تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۱ مهر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

مدافعان پلیس نباید فوت مهسا امینی را ساده تلقی کنند/ روش اجرای قانون توسط گشت ارشاد ایراد دارد

سیدکریم حسینی می‌گوید: با صراحت باید اعلام شود که چرا مهسا امینی جانش را از دست داده که پلیس در این زمینه اعلام آمادگی کرده است. از سوی دیگر نباید به دلیل دفاع از یک طرف، طرف مقابل را بکوبیم، بنابراین آن‌هایی که می‌خواهند از پلیس دفاع کنند نباید این قضیه را ساده یا بی‌اهمیت تلقی کنند.

سید کریم حسینی نماینده مجلس

رویداد۲۴ زهرا ظهروند: سیدکریم حسینی نماینده اهواز در مجلس یازدهم درباره فوت مهسا امینی به رویداد۲۴ می‌گوید: در دین و تعالی دینی، نفس هر انسانی از هر نژاد و قبیله و دینی، محترم است. جان خانم مهسا امینی هم به عنوان یک هموطن محترم بوده است و به هر دلیلی که این اتفاق افتاده، باید شفاف و با صراحت بیان شود و جبران آن هم باید اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: با صراحت باید اعلام شود که چرا مهسا امینی جانش را از دست داده که پلیس در این زمینه اعلام آمادگی کرده است. از سوی دیگر نباید به دلیل دفاع از یک طرف، طرف مقابل را بکوبیم، بنابراین آن‌هایی که می‌خواهند از پلیس دفاع کنند نباید این قضیه را ساده یا بی‌اهمیت تلقی کنند، اما از سوی دیگر، پلیس و جایگاه‌اش که جایگاه اقتدار و امنیت این کشور است را نباید تخریب کنیم.

حسینی می‌گوید: با همه احترام به قوانین موجود در کشور، در حال حاضر یک مسئله‌ای متوجه پلیس است که بایستی آن را پاسخ دهد و درباره آن شفاف باشد. در این خصوص رییس جمهور، وزیر کشور را به عنوان حَکَم قرار داده و علاوه بر آن، ابزاری وجود دارد که می‌توان علت فوت را بررسی کرد. پزشکی قانونی وابسته به هیچ جناح، جریان خاص یا حتی دولت نیست و یک مرجع قضایی است که باید نظر کارشناسی خود را دهد.



او می‌گوید: نظر پزشکی قانونی یک سند برای محکوم‌کردن یا توجیه و شفافیت این قضیه بوده و در حال حاضر مسیری که طی می‌شود، قانونی است. نسبت به فوت خانم امینی باید همدردی کنیم و منتظر نتیجه قضیه با صراحت و شفافیت و طبق قانون باشیم.

حسینی گشت ارشاد گفته اینکه در کشور باید یکسری مقررات وجود داشته باشد و رعایت شود، یک اصل بوده و باید مورد قبول همه باشد، اما اینکه در حال حاضر روش اجرای یک قانون، دستورالعمل و یک حکم قانونی درباره گشت ارشاد دارای ایراداتی است، قابل بررسی و اصلاح است و هیچ‌کسی نیز نباید خود مبرا از ایراد و اشکال بداند.

نماینده اهواز می‌گوید: هر کاری ممکن است دارای ایراد و اشکال باشد که باید رفع شود. این اتفاق ناگوار قطعاً از همه جهات ناخواسته بوده و کسی راضی به از دست‌دادن جان حتی یک غیرانسان نیست، بنابراین این قضیه باید جبران و عللی که باعث آن شده نیز برطرف شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
0
14
به گفته سردار رحیمی درصورت باز بودن دکمه مانتو، شلوار یا ساپورت مهسا امینی دلیل بازداشت بوده!!!!!!!!!!! خب میگفتید مبادا دکمه مانتوت رو بازکنی و اگر هم باز بود میگفتید ببند و نیازی به بازداشت نبود اگر نگاه مامورین ارشاد به دختران مملکت نگاه شکارچی نبود و نگاه ارشادی بود این اتفاق نمیفتاد.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
0
13
گشت نبود این دختر جوان سکته میکرددددددددددددد؟ اینو استاد حسینی پاسخ دهند
يکی از فرانسه
|
France
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
8
2
با سلام. دکتر مسعود شیروانی جوزدانی، متخصص جراحی مغز و اعصاب، که دانش و کاردانی او گویا مورد تأیید بیماران اوست (پزشکی چهار پنج ستاره با نزدیک 2000 رأی در جستجوی گوگل) بر اساس سیتی اسکن خانم مهسا امینی تأیید می کند که او در هشت سالگی عمل شده است و باید مرتباً دارو مصرف می کرده است تا سلامتی خود را به خطر نیندازد. البتّه این پزشک همچنین تأیید می کند که استرس و هیجان برای مهسا خوب نیوده است، و این چنین اشاره می کند که بازداشت او می توانسته باعث مرگ او شده باشد. حالا وجدان حرفه ای روزنامه نگاری شما حکم می کند که باز با پدر مهسا مصاحبه کنید، و این نظر پزشک متخصص را با او در میان بگذارید. حقیقت «حق» خواننده های شماست. این «حق» را نباید از آنها دریغ یا پنهان کرد. البتّه تأکید می کنم که شما روزنامه نگار هستید نه بازجو. امّا دنبال کردن «حقیقت» تا روشن شدن آن از «وظیفه»های شماست. با احترام.
پاسخ ها
121
| Germany |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
دروغه مطلقه.اولا با عکس سی تی نمیشه همه چیزو فهمید.به فرض هم فهمید
از کجا میدونه در چه سنی انهم دقیق سن رو بگن 8 سالگی عمل شده
هجو نامه را باز نشر ندهید
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
چطوری با عکس میشه فهمید که فرد دو سال پیش عمل شده یا ۲۰ سال پیش؟؟ خود من پزشکم . بعد پدر بیمار چرا باید دروغ بگه ؟
جواد
|
Canada
|
۰۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
5
ا باهمین ماله کشی ها به اینجا رسیدیم«وبه آن افتخار می کنیم؟».
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
7
0
درپاسخ به مدعیان دروغین حقوق بشر سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی جنایتکار
ائتلاف سعودی ۱۸۲ بار آتش‌بس یمن را نقض کرد ائتلاف سعودی عامل قحطی و گرسنگی مردم یمن است.
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار در این مدت هشت سال هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گراتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
4
0
اقدام اخیر آشوبگران در کشور توهین به حکومت نظام جمهوری اسلامی و هم مردم بوده است و هیچ ارتباطی به فوت خانم مهسا امینی هم ندارد و نداشته است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
5
0
آنها که به دنبال آشوب هستند سگ دست نشانده آمریکا، اروپا، عربستان سعودی و اسرائیل هستند
آنها که دنبال آشوب هستند فرزند و مزدور دشمنان هستند
نظرات شما
پیشخوان