تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۱

توضیح سخنگوی دولت درباره بازداشت بازرس ویژه وزیر راه: با نظارت خود دولت بوده

علی بهادری در واکنش به بازداشت یکی از مدیران وزارت راه گفت: بازداشت صورت گرفته در وزارت راه با نظارت خود دولت بوده است. آقای رئیس‌جمهور و دولت خط قرمزی در مقابله با فساد ندارند. این کار در قالب گشت ارشاد دولت و شعار‌های رئیس‌جمهور بود.

بازداشت نوه مکارم شیرازیرویداد۲۴ بهادری جهرمی در واکنش به بازداشت یکی از مدیران وزارت راه گفت: بازداشت صورت گرفته در وزارت راه با نظارت خود دولت بوده است. آقای رئیس‌جمهور و دولت خط قرمزی در مقابله با فساد ندارند. این کار در قالب گشت ارشاد دولت و شعارهای رئیس‌جمهور بود.

نشست خبری علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز (سه شنبه) با حضور نمایندگان اصحاب رسانه در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

ماموریت جدید دبیرخانه دولت

وی ضمن تشکر از نکات و توصیه‌های امیدبخش رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیات دولت گفت: بعد از این دیدار دولت سعی کرد استمرار، پشتکار و حرکت خودش را داشته باشد. جلساتی نیز مسئولین کشور با رئیس جمهور در جهت تحقق منویات رهبری برگزار کردند.

وی افزود: دبیرخانه دولت مکلف شد تک‌تک موارد مورد تأکید رهبری را از همه دستگاه‌ها در همه استان‌ها پیگیری کند.

سخنگوی دولت به سفر اربعین اشاره کرد و گفت: ستاد اربعین جلساتی را با رئیس جمهور داشته و مصوباتی هم در جلسه هیات دولت در جهت سهولت این گردهمایی به تصویب رسیده است.

بهادری ادامه داد: باید بین همه بخش های دولت و مردی همکاری شکل بگیرد تا این گردهمایی با سهولت صورت بگیرد.

بهادری جهرمی با اشاره به در پیش رو بودن مراسم اربعین اظهار کرد: بعد از فروکش کردن کرونا پیش بینی این است که حجم مشارکت مردم به عدد بالایی برسد و تا میزان پنج میلیون نفر هم تخمین زده شده است. در حالی که در سال گذشته به دلیل کرونا این میزان ۱۰۰ هزار نفر بود.

وی با بیان اینکه ۱۰ فرودگاه بین المللی جهت پرواز به عراق آماده خدمت هستند، گفت: ۶ مرز زمین هم برای تردد زائران به عراق دیده شده است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: توصیه می‌کنیم برای سفرهای زمینی مرزهای غیر ازمرز مهران را انتخاب کنند تا بار سفر بین مرزهای مختلف توزیع شود.

بهادری تصریح کرد: وزارت راه هم جهت تمهیداتی را جهت تسهیل در تردد اندیشیده است. تلاش شد ضمن اینکه هزینه بیمه مانند سال ۹۸ باشد تصمیم گرفتیم خدمات بیمه ۸۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: ویزا با همکاری طرف عراقی حذف شد و این موضوع کمک کار شد و باعث شد جمعیت بیشتری اقدام به این سفر کنند.

سخنگوی دولت بیان داشت: تسهیلات ۵ میلیون تومانی برای سرپرست خانوار و تسهیلات ۳ میلیون تومانی برای زوار در نظر گرفته است که جهت دریافت این تسهیلات نیازی به حضور فیزیکی در بانک نیست و ضامن هم نمی‌خواهد.

ارائه خدمات اینترنت رایگان برای زائران اربعین

سخنگوی دولت تاکید کرد: برای رفع مشکلات ارتباط، تقویت آنتن دهی در مرزها صورت گرفته است و از شنبه هفته آینده بالن اینترنت رایگان برای زوار اربعین در عراق فعال می‌شود. همچنین اینترنت وای‌فای رایگان نیز در برخی موکب‌ها در مسیر راهپیمایی در نظر گرفته شده است تا به زوار خدمات دهد.

بهادری افزود: با همکاری ایران و عراق مقرر شد در مسیر نجف تا کربلا اینترنت رایگان ارائه شود. حتی در برخی از پیام‌رسان‌های داخلی امکان تماس صوتی رایگان را فراهم کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از شرکت‌ها امکان اشتراک‌گذاری وسیله نقلیه را برای زائران فراهم کرده‌اند تا از طریق این سامانه باهم قرارهای مشترکی در رفت و برگشت به مرز داشته باشند. این امکان برای اسنپ، تپسی و ماکسیم هم فراهم شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ارائه خدمات پزشکی رایگان برای زائران فراهم شده است گفت: سامانه ای هم توسط وزارت ارتباطات راه اندازی شده است که تمامی خدمات ارائه شده در آن قابل مشاهده است.

بهادری جهرمی گفت: در جلسه اخیر دولت رییس جمهوری به همه دستگاه‌ها دستور دادند که حداکثر امکانات را برای سفر اربعین فراهم کنند.

بهادری درباره نحوه عملکرد درگاه خدمات الکترونیک و پیوستن دستگاه های اجرایی کشور به این درگاه گفت: بیش از ۳۰ دستگاه در این درگاه اقدام به ثبت نام کرده اند و ان‌شاءالله دولت و مجلس به دنبال این هستند تا دستگاه های بیشتری به این درگاه ملحق شوند.

پاسخ ایران و روند مذاکرات

سخنگوی دولت در مورد پاسخ ایران و روند مذاکرات گفت: گفتگوهای برجامی ادامه دارد و ما از ابتدا ۴ موضوع تضمین ها، راستی آزمایی های عملی، رفع تحریم‌ها به صورت پایدار و ادعاهای سیاسی آژانس در مورد پادمان پیگیری کردیم.

وی با اشاره به اینکه ما گفتگوها را هرگز ترک نکرده و در آینده نیز ترک نخواهیم کرد گفت: طرف مقابل باید از زیاده خواهی دست بردارد و تضمین ها در مذاکرات باید اطمینان بخش باشد.

موضوع بحران آب در کشور

بهادری درباره موضوع بحران آب در کشور توضیح داد: بحران خشکسالی جهانی است و باید مدیریت آب موجود پیش از این صورت می‌گرفت؛ اقداماتی که صورت گرفته است که کافی نبوده است. وزارت نیرو ۳۰۰ نقطه را شناسایی کرد و برنامه هایی برای جلوگیری از بحران آبی برای این نقاط ارائه کرد.

سخنگوی دولت افزود: وزیر نیرو طرح های میانبری را مثل طرح آبرسانی غدیر اجرایی کرد و به صورت ضرب‌العجلی بحران آب را به نحوی مدیریت کرد.

بهادری در مورد قیمت بلیت های زمینی و هوایی برای سفر اربعین توضیح داد: متاسفانه در ایام شلوغی و بعد از اینکه وزارت راه نرخ مصوبی را تعیین کرد، معمولا شاهد تخلفات شرکت های مسافربری هستیم.

وی افزود: ظرفیت ناوگان کشور ما در حوزه هوایی با تقاضا تناسب ندارد و باید از مسیرهای جایگزین این مشکل حل شود. بهادری در مورد مصوبات سفرهای استانی گفت: در دور اول سفرهای استانی اولویت با تکمیل طرح های نیمه تمام بود. دولت در این دور کلنگ زنی جدید جز مسکن نداشت. در دور اول سفرهای استانی ۹۱۰ توافق با دستگاه های های اجرایی منعقد شد.


بیشتر بخوانید: مشاور بازداشت شده وزیر راه با آیت الله مکارم شیرازی چه نسبتی دارد؟


سخنگوی دولت تصریح کرد: از ۵۰۳۰ طرح دولت در سفرهای استانی ۱۹۱ طرح نهایی، ۴۵۷۸ طرح در حال اجرا و ۲۵۲ طرح هم در دست پیگیری عملیات اجرایی است.

درباره مشکلات آب همدان، اقداماتی که در دولت وقت انجام گرفت کافی نبود و صحبت‌های مدیران سابق گویای اذعان آنها به ۳۰۰نقطه تنش آبی در کشور از جمله همدان بوده است. انتقال آب سد تالوار در ۸سال گذشته نیمه راکد بوده است. وزارت نیرو طرح را تسریع کرده و طرح میانبری در نظر گرفته شد که تنش آبی را مدیریت کند. برای بلندمدت باید طرح‌های پایدار اجرا شوند. رئیس‌جمهور به‌صورت ویژه بر موضوع آب تاکید دارند. با همکاری همه به‌ویژه در بخش کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و مدیریت پساب امیدواریم شاهد حل مشکل باشیم.

بازداشت بازرس ویژه وزیر تحقق گشت ارشاد مدیران دولت بود

آذری جهرمی در واکنش به بازداشت یکی از مدیران وزارت راه گفت: بازداشت صورت گرفته در وزارت راه با نظارت خود دولت بوده است. آقای رئیس‌جمهور و دولت خط قرمزی در مقابله با فساد ندارند. این کار در قالب گشت ارشاد دولت و شعارهای رئیس‌جمهور بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان