تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۱

پیش بینی قیمت سکه در آخرین روز تابستان

اقتصادنیوز: افت اسکناس آمریکایی به زیر محدوده ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان می‌تواند زمینه ساز نزول سکه به زیر مرز ۱۴ میلیون تومان شود.

پیش بینی قیمت سکه در آخرین روز تابستان ۱۴۰۱
رویداد۲۴ به گزارش اقتصادنیوز، سکه بازان روز گذشته مرز حساس ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دادند. قیمت سکه دیروز در محدوده ۱۴ میلیون و ۱۰۰ تا ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد. تحلیلگران بازار سکه معتقدند در شرایط فعلی در صورتی که فلز گران بهای داخلی نتواند دوباره بالای مرز حساس قرار بگیرد این امر ممکن است زمینه ساز عقب نشینی سکه تا محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم شود.

ردپای فدرال رزرو در بازار سکه

قیمت اونس طلا هم بعدازافزایش نرخ بهره آمریکا در سراشیبی قرار گرفت. فدرال رزرو نرخ بهره را تا محدوده ۳ تا ۳.۲۵ افزایش داد. این بالاترین محدوده هدف نرخ بهره فدرال رزرو از سال ۲۰۰۸ تاکنون به حساب می‌آید. تازه‌ترین پیش‌بینی‌ها نیز در مورد ادامه این مسیر حکایت از این دارد که فدرال رزرو محدوده نرخ بهره هدف را در پایان سال جاری به ۴.۲۵ تا ۴.۵ درصد خواهد رساند قبل از اینکه نرخ بهره را تا ۴.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ برساند.

قیمت اونس طلا بعد از تصمیم پاول نزدیک به ۹ دلار ریزش کرد. برخی از فعالان بازار معتقدند همین امر ممکن است برروی انتظارات سکه بازان اثر بگذارد و قدرت معامله گران سکه را کاهش دهد.

قیمت دلار زندانی شد

از سوی دیگر قیمت دلار دیروز در محدوده ۳۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. عده‌ای از معامله می‌گفتند اسکناس آمریکایی در تهران زندانی شده است و خبری از خرید و فروش‌های بزرگ نبود. عده‌ای از معامله گران به تزریق عرضه توسط نهاد مرکزی بازار ساز اشاره می‌کردند.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر دلار

با این حال برخی از فعالان بازار سکه می‌گفتند عده‌ای از افزایشی‌های بازار هنوز خوشبینی خود را از دست نداده اند. آن‌ها هم چنان امیدوارند که دلار بتواند بالای سطح ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان باقی بماند، خبری از افت معنادار سکه امامی نخواهد بود. افت اسکناس آمریکایی به زیر محدوده ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان می‌تواند زمینه ساز نزول سکه به زیر مرز ۱۴ میلیون تومان شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت سکه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان