تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱

معرفی فیلم سینمایی لامینور ساخته داریوش مهرجویی

فیلم سینمایی لامینور آخرین ساخته داریوش مهرجویی با موضوع موسیفی است که به تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان و نویسندگی دایوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر به تازگی از پلتفرم فیلم نت اکران آنلاین شده است.

فیلم سینمایی لامینور

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: داریوش مهرجویی از کارگردانان و نویسندگان به نام سینمای ایران است، که از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران به شمار می‌رود. در کارنامه مهرجویی آثار موفقی نظیر «هامون»، «اجاره‌نشین‎‌ها»، «پری»، «سارا»، «لیلا» «درخت گلابی»، «مهمان مامان» و «سنتوری» دیده می‌شود. از نقاط قوت فیلم‌های داریوش مهرجویی می‌توان به شخصیت‌پردازی‌های دقیق و جذاب او اشاره کرد؛ در حقیقت او در سینمای ایران شخصیت‌های جذابی مانند هامون (با بازی مرحوم خسرو شکیبایی) خلق کرده است. «لامینور» آخرین ساخته‌ی مهرجویی است، که پس از اکران در سینما‌های سراسر کشور در عیدفطر سال ۱۴۰۱، حالا به صورت آنلاین از پلتفرم فیلم نت عرضه شده، با اینکه این فیلم از کارگردان به نام و بازیگران بسیار کار بلدی برخودار است، اما در فروش گیشه خود چندان موفق نبود.

خلاصه داستان فیلم سینمایی لامینور

به گزارش رویداد ۲۴ فیلم لامینور روایت زندگی دختری است که علاقه‌مند به برگزاری کنسرت است، که نقش این دختر را پردیس احمدیه بازی می‌کند این فیلم با روایت این دختر از زندگی‌اش آغاز می‌شود، او از گذشته خود و مخالفت پدر بازاری‌اش (با بازی سیامک انصاری) با ساز زدن و فعالیت در عرصه موسیقی روایت می‌کند، علاوه بر پدر دختر، نامزد تحمیلی‌اش (با بازی مهرداد صدیقیان) از حضور او در این عرصه جلوگیری می‌شود.

دختر داستان عاشق نواختن و برگزاری کنسرت شخصی برا تعدادی از طرفداران و هوادران خود است. چالش بزرگ داستان «لامینور» از همین علاقه و جدیت این دختر به نواختن ساز و برگزار کردن کنسرت خصوصی آغاز می‌شود.

معرفی فیلم سینمایی لامینور، آخرین ساخته داریوش مهرجویی

نام دختر یا بازیگر اصلی فیلم سینمایی لامینور، نادی است، نادی در تمام طول داستان برای دستیابی به هدف خود، با باور‌ها و تعصبات مردانه می‌جنگد. دومین فیلم موزیکال داریوش مهرجویی که حاضر نشد آن را در سی و هشتمین جشنوراه فیلم فجر اکران کند و از ابتدا اصرار به اکران عمومی فیلم لامینور داشت.

خواننده فیلم لامینور

خواننده فیلم لامینور، کاوه آفاق است، همان خواننده‌ی راک ایرانی که ترانه‌سرا، آهنگساز است، که یکی از گروه‌های راک پس از انقلاب به دست او رهبری می‌شود. کاوه آفاق در فیلم لامینور در چند سکانس حضور دارد که برای مخاطبان و طرفداران این خواننده می‌تواند جذاب باشد.

معرفی فیلم سینمایی لامینور، آخرین ساخته داریوش مهرجویی

بازیگران فیلم سینمایی لامینور

علی نصیریان، پردیس احمدیه، سیامک انصاری، مهرداد صدیقیان، علی مصفا، بیتا فرهی، امرالله صابری (بازیگر فیلم هامون)، رضا داودنژاد، محمد رضا شهبانی نوری (بازیگر نقش پسربچه در درخت گلابی)، فریماه فرجامی و کاوه آفاق از مهم‌ترین بازیگران فیلم سینمایی لامینور هستند.

علی نصریان بازیگر فیلم لامینور در نقش (آقاجون)

معرفی فیلم سینمایی لامینور، آخرین ساخته داریوش مهرجویی

علی نصیریان هنرمند بی‌بدیل سینمای ایران است که سال‌ها در زمینه تئاتر و سینما فعالیت حرفه‌ای داشته است، او با «گاو» (۱۳۴۸) اثر داریوش مهرجویی وارد عرصه‌ی سینما شد.

علی نصریان در طول دوران بازیگری اش در فیلم‌های زیادی هنرنمایی کرده است که اکثر آن‌ها به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده اند، فیلم‌هایی نظیر آقای هالو، کفش‌های میرزانوروز، ناخدا خورشید و … از مهم‌ترین تجربه‌های نصیریان هستند. او اخیرا در فیلم‌های سینمایی موفقی همچون «خورشید» (۱۳۹۸) به کار گردانی مجید مجیدی و «مسخره‌باز» (۱۳۹۷) به کارگردانی همایون غنی‌زاده هنرنمایی کرده است. همچنین علی نصیریان موفق به کسب جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای «مسخره‌باز» در سی‌و‌هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر شد.

پردیس احمدیه بازیگر فیلم لامینور در نقش (نادی)

معرفی فیلم سینمایی لامینور، آخرین ساخته داریوش مهرجویی

پردیس احمدیه متولد ۸ تیر سال ۱۳۷۱ در شهر تهران است، که علاوه بر کار سینمایی در تلویزیون هم حضور داشته است، او فارغ التحصیل رشته نوازندگی موسیقی و ساز ایرانی می‌باشد که به طور اتفاقی وارد عرصه بازیگری شد و حالا علاقمند به ایفای نقش‌های متفاوت و غیر کلیشه‌ای است.


بیشتر بخوانید: معرفی فیلم سینمایی ابلق ساخته نرگس آبیار


پردیس احمدیه سال ۱۳۸۵ وقتی ۱۵ ساله بود، به صورت اتفاقی با حمید نعمت الله آشنا شد و پس از آن توسط این کارگردان به افشین صادقی معرفی شد، پردیس احمدیه در «لامینور» شانس کار کردن با داریوش مهرجویی را داشته و داستان هم حول شخصیتی تعریف می‌شود که او اجرایش را بر عهده دارد، دختری عاشق موسیقی که در جدال با یک پدر و ساختار سنتی، تصمیم می‌گیرد راه خودش را برود.

مهرداد صدیقیان بازیگر فیلم لامینور

معرفی فیلم سینمایی لامینور، آخرین ساخته داریوش مهرجویی

مهرداد صدیقیان متولد ۳۰ بهمن سال ۱۳۶۷ در شهر تهران است، که از بازیگران محبوب سینما و تلویزیون است. او دیپلم ریاضی دارد و در کل دو جلسه دانشگاه رفته است. صدیقیان از ۱۷ سالگی وارد عرصه هنری شد.

مهرداد صدیقیان، سال ۱۳۸۴ وقتی ۱۷ ساله بود در پی فراخوان بازیگری برای بازی در نقش اصلی فیلم عصر جمعه به کارگردانی مونا زندی انتخاب و جلوی دوربین رفت، پس از آن سال ۱۳۸۵ با فیلم «اتوبوس شب» به کارگردانی کیومرث پوراحمد در کنار زنده یاد خسرو شکیبایی بازی کرد که خوش آیند‌ترین اتفاق زندگی هنری اش بود.

او برای بازی در فیلم اتوبوس شب، کاندیدای بهترین بازیگر آسیا در جشنواره آسیا پاسیفیک شد، همچنین او از جشن خانه سینما جایزه بهترین بازیگر مرد را کسب کرد.

عوامل پشت صحنه فیلم «لامینور»

  • کارگردان: داریوش مهرجویی
  • تهیه کننده: رضا درمیشیان
  • نویسنده: وحیده محمدی فر و داریوش مهرجویی
  • طراح گریم: عبدالله اسکندری
  • مدیر فیلمبرداری: بهرام بدخشانی
  • طراح لباس: گلناز گلشن
  • طرای صحنه: امیرحسین حداد
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان