تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

نمایندگان مجلس درباره فوت مهسا امینی چه گفتند؟/ رویارویی در ۴ جناح +جدول

نمایندگان مجلس در ماجرای فوت مهسا امینی به ۴ دسته تقسیم شده‌اند؛ موافقان گشت ارشاد، مخالفان گشت ارشاد، نمایندگانی که موضع مبهم گرفتند و نمایندگانی که ترجیح دادند اصلا حرفی نزنند که بعدا به مشکل برنخورند.

مهسا امینی

رویداد۲۴ میثم سعادت: بعد از وفات مهسا امینی و موج حمایتی که در شبکه‌های اجتماعی درباره او شکل گرفته است، بعضی نمایندگان مجلس هم به اظهار نظر درباره تراژدی مهسا امینی پرداختند و سعی کردند با موج‌های حمایتی که در انتقاد از برخورد‌های گشت ارشاد شکل گرفته همراه شوند. بررسی‌های روید اد ۲۴ نشان می‌دهد که حداقل ۷ نماینده مجلس، با برخورد صورت گرفته مخالفت کرده اند و با خانواده مهسا و مردم غمگین ابراز همدردری کرده‌اند.

جدول زیر اظهار نظر این ۷ نماینده را نشان می‌دهد. جلال الدین رشیدی کوچی با اینکه در مسائلی مثل طرح صیانت و ... موضعی نزدیک به اصلاح‌طلبان دارد، اما مواضع سیاسی او همسو با جریان اصولگراست. حضور یکی دو نماینده اصولگرای دیگر در این بین هم قابل توجه است. روزنامه فرهیختگان نیز موضع انتقادی نسبت به گشت ارشاد داشته است و به نظر می‌رسد این تفکر بین برخی اصولگرایان در حال تقویت شدن است.

فوت مهسا امینی

اما اکثریت نمایندگان مجلس، نه تنها از گشت ارشاد انتقاد نکردند، بلکه این ماجرا را بازی رسانه‌ای خواندند که قصد دارد ماجرای اربعین را تحت الشعاع قرار دهد. در این میان حتی بعضی افراد، به تقدیر از نیروی انتظامی پرداختند. در جدول زیر، نام ده نفر از این نمایندگان را مشاهده می‌کنید که همگی گرایش اصولگرایی دارند:

عکس مهسا امینی



بعضی نمایندگان مجلس نیز سعی کردند در این اتفاق، موضعی بیطرفانه بگیرند تا متهم به جانبداری نشوند. این موضع از طرف قالیباف شروع شد که البته انتظار از رئیس مجلس هم شاید همین باشد، اما بعد از او هم چند نماینده دیگر، به تاسی از رئیس مجلس، حرفی زدند که صرفا گفته باشند! اینجا پر است از اظهار نظر نمایندگان زن مجلس که با فشار افکار عمومی ناچار به اظهار نظر شدند، اما نمی‌خواستند حرفی بزنند که از دایره اصولگرایی خارج شوند. جدول این اظهار نظر‌ها را هم در جدول زیر می‌بینید:

مهسا امینی کیست

به این سه دسته، می‌توان دسته چهارمی هم اضافه کرد. نمایندگانی که حاضر به اظهار نظر نشدند. لیست بلند نمایندگان ساکت، قابل توجه است اما دو نماینده در این میان بیشتر مورد انتقاد هستند. یکی حسن لطفی نماینده رزن که نزدیک به جریان اصلاح طلب است و گفته درگیر مشکلات مردم است و از ماجرای مهسا امینی خبر ندارد و دیگری نماینده سقز که به خاطر حساسیت موضوع حتی در مراسم تدفین مهسا شرکت کرد اما حاضر نشده موضع علنی درباره کلیت ماجرا داشته باشد!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
2
8
نماینده رو آدم حسابشون نمیکنیم
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
قوم ریاکار دو رو
ریا یعنی فریب
دشمن انسانیت
دشمن زن و مرد
دشمن خدا بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
0
8
بجز عده بسیار بسیار معدودی اینها نماینده مردم نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
0
4
میگن مهسا تو ون جوک شوخی میکرده در سالن شداب بوده کی موقع تنش سوار شدن استرس شوخی میکنه مگه پلیس اصلا میذاره چرا گفته بود من غریبم اعتراضش در سالن نشون میده ناراحت و معترضه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
1
1
به نظر شما کار درستی هست به خاطر یک نفر این همه کشته بدیم و این همه خسارت.قوم جاهل هستیم.چشم بسته پیروی میکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
اگه اون یه نفر خانوادت بود چطور فکر میکردی ؟،..
در ضمن ۹۹درصد از جمعیت معترض جانشان از سایر مسائل به لبشان آمده و تقریبا" به همه سیستم و ارکان ....معترضند.
و دقیقا" دنبال بهانه ای بودند تا انبار بنزین رو با جرقه ای بفرستند هوا.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان