تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱

پرسپولیس می‌تواند ۱+۹ بازیکن در تیم ملی داشته باشد!

مرتضی کرمانی مقدم شماره ۸ اسبق پرسپولیس معتقد است شماره ۸ فعلی این تیم لیاقت دعوت به اردوی تیم ملی را دارد.

بازیکنان تیم ملی فوتبال

رویداد۲۴ در خبرها داشتیم که ۹ بازیکن پرسپولیس به اسامی؛ علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی فر، فرشاد فرجی، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، کمال کامیابی نیا و وحید امیری به سفارت اتریش رفتند تا روادید دریافت کنند.

در همین ارتباط اما مرتضی کرمانی مقدم ستاره پرسپولیس در نیمه دوم دهه ۶۰ نظر جالبی دارد و می‌گوید: به نظر من علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی فر، فرشاد فرجی، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، کمال کامیابی نیا و وحید امیری همگی شایسته دعوت هستند و حتی این عدد می‌تواند ۹ به علاوه یک شود!

او ادامه می‌دهد: مرتضی پورعلی گنجی هم می‌تواند به اردوی تیم ملی دعوت شود چرا که هم مدافع با تجربه ای است و هم در پرسپولیس نشان داده که دوباره به اوج برگشته است. این بازیکن تجربه حضور موفق در جام جهانی روسیه را هم دارد که می‌تواند در قطر به دراگان اسکوچیچ و تیم ملی کمک کند.

کرمانی مقدم تصریح می‌کند: البته حتما بنویسید که تحت هر شرایطی باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت. من خودم یک بازیکن ملی بودم که توسط مرحوم پرویز دهداری، علی آقا پروین و آقای مهدی مناجاتی به تیم ملی دعوت می‌شدم. می‌دانم هرلیستی که سرمربی تیم ملی می‌دهد ممکن است موافق یا مخالفانی داشته باشد. در نهایت تصمیم گیرنده خود دراگان اسکوچیچ است و من فقط به عنوان یک پیشکسوت تیم ملی معتقدم در این شرایط و بازی‌های جام جهانی به کار تیم ملی می‌آید.

از کرمانی مقدم می‌پرسیم موافق ماندن یا رفتن اسکوچیچ است که می‌گوید: من از روز اول موافق انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی نبودم اما دوستان او را انتخاب کردند. حالا ما فرصتی تا شروع جام جهانی نداریم و شاید بهترین تصمیم حفظ دراگان اسکوچیچ باشد.


بیشتربخوانید: با این بازیکنان ناآماده به جام جهانی می‌رویم؟


ستاره اسبق پرسپولیس و تیم ملی در خصوص مطرح شدن اسم کارلوس کی‌روش به عنوان جانشین دراگان اسکوچیچ نیز خاطرنشان می‌کند: همان طور که خیلی‌ها نوشتند شاید این یک شعار تبلیغاتی بوده باشد. کی‌روش مربی خوبی است اما در این مقطع هر کسی را بیاورید معجزه نمی‌تواند کند. شاید حتی در صورت ناکامی‌احتمالی در جام جهانی جانشین اسکوچیچ بهانه هم داشته باشد و بگوید دیر تیم را تحویل گرفتم و زیر بار مسئولیت نرود. البته من می‌گویم اگر قرار به تعویض اسکوچیچ بود باید خیلی زودتر و حتی پس از شکست بد مقابل کره جنوبی این اتفاق می‌افتاد اما الان دیگر خیلی دیر شده است.

مرتضی کرمانی مقدم در خصوص حسرت جام جهانی برای نسل خودش نیز یادآور می‌شود: از بازیکنان هم نسل من مثل مرحوم سیروس قایقران، مجتبی محرمی، محسن عاشوری، فرشاد پیوس، مجید نامجو مطلق و ... به عنوان نسل سوخته فوتبال یاد می‌شود. من از خودم تعریف نمی‌کنم اما هر کدام از اسامی‌که آوردم اگر امروز بازی می‌کردند ۱۰۰ میلیارد تومان حداقل قیمت داشتند. ما در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۰ خیلی به صعود  نزدیک شدیم و روی تفاضل گل جلوی چین حذف شدیم. علت اصلی آن هم سهمیه کم آسیا در آن زمان و عدم برنامه ریزی درست و حرفه ای فوتبال ایران برای حضور در چنین رویداد بزرگی بود. بازی در جام جهانی حسرت بزرگ بازیکنان هم نسل من است که فوق العاده با استعداد بودند اما متأسفانه از این افتخار به دلیل مشکلات فراوان سخت افزاری و مسائل دیگر زمان ما، محروم شدند.

کرمانی مقدم در پایان در خصوص پیش بینی نتایج تیم ملی در جام جهانی روسیه و تقابل با انگلیس، آمریکا و ولز هم می‌گوید: دوست دارم خوش بین باشم و تیم کشورم در هر سه بازی برنده شود اما با وضعیت امروز اگر بخواهم واقع بینانه حرف بزنم باید بگویم به احتمال زیاد با یک تساوی از قطر به ایران باز خواهیم گشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان