تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

پورکیانی «بازنشسته» از بیمه البرز خواهد رفت؟/ این ترکیب بازنده است!

با این که شرکت بیمه ایران به طور رسمی از «محسن پورکیانی» خواسته جایگاهش در بیمه البرز را رها کرده و به محل کار سابق خود بازگردد، او به کار خود در جایگاه مدیرعاملی بیمه البرز ادامه می‌دهد.

پورکیانی بیمه البرز

رویداد۲۴ با ابطال ماده ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و ممنوعیت مرخصی بدون حقوق که مشمول قانون دو شغله بودن نیز می‌شود، محسن پورکیانی باید برای تعیین تکلیف وضعیت خود به شرکت بیمه ایران برگردد. پورکیانی از آذر ماه سال ۱۳۹۸ به صورت مامور مدیرعامل بیمه البرز شده است.

 دست‌کم ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی به بانک ملت به بار آورده و توانسته این شرکت را در زمره ابربدهکاران بانک ملت قرار دهد. این موضوع آن قدر بالا گرفته که حتی رییس کمیسیون اصل نود قانون اساسی هم آن را با مدیرعامل شرکت بیمه ایران مطرح کرده است. بر اساس اصل ۱۴۱ قانون اساسی و تبصره ۴ قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب مجلس، «ریاست و مدیریت عامل یا عضویت هیات مدیره انواع شرکت‌های خصوصی جز شرکت‌های تعاونی ادارات و موسسات برای کارکنان دولت ممنوع است.»

محسن پورکیانی

نامه بیمه ایران به محسن پورکیانی برای تعیین تکلیف دو شغله بودن

چندی پیش بود که اطلاعاتی درباره گم شدن ۵ میلیون یورو در بیمه البرز منتشر شد. اکنون گرچه سرنوشت آن پول نامشخص است، اما مدیرعامل کنونی معتقد است این موضوع بر عهده مدیران پیشین است. هنوز داغ آن ماجرا سرد نشده بود که به تازگی اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت از سال ۱۳۹۹ تا سه ماهه ابتدایی امسال حدود ۴۲ میلیارد تومان برای «آگهی و تبلیغات»‌ هزینه کرده است.

صورت مالی بیمه البرز

برخی فعالان صنعت بیمه، آمدن او به شرکت بیمه البرز را «پرحاشیه» نامیده بودند، به گونه‌ای که وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز مجبور شد نسبت به این اظهارنظر‌ها واکنش نشان دهد. محمدرضا میری لواسانی عضو سابق هیات مدیره بیمه البرز در آن زمان گفته بود که از عضویت در هیات مدیره این شرکت به این دلیل که از دستور یکی از معاونان «دژپسند» مبنی بر دادن رای به فرد مورد نظر وزارت اقتصاد برای مدیرعاملی این شرکت -پورکیانی- امتناع کرده بود، برکنار شده است!

عباس معمارنژاد معاون وقت بانک و بیمه وزارت اقتصاد به طور ویژه بر مدیرعاملی پورکیانی نظر داشت و نظر خود را حتی به قیمت به هم ریختن ترکیب هیات مدیره شرکت، عملیاتی کرد.

پورکیانی عملکرد موفقی هم در بیمه البرز نداشته است. این شرکت در حوزه بیمه‌گری طی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ تغییر محسوسی نداشته و تنها با رشد حدود چهار درصدی در سود همراه شده است. گرچه درآمد حق بیمه دریافتی شرکت ۵۶ درصد، نرخ خسارت پرداختی و مزایای ناخالص ۵۷ درصد رشد داشته و درآمد سرمایه‌گذاری‌ها و سایر درآمد‌های بیمه‌ای با افت حدود ۱۳ درصدی همراه شده است. با این همه، رشد هزینه‌های عمومی و اداری و ریزش ۵۶ درصدی سایر درآمد‌های عملیاتی موجب شده تا سود خالص شرکت با افت ۳۴ درصدی همراه شود.

در چنین که تلاش زیادی هم برای مثبت نشان دادن دوره مدیریت پورکیانی می‌شود، به پورکیانی پیشنهاد شده پیش از آن که کار به ارجاع مراجع قانونی بکشد، با استناد «بازنشستگی» از این جایگاه خداحافظی کند تا فرد دیگری مدیرعاملی شرکت بیمه البرز را برعهده بگیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
0
صحبت سر 42میلیارد تومان تبلیغات صرفا رد گم کنی برای انحراف افکار از هزینه‌های چند ده میلیاردی هست که به عناوین مختلف در بخشهای پشتیبانی و آیتی شرکت و قراردادهای گوناگون به یغما رفته است نکته جالب اینکه فردی به نام حامد عابدینی از نزدیکان پورکیانی همه کاره شرکت شده و هزینه‌های سنگینی به شرکت تحمیل می‌کند از جمله خرید تجهیزات و سیستمهای کامپیوتری شرکت و برنامه های نرم افزاری بدون فایده و دکوراسیون شرکت که از حد گذشته
و حقوقهای نجومی برای خود و نیروهای وابسته و وارداتی پورکیانی در نظر گرفتند

پیدا کنید پرتقال فروش را
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان