلاین و اتوبوس‌های بین شهری پیش روی شما است. اگر از اتوبوس‌های عمومی استفاده کردید در میدان طرقبه از آن پیاده شود و فاصله بین طرقبه تا چالیدره را تاکسی بگیرد. شما همچنین می‌توانید با استفاده از مترو و خط یک خود را به وکیل آباد برسانید و پس از آن با تاکسی به چالیدره برسید.
 
برای ورود به مجموعه چالیدره نیازی به پرداخت وجه نیست؛ اما اگر با ماشین وارد این منطقه شوید، باید برای پارکینگ خودرو هزینه پرداخت کنید. مجموعه تفریحی و گردشگری چالیدره در پشت کوه واقع شده است، برای بازدید از آن باید با استفاده از تله سیژ و پیاده روی خود را به آن منطقه برسانید.
 
به گزارش جامعه ۲۴، همچنین اگر قصد پیاده روی و بالا رفتن از پلکان برای بازدید از چالیدره را دارید، نیازی به پرداخت هزینه نیست، اما در صورت استفاده از تله‌سیژ یا ترن کوهستان باید بلیط رفت و برگشت تهیه کرد. اطراف پله‌های سنگی با پوشش گیاهی سبز پوش شده است. همچنین آلاچیق‌ها و نیمکت‌هایی نیز برای رفع خستگی گردشگران تعبیه شده، اما مسیر پیاده‌روی اندکی طویل است و برای افراد سالمند و کودکان توصیه نمی‌شود. اگر علاقه ندارید به دره بروید در همان ورودی چالیدره از وسایل بازی استفاده کنید. برای خرید بلیط وسایل بازی، باید به کیوسک‌ها مراجعه کنید.
 
جاذبه‌های گردشگری مجموعه چالیدره مشهد

جاذبه‌های گردشگری و تفریحی چالیدره

ترن کوهستان در چالیدره
 
فونیکولار یا ترن کوهستان یکی از امکانات تفریحی مجموعه گردشگری چالیدره است؛ قطاری کابلی و هیجان انگیز که مسافت کوهستانی را برای شما طی می‌کند و به دریاچه زیبا چالیدره می‌رساند. تجربه سواری بر ترن کوهستانی، منحصر به فرد است که علاوه بر تفریح می‌توان به راحتی از محیط پیرامون عکاسی کرد. ترن کوهستان شبیه به ترن هوایی نیست و به آرامی حرکت می‌کند و به گردشگران استرسی وارد نمی‌کند.
 
جاذبه‌های گردشگری مجموعه چالیدره مشهد
 
تله سیژ در چالیدره مشهد
 
تله‌سیژ نوعی تله کابین است که شاید سبک‌های مختلف آن را در پیست‌های اسکی مشاهده کرده باشید. تله‌سیژ کابین‌هایی با صندلی‌های آهنی دو نفر است که بر روی ریلی و در ارتفاع به حرکت خود ادامه می‌دهد. تله‌سیژ مجموعه گردشگری چالیدره از بهترین تله سیژ‌های ایران است. تله‌سیژ مسافت میان دره و ورودی را به راحتی برای شما طی می‌کند که در مسیر آن از دره‌های زیبا و مناظر زیبا دریاچه می‌توانید نهایت لذت را ببرید.
 
 
تله کابین در چالیدره
 
تله کابین چالیدره از محیط خانوادگی و جذابی برخوردار است، که یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز منطقه چالیدره است. این تله کابین به طول ۲۷۰ متر با پوشش قسمتی از مسیر روی دریاچه، حس و تجربه تکرار نشدنی را برای گردشگران به وجود می‌آورد.
 
ماساژ ماهی در چالیدره
 
ماساژ ماهی یکی دیگر از معروف‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات منطقه گردشگری چالیدره است. در این مجموعه خدمات رفاهی و مورد تایید وزارت بهداشت به گردشگران ارائه می‌شود، خدماتی درمانی نظیر از بین بردن بافت مرده پوست، آرامش و افزایش قدرت تمرکز که در این مکان ارائه می‌شود.
 
نوعی ماهی به نام «گارای قرمز» (Red garra) یا «دکتر فیش» در حوضچه‌های مرکز ماهی مجموعه چالیدره وجود دارند، که این ماهی‌ها با ترشح آنزیم خاصی باعث از بین رفتن بافت مرده پوست می‌شوند. مراجعه کنندگان به این مرکز برای از بین بردن مناطقی که در بدنشان بافت مرده‌ای دارد، آن را در حوضچه پر از «دکتر فیش» قرار می‌دهند. ماهی‌ها پوست را می‌مکند و این اقدام باعث پاکسازی و زنده شدن دوباره پوست می‌شود.
منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گردشگری ایران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان