تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

داستان فیلم شب، داخلی، دیوار به کارگردانی وحید جلیلوند

شب، داخلی، دیوار سومین فیلمی است که به کارگردانی وحید جلیلوند ساخته می‌شود، این فیلم به تازگی در جشنواره ونیز اکران و پس از آن در جشنواره تورنتو اکران خواهد شد. با ما همراه باشید تا با خلاصه داستان و بازیگران فیلم سینمایی شب، داخلی، دیوار بیشتر آشنا شوید.

فیلم شب داخلی دیوار

رویداد۲۴ «شب، داخلی، دیوار» سومین ساخته وحید جلیلوند در سینمای ایران است، اولین فیلم وحید جلیلوند، «چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت»، نام دشات که جایزه منتقدان بین‌المللی و جایزه ترویج گفتگوی بین ادیان را از جشنواره ونیز سال ۲۰۱۵ دریافت کرد.

دومین فیلم او، «بدون تاریخ، بدون امضا»، هم جایزه بهترین کارگردانی بخش افق‌های جشنواره ونیز را گرفت. «شب، داخلی، دیوار» که تقریبا فیلمی دو ساعته است، اولین حضور وحید جلیلوند در قسمت رقابتی جشنواره ونیز است. ایران امسال در بخش رقابتی جشنواره ونیز نمایندگی دیگر هم دارد که صحبت‌های زیادی درخصوص مضمون سیاسی یا غیر سیاسی این فیلم شده است. به همین ترتیب رقابت فیلم وحید جلیلوند در بخش اصلی ونیز هم تحت‌شعاع قرار گرفته است.

حضور فیلم «خرس نیست» در جشنواره ونیز امسال به دلیل آنکه جعفر پناهی، کارگردان فیلم در زندان است، به سیاست ارتباط می‌دهند، اما برگزارکنندگان این جشنواره می‌گویند پذیرفتن این فیلم در جشنواره ونیز قبل از بازداشت کارگردان بوده است. «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی و «بی رویا» آرین وزیردفتری از دیگر عنوان‌های ایرانی هستند که در بخش‌های مختلف جشنواره ونیز قرار است اکران شوند.

معرفی فیلم شب، داخلی، دیوار به کارگردانی وحید جلیل وند

خلاصه داستان فیلم سینمایی شب، داخلی، دیوار

به گزارش رویداد۲۴ علی، مردی نابینا (با بازی نوید محمدزاده) قصد دارد تا خودکشی کند، اما سرایدار ساختمان از این کار او جلوگیری می‌کند و مانع علی می‌شود، سرایدار به علی خبر می‌دهد که پلیس در جستجوی زنی فراری به نام لیلاست و این زن به احتمال زیاد در منزل او پنهان شده است.

لیلا (دیانا صبوحی) در تجمعات اعتراضی کارگران حضور پیدا کرده و بعد از به هرج و مرج‌کشیده‌شدن آن، توسط پلیس امنیت دستگیر شده است، اما هنگام انتقال به ون پلیس، پسر چهار ساله‌ای دارد که در این هیاهو گم می‌شود. کم‌کم علی از نظر عاطفی به لیلا - که از صرع شدید رنج می‌برد و بسیار ترسیده - وابسته می‌شود و با کمک کردن به او، به دنبال فرار از واقعیت دنیا به دنیای خیال است.

موسیقی فیلم شب، داخلی، دیوار

در بخش موسیقی فیلم سینمایی «شب، داخلی، دیوار» نام اُلافور آرنالدز، خواننده و آهنگساز ایسلندی، و محمدرضا شجریان دیده می‌شود. آرنالدز در میان مردم ایران بسیار محبوب است و کنسرت هم در ایران برگزار کرده است. اگر همکاری وحید جلیلوند و آرنالدز به شکل مستقیم نبوده باشد، احتمالا یکی از میکس‌های آثار آرنالدز و شجریان در موسیقی متن یا تیتراژ این فیلم استفاده شده است.

معرفی فیلم شب، داخلی، دیوار به کارگردانی وحید جلیل وند

بازیگران فیلم سینمایی شب، داخلی، دیوار

در فیلم سینمایی شب، داخلی، دیوار بازیگرانی نظیر نوید محمدزاده، امیر آقایی، علیرضا کمالی، سعید داخ، دانیال خیری خواه، دایانا حبیبی و دانیال خیری خواه ایفای نقش کرده‌اند.

نوید محمدزاده در نقش علی

معرفی فیلم شب، داخلی، دیوار به کارگردانی وحید جلیل وند

به گزارش رویداد۲۴ نوید محمدزاده متولد ۱۷ فروردین ۱۳۶۵ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است، او فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته عمران می‌باشد که قرار بود فوتبالیست شود، اما دیدن یک فیلم مسیر زندگی اش را تغییر داد و حالا از گرانقیمت‌ترین بازیگران ایران است.

نوید محمد زاده، در سال ۱۳۸۲ وقتی ۱۷ ساله بود به کلاس‌های بازیگری موسسه هنر هفت کرج رفت، او زیر نظر اساتیدی، چون مهتاب نصیرپور، علی سلیمانی، محمد یعقوبی و امیر قنبری دوره دید، اما تا سال ۱۳۸۶ هیچ فعالیت هنری نداشت.

نوید محمدزاده اولین بار در سال ۱۳۸۶ وقتی ۲۱ ساله بود با فیلم در میان ابر‌ها به کارگردانی روح الله حجازی بعنوان نقش مکمل مرد جلوی دوربین رفت. او بعد از اولین تجربه بازیگری در جلوی دوربین وارد تئاتر شد و سال ۱۳۸۷ با نمایش «ماه در آب» جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره استان تهران از آن خود کرد. نوید محمدزاده سپس سال ۸۸ در فیلم آندو بازی کرد که که مجوز اکران نگرفت.

نوید محمدزاده علاوه بر بازیگری، تجربه مجری بودن هم داشته است، او در سال ۱۳۹۰ به همراه سارا رسول زاده اجرای قسمت‌هایی از برنامه دوستان را که از شبکه جام جم پخش می‌شود برعهده داشت.

علیرضا کمالی در فیلم شب، داخلی، دیوار

معرفی فیلم شب، داخلی، دیوار به کارگردانی وحید جلیل وند

علیرضا کمالی متولد ۲۷ اردیبهشت ۱۳۵۹ در شهر تهران است، او فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری از دانشگاه تهران می‌باشد، فعالیت خود را با تئاتر شروع کرد و حالا با حضور در تلویزیون و سینما به شهرت رسیده است. علیرضا کمالی، در سال ۱۳۷۹ وارد دانشگاه شد و همزمان با تحصیل در حوزه هنری تهران ابتدا در رشته عروسکی شروع به فعالیت کرد و سپس بعد از سه سال در جشنوار تئاتر دفاع مقدس بهترین بازیگر شد.


بیشتر بخوانید:  معرفی فیلم سینمایی ابلق ساخته نرگس آبیار


علیرضا کمالی، در سال ۱۳۸۲ وقتی ۲۳ ساله بود بعنوان دستیار کارگردان در سریال شیخ بهایی شهرام اسدی به صورت جدی وارد کار شد و همین سال اولین بار در سریال ثارالله نقش حضرت علی اکبر را بازی کرد. او بعد از تجربه ناموفق در سریال ثارالله ۵ سال منتظر ماند تا در سال ۱۳۸۷ با فیلم سینمایی ملک سلیمان توانست استعداد خود را به نمایش بگذارد.

معرفی فیلم شب، داخلی، دیوار به کارگردانی وحید جلیل وند

عوامل پشت صحنه فیلم سینمایی شب، داخلی، دیوار

  • کارگردان: وحید جلیلوند
  • تهیه‌کننده: علی جلیلوند
  • نویسنده: وحید جلیلوند
  • مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای: نغمه دانش آشتیانی
  • مدیر تبلیغات: امیر حسین بزرگ زادگان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان