تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

داستان و بازیگران فیلم شب طلایی ساخته یوسف حاتمی کیا

فیلم شب طلایی، جدیدترین ساخته یوسف حاتمی‌کیا فرزند ابراهیم حاتمی کیا است. شب طلایی، اولین فیلمی است که ابراهیم حاتمی‌کیا در آن تهیه کنندگی را برعهده گرفته است.

فیلم شب طلایی

رویداد۲۴ فیلم سینمایی شب طلایی پس از این شمس طلا نام داشت، در چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شده است. کارگردان و نویسنده این فیلم، یوسف حاتمی‌کیا، متولد ۱۳۷۰، فرزند ابراهیم حاتمی‌کیا است. ساخت فیلم ایرانی شب طلایی را می‌توان به نوعی، فرصت دادن حاتمی کیا به فرزندش دانست.

خلاصه داستان فیلم ایرانی شب طلایی

داستان فیلم سینمایی شب طلایی از آنجا آغاز می‌شود که همه افراد خانواده در منزل مادر بزرگ جمع شده‌اند، که جشن تولدی برای مادربزرگ بگیرند. همه چیز طبق روال و برنامه ریزی شده پیش می‌رود تا اینکه داماد خانواده به صورت سر زده از سفر می‌رسد و از مادر بزرگ تقاضای شمش طلایی را می‌کند که چندوقت پیش، در خانه مادر بزرگ به امانت گذاشته است.

پس از جستجو در پی یافتن شمش طلا، اعضای خانواده متوجه می‌شوند که شمش نیست و این آغاز کشمکشی بزرگ بین اعضای خانواده است. تمام افراد خانواده و حاضر در این مهمانی، انگیزه‌هایی برای سرقت کردن شمش دارند و این موضوع محور اصلی فیلم نامه، فیلم سینمایی شب طلایی است که هرچه جلوتر می‌رود گره بیشتری در داستان می‌افتد.

کارگردان فیلم شب طلایی

یوسف حاتمی‌کیا فارغ‌التحصیل رشته سینما با گرایش تدوین است که تاکنون تعدادی فیلم مستند و داستانی کوتاه از جمله: مستند اجتماعی چشم جنگ (۱۳۹۴)، مستند ملاقات شیشه‌ای (۱۳۹۵) و مستند پژوهشی بازگشت (۱۳۹۷) را برعهده داشته است. او در فیلم چ (ساخته پدرش ابراهیم حاتمی‌کیا در مورد شهید مصطفی چمران) دستیار دوم کارگردان بود و درباره پشت صحنه این فیلم، مستندی ساخته است.

به گزارش رویداد۲۴ یوسف حاتمی‌کیا درباره ایده ساخت فیلم سینمایی شب طلاییمی‌گوید: «ایده اولیه از یک نگرانی و دغدغه شکل گرفت؛ درست زمانی که در حال نگارش فیلمنامه دیگری بودم و تصور نمی‌کردم روزی این ایده را تبدیل به فیلمنامه کنم. زمانی هم که نوشتن طرح شب طلایی را آغاز کردم، ناامید از امکان فیلمسازی شده بودم، چراکه چندین فیلمنامه قبلم تا مرز ساخته شدن رفته و هرکدام به دلایلی که عمدتا مالی بودند، متوقف شده بود. آنقدر ناامید بودم که زمان پایان طرح فیلمنامه، به این فکر افتادم که آن را تبدیل به رمان کنم. شاید بشود شب طلایی را غم‌نامه من توصیف کرد.»

فیلم شب طلایی، اولین ساخته فرزند ابراهیم حاتمی کیا

معرفی بازیگران فیلم سینمایی شب طلایی

در فیلم سینمایی شب طلایی، بازیگرانی مانند یکتا ناصر، حسن معجونی، مریم سعادت، مسعود کرامتی، بهناز جعفری، سوگل خلیق، سینا رازانی، علی باقری ایفای نقش کرده اند

حسن معجونی

فیلم شب طلایی، اولین ساخته فرزند ابراهیم حاتمی کیا

محمد حسن معجونی (زاده ۲۸ دی ۱۳۴۷) بازیگر و کارگردان تئاتر ایرانی است. او فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی بوده و سرپرست گروه تئاتر لیو است. اولین فیلمی که معجونی در آن به ایفای نقش پرداخته، فیلم همیشه پای یک زن در میان است به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۸۶ بود و با این فیلم پا به عرصه سینما گذاشت.

معجونی در مجموعه تلویزیونی مسافران (۱۳۸۸) به کارگردانی رامبد جوان و شمعدونی (۱۳۹۴) به کارگردانی سروش صحت نیز ایفای نقش کرده‌است. وی برای بازی در فیلم خوک (۱۳۹۶) به کارگردانی مانی حقیقی، نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیستمین دوره جشن سینمای ایران شد.

یکتا ناصر

فیلم شب طلایی، اولین ساخته فرزند ابراهیم حاتمی کیا

یکتا ناصر در ۱۲ آبان ۱۳۵۷ در شهر تهران متولد شد. پدرش افسر بازنشسته نیروی زمینی و مادرش خانه‌دار است. وی در ۱۹ سالگی به واسطه علاقه به بازیگری به چند دفتر سینمایی مراجعه کرده و در تست انتخاب بازیگر شرکت نمود به‌طوریکه در نهایت برای بازی در سریال گل‌های کاغذی انتخاب شد.


بیشتر بخوانید: معرفی فیلم سینمایی زالاوا فیلمی در ژانر وحشت


یکتا ناصر پس از بازی در سریال گل‌های کاغذی، کماکان فعالیت‌های خویش را ادامه داده و در چند مجموعه تلویزیونی دیگر نیز بازی کرد؛ تا اینکه در سال ۱۳۸۰ با ایفای نقش در فیلم ساقی رسماً فعالیت خود را در سینما آغاز نمود. او در این مدت وارد دانشگاه نیز شد و در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل گردید.

مریم سعادت

فیلم شب طلایی، اولین ساخته فرزند ابراهیم حاتمی کیا

مریم سعادت متولد ۱۳۳۷ در تهران است. این بازیگر و عروسک گردان ایرانی، فعالیت بازیگری خود را از سال ۱۳۶۴ شروع کرده و تاکنون نیز، در این عرصه مشغول است. مریم سعادت فارغ‌التحصیل لیسانس تئاتر عروسکی از دانشکده هنر‌های دراماتیک دانشگاه تهران است. تعدادی از فیلم‌های سینمایی سعادت را در ادامه برای آشنایی بیشتر شما نام می‌بریم: شهر گربه‌ها (۱۳۹۹)، زن‌ها فرشته‌اند ۲ (۱۳۹۸)، دشمن زن (۱۳۹۶)، پدر آن دیگری (۱۳۹۳)، آخرین سرقت (۱۳۹۰)، از ما بهترون (۱۳۸۷)، کلاغ‌پر (۱۳۸۶)، ماهی‌ها عاشق می‌شوند (۱۳۸۳) و…

مهم‌ترین سریال‌های تلویزیونی که سعادت در آن‌ها بازی کرده، عبارتند از: وضعیت زرد ٢ (۱۴۰۱)، دودکش ۲ (۱۴۰۰)، یکی بود، یکی نبود (۱۳۹۹)، محکومین (۱۳۹۶)، دردسر‌های عظیم ۱ و ۲ (۱۳۹۵-۱۳۹۶)، آرزو‌های شیرین (۱۳۸۶)، قصه‌های تابه‌تا (۱۳۷۳-۱۳۷۴) و…

فیلم شب طلایی، اولین ساخته فرزند ابراهیم حاتمی کیا

عوامل پشت صحنه فیلم شب طلایی

  • کارگردان: یوسف حاتمی کیا
  • تهیه کننده: ابراهیم حاتمی کیا
  • مدیر فیلمبرداری: محمد رسولی
  • چهره‌پرداز: امید گلزاده
  • طراح صحنه: امیرحسین حداد
  • طراح لباس: گلناز گلشن
  • تدوین: عماد خدابخش
  • صدابردار: امیر نوبخت حقیقی
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
0
0
شمش های طلا که شوهر و زن حامله پشت رادیاتور پکیج پیدا و درون کمد توی پذیرایی گذاشتند ، چگونه در اخر در گلدان فرامرز جاگذاری شده بود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان