تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۱

بی‌اطلاعی بانک‌ها از وام فرزند سوم

بانک مرکزی شرایط دریافت وام فرزند سوم با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان را به ۶ بانک اعلام کرد. در همین حال برخی از متقاضیان این وام می‌گویند بانک‌ها از وام فرزند سوم بی‌اطلاع هستند.

وام فرزند سوم

رویداد۲۴ به گزارش تجارت‌نیوز، در ادامه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وام ۲۰۰ میلیون تومانی فرزند سوم نیز به بانک‌ها ابلاغ شد. متقاضیان وام فرزند سوم می‌توانند به ۶ بانکی که بخشنامه این وام ودیعه مسکن به آن‌ها ابلاغ شد، مراجعه کنند. اما شرایط دریافت این وام چیست؟

بر اساس اعلام سحابی، معاون اعتبارات بانک مرکزی، وام ودیعه مسکن فرزند سوم به بانک عامل مسکن، صادرات، کشاورزی، تجارت، توسعه تعاون و پست بانک ابلاغ شد. اعتبار هر بانک برای پرداخت این وام، ۱۵۰ میلیارد تومان است؛ بنابراین برای ۴۵۰۰ متقاضی دریافت، اعتبار دریافت وام ۲۰۰ میلیونی فرزندآوری وجود دارد.

شرایط دریافت وام ۲۰۰ میلیونی فرزندآوری

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، شرایط بازپرداخت این وام ۲۰ ساله است. همچنین بانک‌ها بر اساس اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام می‌کنند.


بیشتر بخوانید:شرط تازه بانک‌ها برای اعطای وام به آقایان


ضمن اینکه این وام برای خانواده‌هایی است که فاقد مسکن باشند. همچنین در سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شدند یا می‌شوند.

بر اساس اعلام معاون اعتبارات بانک مرکزی، وام فرزند سوم به ۶ بانک ابلاغ شد.

بانک‌ها از وام فرزند سوم بی‌خبرند؟

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز از مشکلات دریافت وام فرزندآوری و مشخصا وام ۲۰۰ میلیونی فرزند سوم می‌گویند. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را می‌خوانید.

«من دو تا شعبه بانک مسک، یه شعبه بانک صادرات و یه شعبه بانک کشاورزی رفتم، گفتن روح ما هم خبر ندارد. هیچ بخشنامه‌ای هم ابلاغ نشد.»

«بانک‌ها این وام ۲۰۰ میلیونی رو پرداخت نمیکنن و میگن به ما هیچ اطلاع رسانی نشد.»

«بانک مسکن ۳ ماهه برای وام فرزند سوم پرونده تشکیل دادم. میگن اعتبار نداریم.»

«امروز به بانک مسکن و تجارت مراجعه کردم گفتن ما خبر نداریم. بانک صادرات هم گفت باید یه هفته صبر کنی ببینی واقعیت دارد یا نه.»

وام ۲۰۰ میلیونی فرزند سوم در ادامه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ابلاغ شد. پیش از این هم بانک مرکزی در راستای این قانون ابلاغیه‌های دیگری هم برای وام فرزندآوری داشت.

بر این اساس، خانوار‌هایی که بعد از سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب دو فرزند شدند یا می‌شوند، ۱۳۰ میلیون تومان وام فرزندآوری می‌گیرند. همچنین خانوار‌هایی که بعد از سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب یک فرزند شدند یا می‌شوند، ۱۱۰ میلیون تومان وام می‌گیرند. خانوار‌هایی هم که دو نفر هستند، وام ۷۰ میلیونی می‌گیرند.

در ادامه نظر برخی از مخاطبان را در این مورد می‌خوانید

«بعد از دو ماه دویدن دنبال وام فرزندآوری برای بچه اولم رفتم بانک. گفت تو امتیازت کمه وام بهت تعلق نمیگیره.»

«من دو ماه که مدارکمو با ضامن و سفته تحویل بانک دادم. هنوز وامم رو واریز نکردن میگن بودجه نیست.»

«هیچ درگاهی برای ثبت نام این تسهیلات تعریف نشد. بانک‌ها با همین توجیه از پرداخت خودداری می‌کنند. درصورت امکان پیگیری شود.»

در همین سحابی، معاون اعتبارات بانک مرکزی درباره وام ۲۰۰ میلیونی فرزند سوم گفت: «از بانک‌ها خواستیم برای این که قانون نباید زمین بماند و لازم الاجراست اکتفا کنند، به این که وضعیت متقاضی را در سامانه سمات بانک مرکزی رصد کنند. اگر متقاضی تسهیلات مسکن یا جعاله فعالی نداشت، این را بیانگر این بدانند که این متقاضی فاقد مسکن است و این تسهیلات را به آن‌ها پرداخت کنند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وام بانکی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان