تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۱

چگونه با تولید محتوا، سئو بهتری داشته باشیم؟

تولید محتوا یا بازرگانی محتوا، در عصر حاضر مهم‌ترین عملکرد را در جهت تبلیغات ارائه می‌دهد. تولید محتوا می‌تواند به مدیریت یک کسب‌و‌کار و افزایش بازدید مخاطبان بی‌انجامد. اما برای اینکه از تاثیر تولید محتوا در آموزش سئو بحث کنیم؛ لازم است مفهوم خود محتوا را کمی بازتر کنیم.

چگونه با تولید محتوا، سئو بهتری داشته باشیم؟

رویداد۲۴ تولید محتوا، به عنوان یکی از شیوه‌های بسیار پرطرفدار و قابل اعتماد در راستای سئو و بهینه‌سازی سایت شناخته می‌شود. البته شاید همچنان مفهوم تولید محتوا، آموزش سئو و رپورتاژ آگهی برای شما گنگ باشد، اما اگر کسب‌و‌کاری دارید که نیاز به دیده‌شدن دارد، یا مالک یک سایت فروشگاهی هستید و با اصول سئو و رپورتاژ آگهی آشنایی ندارید، ادامه این مطلب برای شماست.

تاثیر تولید محتوا در سئو
تولید محتوا یا بازرگانی محتوا، در عصر حاضر مهم‌ترین عملکرد را در جهت تبلیغات ارائه می‌دهد. تولید محتوا می‌تواند به مدیریت یک کسب‌و‌کار و افزایش بازدید مخاطبان بی‌انجامد. اما برای اینکه از تاثیر تولید محتوا در آموزش سئو بحث کنیم؛ لازم است مفهوم خود محتوا را کمی بازتر کنیم.

محتوا می‌تواند به هر شکلی که تصور می‌کنید، ارائه شود. محتوای متنی، صوتی‌، تصویری و ویدئویی انواع مدل‌های محتوا هستند که تفاوتی نمی‌کند برای یک سایت ارائه می‌شوند و یا در اپلیکیشن‌های رسانه‌ای به اشتراک گذاشته می‌شوند.
بهترین جمله‌ای که می‌تواند ارزش محتوا را در مدیریت کسب‌و‌کار نشان دهد، این است که: یک محتوا زبان یک محصول است.

منظور از اینکه یک محتوا، زبان محصول باشد، این است که یک محتوا می‌تواند یک محصول را به مشتری‌های خاص خود تبلیغ کند، یا به بیانی دیگر محتوا به چیزی اطلاق می‌شود که بتوان به وسیله آن با مخاطب ارتباط برقرار کرد. حتی می‌توان چنین برداشت کرد که همین مطلب یک محتوا است که برای برقراری ارتباط با شما تألیف شده است.
پس از آشنایی با مفهوم تولید محتوا، می‌توانیم به شرح تاثیر آن بر سئو بپردازیم؛ به صورت کلی تاثیر تولید محتوا بر سئو، از دو طریق صورت می‌گیرد؛ مستقیم و غیرمستقیم.

چگونه با تولید محتوا، سئو بهتری داشته باشیم؟

تاثیر مستقیم تولید محتوا بر سئو
منظور از سئو، تعریف گوگل از رتبه‌بندی سایت و بهینه‌سازی موتور جستجو است‌. بنابراین اولین تاثیری که تولید محتوا در رتبه‌بندی سایت دارد، به صورت مستقیم است.

گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها، به ارزیابی آن‌ها می‌پردازد و بررسی می‌کند که وجود یا عدم وجود انواع مختلفی از محتواها به چه صورت است. به عنوان مثال در رتبه‌بندی گوگل، سایتی که مشمول تمام محتواهای متنی، ویدئویی، تصویری و صوتی باشد، به نسبت سایتی که تنها شامل محتواهای متنی است، از ارزش بیشتری برخوردار است.
البته می‌توان گفت اولین اولویت، وجود محتوا است که به تاثیر مستقیم تولید محتوا بر سئو و رپورتاژ آگهی اشاره دارد.
همچنین ساختار بهینه نیز به صورت مستقیم در سئو تاثیر دارد. منظور رعایت اصول سئو اعم از کلمات کلیدی، تگ‌های H و.. است.

چگونه با تولید محتوا، سئو بهتری داشته باشیم؟

تاثیر غیرمستقیم تولید محتوا بر سئو
کاربران یا مخاطبان یک سایت، با وجود تاثیر غیرمستقیمی که بر روی سئو دارند، اما اهمیت ویژه‌ای را در این مسیر از آن خود کرده‌اند. وجود کاربران مهم‌ترین فاکتور برای گوگل است؛ بالطبع سایتی که از کاربران زیادی تشکیل شده باشد، ارزش بیشتری دارد.

معیار گوگل برای سنجش میزان کاربران یک سایت، مدت زمانی است که یک کاربر در سایت سپری می‌کند. به طور مثال اگر کاربری برای زمان طولانی در صفحه سایت شما باقی بماند، گوگل چنین برداشت خواهد کرد که سایت شما بسیار ارزشمند است و مطالب مفیدی برای کاربران دارد که آن‌ها را سرگرم می‌سازد و نیازشان را برطرف می‌کند.
از سوی دیگر، اگر گوگل تشخیص دهد که کاربران سایت شما به سرعت از صفحه سایت خارج می‌شوند، گمان می‌کند که سایت شما ارزش مفهومی و ساختاری ندارد و سعی می‌کند با پایین آوردن رتبه سایت شما، رتبه سایت‌های دیگر را بالا ببرد و آن‌ها را جایگزین کند.

بر همین اساس می‌گوییم که بهتر است از انواع مختلف تولید محتوا شامل متنی، ویدئویی، تصویری و صوتی بهره ببرید تا سایت شما برای کاربر به حدی جذاب باشد که برای مدت زمان طولانی در صفحه باقی بماند.
البته گاهی ارزش مفهومی یک محتوای متنی می‌تواند به تنهایی مخاطبان را جذب کند و رعایت چگالی کلمات کلیدی به همراه برطرف ساختن تمام نیازهای کاربر نیز بی‌تاثیر نخواهد بود.

چگونه با تولید محتوا، سئو بهتری داشته باشیم؟

آموزش سئو
از آنجایی که تولید محتوا نقش مهمی در رشد کسب‌و‌کار دارد و می‌تواند رتبه سایت شما را برای بیشتر دیده‌شدن ارتقا ببخشد، لازم است در راستای آموزش سئو نیز تعریفی ارائه شود.
اهمیت سئو در دنیای دیجیتالی و رسانه‌ای کنونی بسیار پررنگ شده است، به طوری که سئو می‌تواند تمام چشم‌ها را به سمت محصول شما معطوف کند.

سئو، واژه اختصاریافته عبارت Search engine optimization است که به عنوان بهینه‌سازی موتور جستجو تعریف می‌شود. هدف از آموزش سئو، بهبود عمکرد جستجوی عادی در راه رسیدن به رتبه‌بندی بالا و مشاهده‌شدن است.
آموزش سئو و بهره بردن از تکنیک‌های خاص آن، می‌تواند کسب‌و‌کار شما را وارد پله‌های ترقی کند.
در آموزش سئو، نکاتی وجود دارند که ابتدا ملزم به آگاهی از آن‌ها هستید:
⦁ تحقیق در مورد کلمات کلیدی
⦁ بررسی نیاز کاربران و پاسخ به سوالات رایج
⦁ تلاش برای ارائه مناسب
ناگفته نماند که آموزش سئو، بسیار گسترده‌تر از دایره لغت است؛ متخصصان بسیاری در این عرصه حضور دارند تا به رپورتاژ آگهی کمک کنند و برای بهتر شدن شرایط یک سایت فعالیت داشته باشند.

چگونه با تولید محتوا، سئو بهتری داشته باشیم؟

رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی، اطلاعیه‌ای است که با هدف اطلاع‌رسانی اتفاقات کسب‌و‌کار به کاربران، در رسانه‌های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند به انتشار می‌رسد. می‌توان گفت رپورتاژ آگهی به تبلیغات همسان گفته می‌شود که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته می‌شود؛ رپورتاژ آگهی همان هدف آموزش سئو است. چرا که شما در رپورتاژ آگهی سعی می‌کنید با تبلیغات، کاربران را جذب کنید و دقیقا سئو نیز می‌خواهد با اصول پایه کاربران را به سمت صفحه سایت شما سوق دهد.

چگونه با تولید محتوا، سئو بهتری داشته باشیم؟

الو کانتنت
شرکت خدمات سفارش تولید محتوا الو کانتنت، اولین پلتفرم مجرب و متخصص در زمینه آموزش و خدمات سئو است که می‌تواند سایت شما را از انواع محتواهای مذکور بی‌نیاز سازد. کارشناسان و متخصصان تیم حرفه‌ای الو کانتنت می‌توانند با تولید محتوا به روش رپورتاژ آگهی، سایت شما را در مسیر طلایی و هدفمند رتبه‌های بالای گوگل قرار دهند.
قابل ذکر است که‌ تیم الو کانتنت علاوه بر اجرای خدمات سئو و تولید محتوا، به آموزش سئو نیز می‌پردازد و برای ارتقای سطح کیفیت محتواهای خود، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

چگونه با تولید محتوا، سئو بهتری داشته باشیم؟

برچسب ها: سئو
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان