تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱

روزنامه «ایران» اعتراضات مردمی را «آشوب» خواند!

روزنامه دولتی ایران امروز در گزارش یک خود اعتراضات مردمی را آشوب خواند.

روزنامه «ایران» اعتراضات مردمی را «آشوب» خواند!
رویداد۲۴ روزنامه ایران گزارش یک امروز خود را به پوشش اخبار مربوط به اعتراضات مردمی به گشت ارشاد اختصاص داده، اما این اعتراضات را «آشوب» خوانده است.

بخش‌هایی از گزارش این روزنامه دولتی به شرح زیر است:

*شواهد بسیاری نیز نشان می‌دهد که هسته‌های اولیه به اغتشاش کشیدن اعتراضات مردم و رادیکالیزه کردن آن برای انتشار صحنه‌های خشن از خیابان‌های ایران به رسانه‌های دنیا کاملاً برنامه‌ریزی شده و البته تکراری است.

*روز گذشته در برخی مراکز استان و دیگر شهر‌ها تجمعات ساختارشکنانه و پراکنده صورت گرفت که بعضاً با دخالت نیرو‌های انتظامی پایان یافت.

*سه‌شنبه ۲۹ شهریور تصاویری از شهر‌های تبریز، مشهد، زنجان، بندرعباس، یزد، اصفهان، تهران، ساری، شیراز، همدان، سنندج، کرمانشاه، قزوین و رفسنجان مخابره شد که همراه با شعار‌ها و اقدامات هنجارشکنانه و بعضی دیگر با تخریب اموال عمومی از جمله چندین دستگاه خودروی نیرو‌های فراجا همراه بود.


بیشتر بخوانید: بازگشت طبقه متوسط از دانشـگاه تا خیابان


*شهر‌های کرمانشاه و مشهد نیز شاهد درگیری پراکنده آشوبگران با عوامل نیروی انتظامی بود که در مشهد تا ساعاتی پس از غروب آفتاب نیز ادامه یافت.

*در مشهد آشوبگران در اقدامی ضد انسانی یکی از پرسنل نیروی انتظامی را آتش زدند.

*از طرفی، دانشگاه‌های علم و صنعت، علم و فرهنگ و شهید بهشتی در تهران، دانشگاه‌های یزد، تبریز و اصفهان نیز شاهد برگزاری تجمعاتی بود که همراه با شعار‌های علیه نظام و مبانی اسلام و همچنین بدون ربط به مرگ مهسا امینی، در نهایت پایان یافت.

*گفتنی است در دانشگاه شهید بهشتی یکی از افراد انتظامات این دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفت و همچنین دانشگاه علم و صنعت شاهد درگیری فیزیکی بین برخی دانشجویان بود.

*در خبری دیگر، استاندار کردستان اعلام کرد که در آشوب‌های اخیر در این استان، یک شهروند دیواندره‌ای با سلاحی جنگی کشته شده که هیچ‌کدام از رده‌های نیرو‌های مسلح از این نوع سلاح استفاده نکرده اند. بلافاصله نیز مشخصات و تصویر آن فرد از شبکه‌های معاند پخش شد. به گزارش تسنیم به نقل از اسماعیل زارعی کوشا، فرد دیگری با همان شرایط داخل خودرویی نزدیک بیمارستان سقز رها شده بود. مرگ نفر سوم هم کاملاً مشکوک و در دست بررسی است.

*در نزدیکی خیابان ایتالیا یکی از معدود حاضران در تجمع خیابانی روسری از سرخود برداشته و مردی که این فرد را هدایت می‌کند با آوردن بنزین به او کمک می‌کند تا آن را آتش بزند، این صحنه به‌دقت با نمایی سینمایی فیلم‌برداری شده و ساعتی بعد با سرعت بالا در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های بیگانه منتشر می‌شود. ساعتی بعد همین فرد بالای یک خودرو عبوری رفته و با بالا و پایین پریدن روی آن دیگران را برای پیوستن به شورش دعوت می‌کند؛ همان تعداد افراد همراه با این زن این بار نقش محافظ را برای او بازی کرده و اجازه نزدیک شدن مردم به او را نمی‌دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات شما
پیشخوان