تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱

پیشکسوت آبی‌ها: استقلالِ ساپینتو بوی قهرمانی نمی‌دهد

مجتبی انصافی پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: شکل بازی استقلال، رنگ و بوی یک مدعی اصلی قهرمانی را ندارد. باید دید که در آینده وضعیت تغییر می‌کند یا خیر. بازیکن ۱۰ میلیاردی استقلال باید در حد همین قیمت بازی کند. بعضی بازیکنان تیم بسیار معمولی بازی می‌کنند.

ساپینتو

رویداد۲۴ مهدی تاج رئیس جدید فدراسیون فوتبال، به وعده خود در خصوص استخدام مجدد سرمربی محبوب خود جامه عمل پوشاند. کارلوس کی روش بعد از چند سال جدایی، سرانجام به ایران بازگشت و هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت.

کی روش بعد از قطع همکاری با ایران، روی نیمکت تیم‌های ملی کلمبیا و مصر نشست و دوران چندان موفقی با این دو تیم نداشت. این تصمیم مهدی تاج و همکاران او تا به امروز با بازخوردهای متفاوتی مواجه شده است. برخی کارشناسانِ مخالف کارلوس کی روش، معتقدند که فدراسیون برخورد خوب و درخوری با دراگان اسکوچیچ نداشت.

از دید آن‌ها، اسکوچیچ با توجه به داشته‌ها و امکانات موجود، نتایج خوبی گرفت و تیم به‌هم‌ریخته ویلموتس را سروسامان داد. موافقان اسکوچیچ، او را بهترین گزینه در وضع کنونی می‌دانستند؛ اما در سمت مقابل، مربی کروات مخالفانی هم در کشور داشت. این دسته بر این باور بودند که اسکوچیچ مأموریت خود را انجام داده و دیگر چیز بیشتری نمی‌تواند به ملی پوشان اضافه کند.

درهرصورت کی روش سرمربی تیم ملی ایران در قطر خواهد بود. از امروز چاره‌ای جز حمایت از کادر فنی جدید برای دستیابی به موفقیت در میدان بزرگ جام جهانی نیست. مربی ۶۹ ساله پرتغالی در دو دوره گذشته جام جهانی، نتایج مطلوبی با ایران در برزیل و روسیه کسب کرد.

در جام جهانی پیش، تیم ملی ایران با هدایت کی روش تا لحظات پایانی بازی با پرتغال، شانس صعود از گروه خود را داشت. چه‌بسا اگر آن موقعیت طارمی تبدیل به گل می‌شد، سرنوشت کارلوس کی روش در ایران نیز تغییر می‌کرد. ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز هم‌گروه است.

تیم ملی ایران در اولین بازی خود باید به مصاف شاگردان گرت ساوتگیت برود. گسترش نیوز برای بررسی شرایط فعلی تیم ملی و همچنین وضعیت استقلال در لیگ برتر، گفت‌وگویی با مجتبی انصافی بازیکن اسبق آبی پوشان انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

انتخاب کی روش کاملاً درست بود

مجتبی انصافی درباره انتقاد برخی کارشناسان نسبت به بازگشت کارلوس کی روش گفت: ما در فوتبال ایران به حد کافی منتقد داریم. کسی به اصل مطلب اشاره نکرده و فقط به دنبال کوبیدن شخص هستند. در دو ماه باقی‌مانده باید به کی روش اعتماد کرد. در صورت رفتن او، چه کسی می‌تواند تأثیرگذار باشد؟ هر فردی که برسر کار بیاید، بهانه‌جویی خواهد کرد.

او در مورد انتخاب کی روش به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی بیان کرد: به اعتقاد من انتخاب کی روش کاملاً درست بود. او نسبت به بازیکنان تیم به‌واسطه همکاری در گذشته، شناخت خوبی دارد. اولین فاکتور مهم برای یک مربی، آگاهی او در خصوص تیم، بازیکنان و فضای حاکم بر فوتبال آن کشور است.

کارشناس فوتبال ادامه داد: او تغییرات احتمالی نیز متناسب با حریف انجام می‌دهد. این مربی، تیم آنالیز خوبی دارد و برحسب سبک بازی رقبا، تاکتیک تیم خود را انتخاب می‌کند. دیگر ویژگی حائز اهمیت کارلوس کی روش، نظم و انضباط منحصربه‌فرد او است. باوجود او، بازیکنان اجازه دخالت در امور دیگر را به خود نمی‌دهند.

او افزود: در حضور کی روش هر فرد برطبق شرح وظایفی که دارد برای تیم ملی تلاش می‌کند. مربی در ایران، در وهله اول باید بر روی بازیکن احاطه داشته باشد. کی روش مدیریت بازیکنان را خوب بلد است. او مهارت بالایی در دادن انگیزه و روحیه به شاگردانش را دارد.

این مدافع پیشین فوتبال ایران در رابطه با بهترین گزینه برای پست دروازه‌بانی تیم ملی در جام جهانی تصریح کرد: به نظر من علیرضا بیرانوند می‌تواند بهترین انتخاب باشد. او تجربه بیشتری در عرصه ملی دارد و سابقه حضور در درون دروازه تیم ملی را در روسیه دارد. حضور او در فوتبال اروپا نیز باید در نظر داشت.


بیشتربخوانید: ایده ساپینتو با ترفند استراماچونی


استقلال ساپینتو بوی قهرمانی نمی‌دهد

او در ارتباط با وضعیت استقلال در این فصل به گسترش نیوز گفت: استقلال در بازی آخر خوب و تهاجمی کار کرد؛ اما تیم مقابل نساجی بود که شرایط خیلی خوبی در این فصل نداشته است. پس نمی‌توان از الآن به تمجید استقلال پرداخت. نوع فوتبال ساپینتو، به درد قهرمانی نمی‌خورد.

بازیکن اسبق آبی‌های پایتخت خاطرنشان کرد: شکل بازی استقلال، رنگ و بوی یک مدعی اصلی قهرمانی را ندارد. باید دید که در آینده وضعیت تغییر می‌کند یا خیر. بازیکن ۱۰ میلیاردی استقلال باید در حد همین قیمت بازی کند. بعضی بازیکنان تیم بسیار معمولی بازی می‌کنند.

او درباره نقاط ضعف استقلال در لیگ بیست و دوم توضیح داد: خط هافبک استقلال هنوز مطمئن و کارآمد عمل‌ نکرده است. عنصر خلاقیت در میانه میدان استقلال دیده نمی‌شود. مدیران باشگاه، کلی مهاجم خریدند ولی دریغ از یک هافبک بازی‌ساز! هافبک‌های استقلال در بحث مالکیت توپ ضعیف هستند.

یک محک جدی برای مرد پرتغالی استقلال

مدافع پیشین استقلال در مورد مدعیان قهرمانی در فصل جاری و به‌ویژه گل گهر بیان کرد: چند تیم در این فصل در قواره یک مدعی نشان دادند. یکی از این تیم‌ها گل گهر است. تیم‌های امیر قلعه نوعی در صورت عدم حاشیه‌سازی و مشکلات داوری، همیشه جزو مدعیان هستند.

او یادآور شد: گل گهر پارسال هم می‌توانست مدعی اصلی باشد ولی برخی حواشی اجازه نداد. مصاف بعدی استقلال خیلی سخت است. بازی با گل گهر، یک محک جدی برای ساپینتو خواهد بود.

مجتبی انصافی در پایان اضافه کرد: امیدوارم تیم ملی در جام جهانی، بازی‌های خوب و آبرومندانه‌ای را ارائه کند. طبیعتاً کسب نتایج مطلوب باعث شادی و غرور مردم ایران می‌شود. بازیکنان ما باید برای پیراهن تیم ملی و پرچم این کشور بجنگند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان